![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Lainaus:
Tosin tämän auton kohdalla tarvii samantien ottaa aikalisä itsestäni riippumattomista syistä. Keskustelua toki saa ja pitää jatkaa muidenkin L-R harrastajien iloksi.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
En nyt suoraan muista painoerot... Penkomalla paperikasaa selviää kyllä!
Andy
__________________
"Mutiaiset ovat paskat mudassa ja AT't kaikkialla muualla..." L200 -99 tai joku sellainen Land Rover 109" SIIa STW 1971 200Di EX - Land Rover D1 V8 A -96 |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Kevyempi. Se 2,25 on painavin kone mitä minun käsitysten mukaan noihin on asennettu tehtaalla.
Ofroadpajan sivuilla oli muistaakseni paino, joku 400kg?? |
|
#4
|
|||
|
|||
|
rangen kone ja laatikko + Bj:n akselit niin on aika hyvä paketti
bj.n vakio jarrut on isommat kuin v8 lantikassa ja miksei mallisarjaan vertaaminen toimi enään? -pete- |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Itelläni on samanmoinen hanke kuin hencalla. Pitäis istuttaa 70-luvun Rangen kone ja vaihteisto 88:iin. Oisko kellään mittaa ko moottori+vaihteistpaketin pituudesta?
Jotenkin pitäs myös päästä se kässärin rumpu aukomaan sitten paikallaollessa. Onnistuukohan? Mites koneen kiinnityspisteiden sijainti natsaa? Kuvia & kokemuksia?
__________________
Defe 300tdi -96 Disco 3 |
|
#6
|
|||
|
|||
|
kyllä se sinne justiinsa mahtuu mutta muistaakseni moottorin korvat piti tehdä uudet ja vaihtaa se lyhempi öljyn suodatin. eteen ja taakse jäi palkkeihin väliä muistaakseni noin 3 cm
vaihde laatikolle kävi alkuperäiset kiinnikkeet porasi ja holkitti vain uudet reijät -p ai niin ja ohjaus simpukka piti vaihtaa saman tyyppiseen kuin rangessa ja vaihdelaatikon tunnelia korissa piti hiukan nostaa ja leventää |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Mutta käsijarrua ei sitten remontoida ilman vaiheaskin irroitusta, eikö niin?
__________________
Defe 300tdi -96 Disco 3 |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
... joka antaa kaksvarttikuolemalle 250kg, laatikoineen ~340kg. En ole vieläkään muistanut katsoa 200'nen painoja mutta on se kevyempi kuin vanha. Mullakin on joskus ollut mielessä työntää V8'n Sarjalaiseen Öljysuodatin tulee tosiaan lähelle poikkipalkkia ja käsijarru on nihkeä huoltaa. Mut Hanes, ei se laatikon irroittaminen niin monta tuntia vie... ![]() Andy
__________________
"Mutiaiset ovat paskat mudassa ja AT't kaikkialla muualla..." L200 -99 tai joku sellainen Land Rover 109" SIIa STW 1971 200Di EX - Land Rover D1 V8 A -96 |
|
#9
|
|||
|
|||
|
ei sita laatikkoa tarvi irrottaa korkeintaan löysätä laatikko rungosta ja laskea vähän alaspäin.
suurempi murhe on takakardaani jos lähtee korottamaan tolkuttomasti esim. tekemällä soa:n koska taka kardaanista tulee väkisinkin aika lyhyt, etu kardaaniksi passasi joku rangen tai lantikan kardaani vakiomittasena |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään land rover series 1 | boozer | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 17.04.2012 06:39 |
| Ostetaan Land rover series | Rouveri | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 11.06.2008 21:35 |
| Ostetaan Series Land Rover | Racingrabbit | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 09.06.2008 09:36 |
| O: Land Rover Series I Korjauskäsikirja | O/M/V Muut | 2 | 17.11.2004 22:30 | |