![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mistä tollasia ei läpivetäviä sylkkyjä kannattaa kysellä? Olen ymmärtänyt että tuollainen ei läpivetävä on nopeempi toiseen suuntaan kuin toiseen, olenko taas ymmärtäny jotain omiani vai onko niin?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
kyllä läpivetävien pitäis olla saman nopeuksisia molempiin suuntiin, koska männän kummallakinpuolella on sama tilavuus.
__________________
pitkähän on pilalla mutta lyhyttä voi aina jatkaa ![]() osta japanilainen auto ja opit hitsaamaan pensalla pestään pensselit ja diisselillä tehdään woimaa mä oon tämmönen ja multa löytyy tommonen Mikään ei mee ku stömsöössä vaikka vieressä asuuki ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
![]()
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Mutta IKH:ssa esim on tällaisia "normi" sylintereitä muistaakseni 50mm iskun välein. Ja melkolailla kaikkien hytikka liikkeiden hyllyiltä löytyy kans, eikä hinnat nyt kovin pahat ole ollu, mitä joskus katellu. Mitä nopeuteen tulee, niin laskeskelin tosta mun sylinteristä+orbin tilavuudesta, että toiseen suuntaan tapista tappiin noin 3 kierrosta ja sit toiseen suuntaan noin 2. En tosin käytännössä vielä huomannu eilen kokeilla. Eli jos laskelmat pitää paikkaansa, niin keskeltä=pyörät suorassa, niin toiseen laitaan tapissa olis yhdellä ratin kierroksella ja toiseen suuntaan sit nuin 1,5 kierrosta. Pitääkin joskus kokeilla, että laskinko oikein ![]() ![]() ![]() ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Jaahas....parin viikon lomat pidetty Floridassa ja hiukka kiinnostais nyt päästä ajeleen chevyllä. Mutta luntahan se on taas satanu ja haudannu auton alleen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Lauantaina olis Punkalla kuorkki crossia ja autoillekkin crossia, eli samalla vois ottaa ekat testit tällekki pitkästä aikaa. Ei mua crossaaminen vielä kiinnosta, mutta pääsis nyt edes ajelee. Ilmanputsarin kotelo pitäs fiksailla loppuun ja etsiä oikean kokoinen filsu sinne ja sit se ohjaustehostimen pumpun viilailu tai ehkä vaihto. Eilen purinkin nurkissa olleita pumppuja muistaakseni 5 kappaletta, joista ainoastaan yhden sisäkalut mun mielestä näytti ehjiltä. Mutta tosin siinäkään pumpussa ei ollu isotuottoisen pumpun sisäkaluja, kuten ei muissakaan puretuissa. Tästä sit illalla googlettelin ja ilmeisn hankalaa onkin kai löytää pumppua, jossa olis toi isompi tuotto ja että olis ollu jossain määrätyssä autossa alkuperäis asennuksena. Niin paitsi sit hiperf roddattuja pumppuja kyllä saa rahalla. Nyt pitääki soitella, että sattusko esim US-Partsista löytyyn uutta pumppua. Mato kun on nyt tosiaan tuolla hangessa takapihalla, niin en eilen vielä ehtiny nappaan siitä pumppua irti, jotta näkis sen sisäkalujen kunnon. Mutta uus pumppu jos on partsissa järki hintainen, niin sellaisen varmaankin haen ja sitte ehkä siihen suoraan hieman paineventtiilin modausta ja virtausreiän poraaminen ameriikan red neckien mukaan 5/32" kokoon, eli meikäläisittäin 4mm. Sit kuulemma pitäis toimia ![]() ![]() Samalla kyl varmaan pitäs koittaa tehdä pumpun säiliöstä isompi.......saas nähdä riittääkö aika vaan kaikkeen tuohon ennen lauantaita ![]() ![]() ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Viimeks ku uuden pumpun ostin niin makso alta satasen (tais tulla Koskiselta Hartolasta) joten ihan hirveesti ei kannata vaivaa nähä niitten arpapumppujen kanssa. Toki saahan siitä tekemisen ja pettymisen ilot
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Minä mitään tiiä, mutta kysyn että miksi laitoit normaalia vaseliinia tuonne vinssin sisälle? Eikö olisi ollut parempi laittaa pakkasenkestävää vaseliinia sinne jos sitä kerran talvella käytetään?
