![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Otsikossa vois olla myös tietoa Autosta...
Lainaus:
Siis tuolla otsikolla, mikä näkyy tuolla topiikkilistalla, saat herätettyä juurikin k.o auton harrastajien auttamishalun.... Ja jossain toisessa autossa seuraukset voi olla aika paljon erilaiset.... siis mistä autosta on kyse? p.s Tarkista että öljyt ovat pysyneet jakiksessa, ja jos napalukot edessä, niin avaa ne.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Joka tapauksessa, auto on Daihatsu Rocky, F75 2.8d. Puotin tuossa kardaanin alas, ja näyttää että edellisen ristikon kupit on hitsattu paikoilleen.. Makijaa. Saakohan nuita "laippoja" irrallaan mistään, vai tuleekohan ne aina kardaanin mukana? Siis tuo osa johon tulee kardaani+nivel kiinni. Kovasti mietityttää kyllä että onkohan tuo jakolaatikko kunnossa... Ei oo muuten uudessa ristikossa rasvanippaa, ei liene liian pitkäikäsiä moiset ristikot? ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]() Ristikossa ei rasvanippaa?
Siis jos ristikossa ei ole rasvanippaa, niin onko ristikappaleessa läpiporaukset?
Jos on, niin jopa kuppiin asennettu pieni nippa voitelee tyydyttävästi, kun auttaa hivenen... siis ensin rasvaa niin paljon että tursuu yhdestä taikka useammasta kupista, sitten varovasti venytetään rasvattoman kupin kumia, että rasva pääsee helpommin... Muista lyhentää nippa niin lyhyeksi, että ei koske ristikapeleeseen. Ja nykyään noissa "tarvike-" ristikoissa (ainakin GPM- tai jotain sinnepäin, esim tyyppi GUT-23) on jotain ihme rasvaa, varmaan Palmuvoita? joka +10 lämmössä vastaa voita! -> siis ainakin minä vaihdan rasvat jo ennen asennusta! (Ristikon rasvaaminen asennettaessa Molypdeeni vassulla ei onnistunut, siten että kaikki kupit olisi täyttyneet, vaikka sitä yritettiin kahden hengen voimin vartti ja auton alla jonkin ajan kuluttua ei onnistunut yhtään paremmin ![]() No, sen verran täytyy puolustaa tuota "palmuvoita" että liimaa neulalaakerit kuppiin paljon paremmin kuin TB:n molypdeeni vassu ![]() ![]() Kokeile varovasti hioa nuo hitsaukset pois, tuohon daihatsuun uusien varaosien saanti hivenen hankalaa? Ja tuo otsikon editointi onnistuu, kun osaa, minä en muista ulkoa, mutta jossain ostetaan ja myydään ohjeissa siihen oli näppäinkohtiset ohjeet |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Se on niiku tämmönen:
http://image.made-in-china.com/2f0j0...ss-SPL90-1.jpg Paitti tuo keskellä oleva reikä on sormen mentävän kokonen, eikä oo porrailtu muita reikiä.. GMB:n paketissa oli, ja paketissa sevverran ajanpatinaa että on varmaan toisen maalimansojan aikanen nivel.. ![]() Ottaa vaikka huomenna kuva siittä. Joo ei oikeen varaosia oo joka paikassa, Tarviketorilta löytyny mitä tarvinu tähän asti. Mutta jos pittää alakaa kardaania kahteleen uutta, niin voi olla kiven alla.. Pikasesti joltain englantilaiselta sivulta katoin, niin apaut 160 puntaa on uus kardaani posteineen. Pittää koittaa tuo vanaha elevyttää vielä, rälläköijjä ja hitsailla ja toivua parasta. Vua jos tuo laatikko on finito nii en tiiä kyllä yhtään mille sitten alakaa ... |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ei se sille jakolaatikolle ole mitään tehny jos ei sieltä ole kuoret halaki ja senhän huomaa siittä että valuuko öljyt pihalle.
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() Siis on tuo keskireikä?
siis siihen varmaan sopii metrisellä kierteellä oleva kulmanippa?
Siis itse ostin tuon nippalajitelman muistaakseni Kärkkäiseltä? ja siinä suurimmat nipat taisi olla 10mm kierteellä? Tuo GMB taisi olla tuon taannoisen topiikikkini ristikko merkki! (siis GPM oli 2/oikeita?) |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Katotaas tuleeko nuo kuvat näkyviin.. Tuossa nivelessä ei siis oo kierteitä tossa keskireiässä. Pittää rasvata tooosi hyvin ennenku lyö paikoilleen.. ![]() Onkohan tuo 57,- markkahintaki vielä. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Tuo ei ole rasvattava nivel. Mutta ei meinaa mitään kestää kyllä aikansa ja se voi olla vaikka yli 200000 km:ää
Eli ei muuta kun paikalleen vaan ja kovaa ajoa.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
SJ413 Ristinivel | arrtturi | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 17.09.2012 17:14 |
RISTINIVEL | HUGE88 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 03.09.2010 07:01 |
bj ristinivel | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 04.04.2008 18:53 | |
Suzukin kardaanin ristinivel | BeGe | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 12.12.2006 09:12 |
viikko trophyyn ja Rankun lodju räjähti AAPUUVA!!! | pee | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 24.09.2004 20:26 |