![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Korjattu: - Koko kytkinsetti - Kierroslukumittari (Johto oli juuresta poikki, kolvattu sinne anturin pohjaan uudet liitokset ja tiivistetty ratkaisumassalla) - Takalämppärin puhaltimen katkaisija korvattu hyppyjohdolla - Dikitaalinen kello alkoi toimia, kun kaikki isot maadoituspisteet viilattiin hapettumista, sekä latausjännitteet parani - Hitsattu lisää - Vaihettu perän puoleinen ristikko (meni kai vituiksi?) Viat: - Etupää alkaa jyristämään jossain 80km/h vauhdissa sillon kun vapaanavat on kiinni. Etuperän kardaanin laippa pyörii jonku ehkä tuuman tyhjää välyksellään, mutta vaikuttaako toi nyt vielä mihinkään? Laippa ei heilu eli laakeri on kunnossa ja perä on äänetön. Vaihoin ristikon, piti ennen vaihtoa samallaista jyrinää, nyt ehkä vähän enemmän? Paljonko tarvii ristikon vastustaa liikettä, että alkaa jyristämään? Eli pitääkö repiä kardaani taas irti ja miettiä, että miten saadaan sitä toista haarukkaa levitettyä?
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuolleen pitäisi olla kuin kuvassa http://forums.offipalsta.com/showthread.php?p=273314 Kardaani kun on lisäks tasapainotettu tietyssä asennossa, niin sillä saattaa olla pientä merkitystä, kääntääkö pään vielä 180 astetta, jolloin on edelleen linja suora, mutta tasapainotus eri. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Jos virta ei riitä niin akut finaalissa tai laturi, pienikin purkuvika kyykyttää akut eikä starttivirtaa ole.
Jos oikeasti tarvii latausvirtaa niin toinen laturi on helppo laittaa ilmastoinnin kompuran tilalle omalla hihnallaan. Kai v-hihna 70A lisävirtaa parhaillaan jaksaa mikä auttaaa paljon. Mielestäni normaalisti pinionin laakerin kuluman voi normaalisti poistaa kiristämällä krymppiholkkia. Jos avaa vanhan liitoksen esim stefan vaihtoon niin uuden kiinnityksen mielestäni voisi kiristää vanhalla hokilla kireämmälle. Tuo 400Nm tarvittava momentti on varmaan hämmentänyt monen maajussin mieltä ja "välykset" on poistettu 2m varrella kunnes perä ei pyöri. Sitten löysätään ja laitetaan auto myyntiin..
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Neuvokaas vähän mitä kannattais tehdä että sais -82 hj-60 polttoaine mittarin näyttämään oikein. Tankin kun vetää täyteen niin mittari näyttää puoleenväliin asti oikein ja sen jälkeen mittariin ei voi luottaa... Viimeksi kävi niin että mittari näytti hiukan vajaata puoltatankkia, ja silti meno loppui naftan loppuessa... Saako vanhan vielä jotenkin entrattua, vai tarviiko ruveta katselemaan uutta...
|