![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Ite tekee massan, mahollisimman paljon vettä ni on notkaa ja helppo levittää, kun saatu levälleen niin niin paljon lämpöä kuin mahollista, puhaltimia yms että vesi haihtuu ja sementti kuivuu mahollisimman nopeasti, noilla ohjeilla jos ei mee ketuiks ni sit ei millään :-)
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tuolla ruudukko-tekniikalla tehtyjä valuja näkee myös esim. vanhojen huoltoasemien mittarikentillä. Yleensä melko rapeassa kunnossa.
__________________
HJ61 MMC |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tuota lautaa kutsutaan jossain myös liikuntasaumaksi, betoni pääsee elämään lämmönvaihteluissa ilman halkeamista eikä kuivuessaankaan halkeile niin herkästi.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tässä tapauksessa ne ei toimi liikuntasaumoina. Betoni elää yllättävän paljon lämpötilan mukaan. Esim. 50 metriä pitkän sillan pituusero kesän ja talven välillä lasketaan senteissä. Ja kaikki tietävät, ettei silloissa ole liikuntasaumoja keskellä kantta. Lämpimässä tallissa olosuhteet pysyy melko stabiilina joten laatta ei elä käytännössä ollenkaan. Ruudukkojen tarkoitus lienee ollut helpottaa valua ja hiertämistä. Kaadotkin on ollut helpompi saada kohdilleen.
__________________
HJ61 MMC |
#5
|
||||
|
||||
![]()
vanha laatta pois.finnfoamit alle,8/150verkko,huokostettu massa,10cm paksu laatta..Toki liikuntasaumat kannattaa jättää jos paljon neliöitä ja lämpötilanvaihtelut suuria.
joo..vasta 15vuotta on tullu taputeltua betonikuraa,mie mistään mitään tiedä kohan vaan huutelen. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
E: Joo, entäs kun on ongelma liian hyvä lattia. Tehtiin vanhaan navettaan talli ja ongelmana on vanha ruokintapöytä, parikymmentä senttiä lattiatasosta korotusta ja tehty aikoinaan ilmeisesti valmiista elementeistä. Porasin koereikää reilun kymmenen senttiä, aivan s****nan kovaa eikä tuo reikä mennyt läpi vielä mistään... Nyt mietin että valaisi ulkopuolen samaan tai lähes samaan korkoon ja upottaisi lämmitysputket siihen mutta miten käy kun jää tuo parimetrinen kaista ilman lämpöjä?
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori Viimeksi muokannut Jappi : 08.02.2013 10:12 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
- eskimo kaenuusta |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Joo näin on. Sillan ja maatuen välissä on liikuntasauma. Se on se vittumainen tärähdys aina sillalle ajaessa.
__________________
HJ61 MMC |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Alkuperäiseen tallin lattiaan. Parashan se olisi purkaa vanha pois ja laittaa eristeet ja valaa se min 100 mm laatta ja raudoittaa asianmukaisesti. Jos vanha laatta ei ole painunut mistään kohdin ja sitä on jo samoilla kuormilla käytetty kuin aiemminkin, niin luultavasti itse olisin niin laiska, että karhentantaisin vanhan betonin ja valaisin uuden päälle, raudoitettuna toki. Silloinkin laittaisin sen 100 mm, jos vaan tilan korkeus antaa myöden. Tietty jos myöhemmässä vaiheessa on tarkoitus pitää tallissa huoneenlämpö, niin kannattaa eristää sitten ja sama juttu jos lattialämmitys suunnitteilla. Ja vielä toisto siihen, että jos vanhan laatan halkeamissa on pieniäkin korkoeroja, niin sitten se uusikaan ei halkeilematta kestä, kun pohja antaa myöten. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Isäukko aloitti betonituotteiden teon 50-luvun alussa, ja veli on jatkanut sitä 80-luvun lopusta eteenpäin.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Ei se huono oo laittaa sementtiä reilustikaan esim 3xenemmän kun tarvis, vesi kannattaa olla vaikka ihan kiehuvaa niin taas nopeutuu, olin muutes 3 kk mylläri/laboranttina ja tuli tehtyä yli 300 koekappaletta, parhaimmillaan tehtiin 60 m3 tunnissa 6 tuntia putkeen :-) Mutta vettä pitää olla reilusti :-)
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Veli on käyttänyt melkein aina itä-sementtiä. Itä-saksalainen oli hyvää tavaraa, sääli vaan kun kyseinen maa lakkasi olemasta.
![]() Suomalaiset lohja, partek yms eivät ole koskaan päässeet DDR/ryssä tasolle.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Autotallin korotusta | mikaelt | Chit-Chat | 5 | 22.04.2011 12:12 |
Myydään Autotallin Hylly | Rekisteröimätön | O/M/V Muut | 2 | 08.09.2010 18:46 |
Myyty Autotallin ovet | khonkonen | O/M/V Muut | 1 | 14.09.2009 20:18 |
Myyty Autotallin pariovet | MakeO | O/M/V Muut | 12 | 17.05.2009 09:21 |
Autotallin ovi | Killer-Wo | Chit-Chat | 5 | 21.01.2009 17:32 |