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eli tänään työpäivän päätteeks US-partsiin ostoksille. Soittelinkin jo sinne jo ja varmistin, että pumppuja löytyy. Ajatushan on, että jos löytäis tuurilla vielä tuollaisen isommalla tuotolla olevan pumpun. Pumppu pitäs pystyy tunnistaan, kun peltikoppa, eli säiliö on pois, niin tuon pumpun päädyn kupin mallista. Eli pieni tuottoisessa tuollainen kovera päätykuppi: ![]() Ja isompi tuottoisessa pumpussa pitäs olla sitten kupera päädyn kuppi, eli tuollainen: ![]() Mutta eilis iltaisen googlettelun ja piraten palstan lukemisen pohjalta vaikuttaa, että noita kuperalla kupilla olevia isompi tuottoisia pumppuja ei enään varaosana saa, vaan kaikki olis joittenki "roddailu" firmojen tekemiä, kuten esim tuollainen: http://www.pscmotorsports.com/motors...p-w-o-can.html Jos nyt ostais samalla uuden startinkin, kun toi nykyinen tuli "lainattua" Moggsterista. Niin ja moottorin kumityynyt, että saa palauttaa ne Petelle. Hitto ilmanputsarinkin olis voinu ostaa, kun olis joskus tullu otettua mitat vanhasta......noooh ehkä sen vielä huomenna ehtii, jos tänään sais muuten ohjauksen pelaamaan. Viimeksi muokannut Jare : 21.02.2013 12:27 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Ei heti äkkiseltään löytyny kuperalla päädyllä olevaa pumppua, niin otin sit semmosen "yleis" mallin.
Sit illalla kaivaan loput autosta pressun alta näkyviin....SAATANAN LUMI JA JÄÄ!!! Pitäs rikastua, että sais autolle edes katoksen. MikaU vitsaili, että toi on kyl nyt sen näköinen, että ei takuulla lähde käymään.......ja paskat tokalla chevy tulille ![]() ![]() ![]() Nooh.....pihavalon alle siirto ja sit kuitenki ajattelin ensin ottaa pelkästään pumpun venttiilin irti ja katsoa millaisilla shimmeillä se on kasattu ja onko letkun lähdön reikä minkä kokoisella reiällä. Reikä oli ok, eli jenkkipoikien sivuilla oli, että 5/32" (noin 4mm) riittää. Sit venttiilissä oli yks shimmi ja otin sen pois, koska sen pitäis hiukka nostaa painetta ainakin. Lopulta osat takaisin ja öljyt pumppuun ja testiä pihalla.........äh ei parantunu huomattavasti. Esim etulukko päälle, niin ei jaksa herkästi käännellä edes lumella! Eli uutta pumppua kaipaa. Nooh ajo poltetta kuitenki oli hiukan, niin piti edes hieman ajella, kunnes tietty loppu bensa ja lompakko kotona ![]() ![]() Noh sit hiukka putsailin valmiiks osia uutta pumppua varten. Eli otin pelkän pumpu sisuksen, kun säiliöitä oli niistä puretuista pumpuista. Mut jäin miettimään, että pitäisköhän samalla pienentää hihnapyörän kokoa siihen uuteen pumppuun???? Eli sais tyhjäkäynnillä pumpun pyöriin nopeammin....hmmm pitää nyt miettiä vielä. Menis vaan niin kivasti tossa samalla, kun pumppu on pöydällä. Kotio lähtiessä tuli sitten mieleen, että hemmetti, missäs nurkalla se traileri on, että jos perjantaina saa ohjauksen pelaan, niin lauantaina Punkalle. Siellähän se traileri oli......HANGESSA!!! ÄÄÄÄH! Ja joku faijan projekti auto siinä vielä edessä yhtälailla hangessa tietysti sekin. Eli niidenkin repimiseen ja esiin lapioimiseen menee vielä oma aikansa ![]() ![]() ![]() ![]() Mutta tänään illalla vanhan pumpun irroitus ja siitä kiinnikejalka uuteen ja sit ehkä hihnapyörä......tai sit pienempi hihnapyörä?? Pumppu kiinni ja olis kyllä tosi kiva, että se ohjaus toimiis sen jälkeen herkästi, vaikka olis lukko päälläkin. Viimeksi muokannut Jare : 22.02.2013 09:19 |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Hmm .. pitääkin tutkia millainen "kupu" on jenkkien keksinnössä jossa hytikkaohjaus ollut tehdasasennuksena jos vaan pumput jostain varaston uumenista löytyy.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kyllä jenkit on fiksuja... | Uazmies | Linkit | 6 | 02.02.2011 22:58 |
Kyllä lähtee! | KoniJeep | Chit-Chat | 3 | 27.04.2010 19:55 |
Kyllä lähtee.. | Joske | Linkit | 5 | 28.01.2008 09:07 |
Kyllä kulkee! | Zamppa | Chit-Chat | 23 | 01.10.2005 20:38 |
Kyllä koittelee | Epeli | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 12.09.2004 09:02 |