Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.01.2013, 18:13
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AVRO Näytä viesti
Tankkauspisteistä semmoinen havainto että Gasum painaa säiliön selvästi täydemmäksi, kun vertaa tohon Mänttilän ST1 asemaan. Kesällä toimii mutta syksyllä alkaa nikottelu ja hidastelu.
Paljonko Mäntsälän asemalta saa painetta? Ootko huomannu että se antais talvella enemmän mitä kesällä? Tattarisuon tankki ei tälleen talvisaikaan osaa lopettaa oikein koskaan, varmaan sais 10 minuuttia ootella ja silti aina välillä pihauttaa taas 0.01 kg lisää ja taas oottelee.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AVRO Näytä viesti
KaasuGurun sanoja lainatakseni tässä on se mukava juttu että voi ajella semmoisella autolla josta tykkää, eikä semmoisella joka on pihi mutta v***ttaa joka kerta kun sillä ajelee.
Toipa onkin aika hyvin kiteytetty. Tosiaan vois ajella vaikka Audi A6 4.2 V8 Quattrolla samaan hintaan kuin etuveto A3 1.6:lla.

Onkohan muilla palstalaisilla maakaasulaitteita autoissaan? Kuhalla on Jeepissä, mutta tässäkö nämä?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.01.2013, 18:35
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.564
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Paljonko Mäntsälän asemalta saa painetta? Ootko huomannu että se antais talvella enemmän mitä kesällä? Tattarisuon tankki ei tälleen talvisaikaan osaa lopettaa oikein koskaan, varmaan sais 10 minuuttia ootella ja silti aina välillä pihauttaa taas 0.01 kg lisää ja taas oottelee.
Ei ole tietoa ST1:n paineesta, mittarista ei ulkopuolelta näy lukemia. Molemmilta tulee talvella vähemmän kamaa mutta suhde on kokoajan sama, Gasum antaa enemmän kuin ST1.
ST1 myös lopettaa tankkauksen kerrasta eikä jää liruttelemaan kuten Gasum.(Tattis)
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.01.2013, 19:16
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AVRO Näytä viesti
Ei ole tietoa ST1:n paineesta, mittarista ei ulkopuolelta näy lukemia.
Eiks sulla oo paineensäätimessä mitään mittaria? Tattarisuollahan näkyy tienpuoleisen mittarin näytön alaosan (piiloon jäävän) ja ulkokuoren välistä yläviistosta tihrustamalla paineen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.01.2013, 20:45
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.564
Perusasetus

On mittari mutta se on tällä hetkellä pelkästään sähköisesti kytketty. Uusi on kyllä odottamassa asennusta.
En kyllä ikuna jaksanut tutkia paineita silloin kun mittari oli vielä toiminnassa.

Gasumilla vaihtelee paine 185-220bar:n välillä lämpötiloista riippuen. (sen aseman mittarin mukaan)
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.

Viimeksi muokannut AVRO : 26.01.2013 20:47
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.01.2013, 22:33
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

laittakaas kaasuGurut vielä hiukka tarvike / asennushintoja / kokemuksia esiin jos uskallatte, tää saattaa kiinnostaa moniakin - etenkin TI-henkisiä ...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.01.2013, 22:49
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.564
Perusasetus

CNG House:lla on hinnat reilusti nettikaupassa. Sivuilta löytyy myös asennusputiikkien yhteystietoja ja muutenkin asiaan liittyvää infoa.

http://www.cnghouse.fi/
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.01.2013, 00:16
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AVRO Näytä viesti
CNG House:lla on hinnat reilusti nettikaupassa. Sivuilta löytyy myös asennusputiikkien yhteystietoja ja muutenkin asiaan liittyvää infoa.

http://www.cnghouse.fi/
Joo, ja CNG Housen Jani on kyllä avulias neuvomaan ja kokemustakin sen verran että varmasti ongelmat saa ratkottua.

Tuo RAMin sarja ilmeisesti tänä päivänä parhaita hinta-laatu-suhteeltaan ja käytettävyydeltään, ainakin tässä maassa.

Osathan siis saa n. 1700€:lla, asennuksen voi ja saa tehdä itsekin, mutta laitteisto/asennus pitää tarkastuttaa TUKES:in hyväksymällä pajalla ennen käyttöönottoa. Ja tietysti muutoskatsastettava sen jälkeen asap.

Kyllä tollanen setti tienaa itsensä takaisin jo vuodessakin, pa-kulut kun saa liki puolittaa. Trafihan muistaa ystävällisesti kaasuautoilijoita käyttövoimaverolla tän vuoden alusta alkaen 0,055 € * kokonaismassan alkavat sadat kilot * 365 päivää = omassa tapauksessa 2525 kg kokonaismassaisesta pelistä n. 295 €/vuosi. Mutta silti selvästi halvempaa ajella tällä 240 hepoisella 4.0 V6 -koneella kuin 170 heppaisella 3.0 D-4D -nelaridiisselillä mikä tämmöseen olis luontevin diisseli Toyotan valikoimasta.

Ite sain sommiteltua kaasuputelin takalattian alle runkopalkkien väliin, joten tavaratila on täysin koskematon. Tosin toinen pullo houkuttelisi suuremman toimintasäteen vuoksi, mutta sitten pitää jo tehdä uhrauksia. Toisaalta bensallahan pääsee jatkamaan siitä mihin kaasu loppuu, joten ei se niin välttämätöntä ole eikä vaarallista jos joskus jonkun siivun ajelee bensallakin.

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 27.01.2013 00:19
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Unimoggeja ja jutustelua aiheesta pee Tekniikka & Jutustelu 694 26.07.2025 22:25
Jutustelua Xenoneista ärjyy70 Tekniikka & Jutustelu 178 11.03.2016 14:05
Jutustelua Elmo Jokes 0 21.08.2006 12:33
Pieniä huomioita ( jutustelua) Ex_inkkari Tekniikka & Jutustelu 2 11.09.2004 18:06
Mielipide (jutustelua, ei tekniikkaa) IironSika Tekniikka & Jutustelu 6 02.09.2004 20:00


Sivu luotu: 04:53 (GMT +2).