Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.01.2013, 16:28
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nelosnuhvi Näytä viesti
Tänään tuossa tarkistin vielä polttimot, sulakkeet yms. Siistin jälkiasennus härpäkkeitä ja juottelin kestävämpiä liitoksia kötöstysten tilalle. Viiksenkin purin, mutta ei siitä selkoa oikein ottanut. Mutta vika vaan toistuu
Tarkastele vielä maadoitukset että on kunnossa.
Runnerissa valojen sähköt kiertää kyllä melko omituisesti, joskus kun laittelin lisäpitkiä ja mittailin niitä sähköjä niin meinas herättää pientä ihmetystä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.01.2013, 18:04
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: tuntematon
Viestit: 331
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HV Näytä viesti
Tarkastele vielä maadoitukset että on kunnossa.
Runnerissa valojen sähköt kiertää kyllä melko omituisesti, joskus kun laittelin lisäpitkiä ja mittailin niitä sähköjä niin meinas herättää pientä ihmetystä.
Perus tojota (ainakin mitä itellä on ollut), lampun yhteen kantaan tulee releeltä plussa ja lyhkäisiä/pitkiä maadoitetaan viiksen kautta. Pitkien merkkivalo palaa sen takia kun sille merkkivalolle tulee virta lyhkäisten langan läpi pitkien ollessa päällä. Sitten kun vaihdetaan lyhkäisille niin lyhkäisten nasta maadoitetaan ja merkkivalo sammuu. Hetken kanssa jouduin miettimään että miten lisäpitkien rele kytketään

Veikkaan että valoviiksessä on tuskaa, ei maata kunnolla relettä&lyhkäisten nastaa. Samasta syystä merkkivalo palaa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.01.2013, 18:14
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: tuntematon
Viestit: 331
Perusasetus

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.01.2013, 18:45
nelosnuhvi nelosnuhvi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.02.12
Sijainti: Rantasalmi
Viestit: 100
Perusasetus

JES, vika löytyi! Meinasi jo toivo loppua, mutta lopulta nyppäsin ratin alta muovit pois. Ja heiluttelin liitoksia sekä piuhoja, kas kummaa pitkien merkkivalo sammui ja ajovalot syttyi

Eli vika oli rattiakselin alla oleva sarjaliitin(?) jossa taisi olla 13pinniä, kaikki ei tosin käytössä. Reunimmainen pinnipari oli kuumentunut ja jopa hieman sulattanut liittimen muovia/johdon kuorta. Jonka johdosta sähkönsiirto kyky HIEMAN heikohko... Liitintä ei pystynyt korjaamaan, joten eikun piuhat liittimestä poikki ja tinaamalla jatkot/hyppylangat liittimen ohi. Volaa ja valot pelaa kuin unelma

Löytyipä sähköjen seasta ilmeisesti vanhemmat lisäpitkien valoille tulevat syötötkin, tai olla ilman releitä. Raksin ylimääräiset pois ja olemassaolevat kunnostelin vähän asiallisempaan kuntoon. Myös maadoitukset parantelin, että onpahan sitten tulevaisuutta ajateltu vaikka ei tähän vikaan ne auttaneetkaan.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.02.2013, 08:17
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: tuntematon
Viestit: 331
Perusasetus

Hyvä että löytyi. Mietin kanssa että jossain siellä suunnalla vian täytyy olla kun on ainut paikka missä releen ja lyhkäisten ohjaus tulee samaan pisteeseen.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.02.2013, 13:31
nelosnuhvi nelosnuhvi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.02.12
Sijainti: Rantasalmi
Viestit: 100
Perusasetus

Tässä nyt lämpimien kelien aikaan innostuin tuota auraustakin säätelemään, syykin vaelteluun taisi löytyä, haritusta 4.5milliä...

Sitten tuohon vääntösauvojen juttuun, tuolla ylempänä "Ripax" mainitsi välyksestä joka on ylätukivarren ja neliökumin väliltä löydyttävä. Näyttäisi olevan se noin 4milliä tällähetkellä, voi voi..

Tutkiskelin vääntösauvojen säätöä, ja yllättävän helppo onkin säätää. Joten voisi samalla hieman laskea alaspäin ja sen jälkeen kulmat uudestaan.

No kaikesta huolimatta ehkä tästäkin vielä auto saadaan

Viimeksi muokannut nelosnuhvi : 01.02.2013 17:03
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.02.2013, 17:08
nelosnuhvi nelosnuhvi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.02.12
Sijainti: Rantasalmi
Viestit: 100
Perusasetus

Ja päivitystä tilanteeseen, laskin auton keulaa alaspäin vääntösauvojen pulteista. Hyvin liikkui, eivät olleet jämähtäneet. Eli niitä on lähivuosina ruuvailtu

Aurausta säädin vähän paremmin kohdilleen, millaisilla säädöillä muilla runnerit on? Eli varmasti vielä paremmaksikin saisi, kesärenkaille vaihdettaessa varmaan käyttänen liikkeessä nelipyöräsuuntauksessa vielä.

Ihmetys oli suuri kun pikitien puolelle kiihdytin, tämähän menee suoraan!!

Kyllä tästä siis auton vielä sai, ja tälläisillä turan korjaajan taidoilla

Viimeksi muokannut nelosnuhvi : 01.02.2013 17:22
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty myyty jazzu80 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 06.07.2013 01:35
Myydään / Vaihdetaan Toyota 4 runner Uuksu O/M/V Ajoneuvot 0 11.03.2012 19:49
Toyota runner?? RANGE83 Tekniikka & Jutustelu 4 24.11.2008 19:45
M:toyota 4 runner 3.0 TD O/M/V Ajoneuvot 5 04.02.2008 23:04
toyota 4 runner? Tekniikka & Jutustelu 16 12.10.2005 08:43


Sivu luotu: 14:49 (GMT +2).