Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.02.2013, 20:48
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Sisäänjoustoja rajoitin lisäämällä taakse 50mm:n palikat jousipetiin, edessä 25mm (ts. kaksi aikuisten kiekkoa / puoli takana, edessä yksi ).
Taitaisi siis olla XJ/ZJ:n peukalosääntönä, että joustoja joutuu rajoittamaan takana saman ja edessä puolet korotuksen määrästä, jos/kun samalla kasvattaa rengaskokoa sen mitä aukoissa mahtuu pyörimään...?

__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.02.2013, 00:50
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

No aika tarkkaan jotain sinnepäin.. tietysti aukkoja suurentamalla mahtuu suurempaa tavaraa sisään eli siis jos ei kummemmin pyöränaukkoja suurenna niin pakko on sisäänjoustoa rajoittaa, ja vaikka suurentaa niin silti on pakko jonkin verran.

ZJ:ssä on takana itse asiassa melkolailla joustovaraa, joten siellä ei haittaa. Katoin itsellä ajokorkeudessa olevan n.17cm sisäänjoustovaraa, ja uloskin melkein 15cm.. ei huono Etupää sen sijaan on ongelma niin xj:ssä kuin zj:ssä. Sisäänjoustoa kun ei tahdo saada tarpeeksi. Vaikka mulla on vain se 25mm rajoitettu sisäänjoustoa ja kaaria avarrettu reilusti, niin sisäänjoustovaraa ei ole kuin ~10cm - mikä on mielestäni ihan liian vähän. Ei tartte kummoiseen routaheittoon ajaa niin "klonks" sanoo etupää. Mm. öljypohja tulee vastaan, samoin jousien vara painua läjään. Ehkä tässä tapauksessa esim. 3" laadukkaat korotusjouset toimisi paremmin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.02.2013, 23:08
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Noo tarttee tässä sitten jossain vaiheessa ruveta katselemaan sopivaa alusta/korotussatsia. Nyt kun auto on viimein leimassa, niin voi vähän himmata rakenteluvauhtia ja laitella keskeneräisiä kohtia pikkuhiljaa.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.02.2013, 09:03
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Helmapalkit alkaa olla paikallaan Punkan offiajoissa ponnistettavaksi. Vielä maalia ja massaa, ettei katsastusreissulla tapahtunut vain hepissä olleiden palkkien suolahuuhtelu ja sitämyöden massiivinen ruostuminen pääse uudelleen alkuun.





__________________
Raha ja romut rauhottaa.

Viimeksi muokannut WinChester : 22.02.2013 09:06
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.02.2013, 09:00
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Sepä on sitten siinä. Maalinrajausteippi vielä pois helmasta, niin vot. Hitsausjälki on jo vähän parempi kuin edellisellä kerralla.



__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.02.2013, 19:06
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Ajettuani Punkan lauantaisen kisan jälkeen pari kierrosta radalla ominpäin irtosi etukallistuksenvakaajan "koiranluun" yläpäästä PALLOnivel! Kaikkea sitä näkeekin! Vaihdoin tilalle paremmin voimaa kestävät läpipulttiversiot.

Kuten kesällä jo "Big BroZJerilla" Punkan hiekoilla ajettuani totesin, olisi vakiota paremmalla alustalla ZJ:stä kummasti officrossipeliksi ainakin tehojen puolesta. Ehkei sillä nyt 500HP koneisille pärjää, mutta jos Kutunjuuston isommassa pelissä on 250HP ja painoa pari tonnia, niin 215HP / 1800kg arvoilla ei luulisi ainakaan jalkoihin jäävän. Ja Kaiman:han tunnetusti pitää lumella kuin tauti... No, en taida ihan vielä ruveta rakentamaan kilpuria, mutta saahan sitä aina funtsia....
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.02.2013, 21:07
qaw qaw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.08.07
Sijainti: Kempele
Viestit: 155
Perusasetus

Mulla antautui sama pallonivel myös irti asti ja ihan katukäytössä

Tilalle tuli Moogin "problem solverit", tiedä sit onko ne yhtään sen kestävämmät, mutta ylimääräiset kolinat hävisi. Olihan muuten mielenkiintoinen ajaa toinen kallistuksen vakaajan pää irti...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.02.2013, 07:47
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

No, ei se nyt NIIN pahasti kallistele etuvakaaja auki.. vähän tosin tuntuu kuin laivaa ajaisi

Mulla on omassa nyt JKS:n Quick disconnectit, aika lailla on hiljaisemmat katuajossa kuin alkuperäiset koiranluut. Oli tainnut tosin ne orkkikset jo kulua vähän väljäksi vaikka ne oli selvästi joskus uusittukin. Nyt on myös helppo avata koiranluut kun on pikalukoilla kiinni.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Kuten kesällä jo "Big BroZJerilla" Punkan hiekoilla ajettuani totesin, olisi vakiota paremmalla alustalla ZJ:stä kummasti officrossipeliksi ainakin tehojen puolesta. Ehkei sillä nyt 500HP koneisille pärjää, mutta jos Kutunjuuston isommassa pelissä on 250HP ja painoa pari tonnia, niin 215HP / 1800kg arvoilla ei luulisi ainakaan jalkoihin jäävän.
Kauheasti olisi himottanut päästä viime sunnuntaina Askolan safarin yhteydessä ajamaan pellolle tehdylle lumiradalle ja katsoa miten olisi 5.9:n kanssa pärjännyt muiden vauhdeissa. Harmittavasti osui työpäivä kohdalle niin en päässyt paikalle.. Mukavastihan ZJ:n pitäisi kyllä mennä V8- koneen voimalla, ja viskoneliveto on itse asiassa aika hyvä ajettava lumella, kun ei puske niin pahasti kuin kiinteä nopea nelikko vaan menee kauniissa nelipyöräsladissa silloin kun tarttee

Tosin kuten puhetta oli, niin 242:n 4 full time on hyvä optio, ja törkkää vaan 4hi:n päälle ja pois sillon kun tarvitsee. Hyvin se vahto sujuu ainakin vielä yli 100km/h vauhdissa
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jeep Grand Cherokee -93, "Black ZJeep" WinChester Maasturiprojektit 15 15.03.2013 22:26
Jeep Grand Cherokee -94, "Big BroZJer" WinChester Maasturiprojektit 56 15.01.2013 22:31
Myyty Uudet alut 16"! Jeep Grand Cherokee, Chysler, Dodge ImacInnes O/M/V Renkaat ja vanteet 3 02.05.2010 10:51
Jeep Grand Cherokee "WJ" Nex Tekniikka & Jutustelu 3 15.01.2008 18:39


Sivu luotu: 19:26 (GMT +2).