![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Vielä magneetit löpöletkuun niin kohta ollan puolikkaassa valmistajan ilmoittamassa kulutuksessa ![]() Samaa vanhaa jeesustelua mutta miksi näitä eväitä ei käytetä tehdaslitkuina kun ovat niin ihme aineita? Sais uudesta 1.6 tdi golffistakin vielä monta satkua veroja pois kun mensi kohta alle 3l/100km. Hei haloo ihan oikeesti...! Mulle kelpais liemi, joka nostais vaikka 20 pinnaa lämpöjä niin alkais tarkenemaan nuissa vagin vebastottomissa kamppeissa.
__________________
- eskimo kaenuusta |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Ei muuta kuin foliota stetsoniin magneettia kypärään. ![]()
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ei kai tuommosilla aineilla ole Suomen oloissa käytännössä mitään merkitystä kuin joillakin yksittäisillä koneilla joissa on alimitoitettu jäähdytysjärjestelmä?
Paljon isompi ongelma on se, että jos tuommosesta mosasta hajoaa letku niin laita nyt siinä sitten metsässä vettä tilalle koneeseen kun siellä on jotakin muuta nestettä joka ei kaiketi veden kanssa edes sekoitu,,,,, Jos tosiaankin haluaa paineettoman jäähdytysjärjestelmän niin laittaa sitä paisarin korkkia vähän auki. Silloin vain pitää muistaa, että se vesi sitten kiehuu jo sadassa asteessa ja muodostaa kuplia normiajossakin - seurauksena alentunut lämmönsiirtokapasiteetti ja koneen hapettuminen koko ajan. TT |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Liekö samantyylisiä nesteitä ku evanscooling vai muuten vaan valmiita seoksia, esim. Renaultin Starcooling. Tuohan on tonkassa käyttövalmiina ja veden lisääminen on kielletty.
Samaten Catepillarin oma neste,valmis liemi johon ei vettä saa sotkea. Macin moottoriin sai laittaa ainoastaan tuota Starcooling nestettä,kiertää kuulemma paremmin pienemmän pintajännityksensä ansiosta ja estää sähköstaattista syöpymää. Samat tarinat tuossa Catin omassa nesteessä.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Pikaisella faq:n selaamisen perusteella:
Korkean kiehumispisteen kautta saavutetaan se etu että moottorissa oleville yli 100 asteisille pinnoille ei muodostu kuplia jotka haittaa lämmön siirtymistä nesteeseen. Tästä seuraa se että että nesteen lämpötila voi olla korkeampi mutta jäähdytyksen tarpeessa olevat osat viilenee(termosttaatti sitten kuitenkin sen kuran lämpötilan määrää, riippumatta mistä schaissesta kyse). Tästä syystähän vettä käyttävät jäähdytysjärjestelmät on paineistettuja. Ja faq kertoo myös sen että vesi aineen seassa ei ole vaarallista mutta huonontaa luonnollisesti toimvuutta.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ihan kokemusperäisesti, jäähdytysjärjestelmä joka on ns. vapaastihengittävä, niin haihduttaa vesipohjaista nestettä melko tehokkaasti. Työkoneessa meni reilu 10l viidenkymmenen tunnin aikana kun korkin tiiviste oli rikki.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Kaverilla merimoottori jonka tyyppi-ominaisuutena on ylikuumeneminen. Samasta perusmoottorista otettu 46-88hv tehoa. Kuumenee armotta jos ajaa täysillä kierroksilla vähänkin pitempää. Kesällä kun merivesi on lämmintä ja paskaa tarttunut pohjaan niin alkaa kuumenemaan jo ihan matka nopeuksilla. Joutuu ajamaan defrosteri päällä
![]() Water-wetteriä (kun on niinkin halpaa) sille sanoin että kokeilee mutta on viellä kokeilematta. Olisi kiva kuulla ihan oikeesti jos jollain ois tästä tai water-wetteristä ihan oikeeta kokemusta. Samoinhan tuota voisi ajatella niin päin että lämppärin kennohan pitäisi antaa lisää lämpöä. Oisko näistä aineista joku saannut apua lämpöä hyttiin? Mm. just noi vagit ja fiatin pakut yms... -sami- |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei mitään halpaa lientä, tässä yks esimerkki: http://www.merlinmotorsport.co.uk/p1...duct_info.html |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Suunnilleenkin samantyyppinen tuote ruotsista:
http://www.ec1.se/ Tällainen tuote ja sen käyttökokemukset kiinnostavat itsellänikin. |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Edit. Pikaisesti katottuna se VW tehdas käyttää reilusti yli 21 000 000L raakaa jäähdytinnestettä vuodessa (siis tosi varoivaisesti laskettuna) Viimeksi muokannut piippu : 19.01.2013 13:36 |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Sen verta on painetta autotehtailla kulutuksen pudottamiseen, että väitän nämä kivet käännetyn aikaa sitten. Onko siellä pannussa oikeesti yli 100 asteisia pintoja vesitilassa silloin kun kaikki on kunnossa?
__________________
- eskimo kaenuusta |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#16
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Harmi kun volkkarin tehdas ei ole vain yhdessä paikassa vois olla aika kiintoisaa ajaa tota nestettä tehtaalle ![]() |
#17
|
|||
|
|||
![]() Voisko joistain saada käyttöturvallisuustiedotteen?
Siis tuo minun yleiset fysiikka opinnot nojaa vahvasti ylä-astelle, toki pistemäisiä "tutustumisia" hyvinkin pitkälle... mutta ei noihin jäähdytysnesteisiin liittyen!
Mutta jos pitäs yrittää ymmärtää/selittää tuota "ihmenestettä"; Niin sen pitää `kuljettaa lämpöenergiaa`, siis joko ominaislämpökapsiteetin tai + kemiallisen reaktion kautta? (siis esim. nesteessä olevat suolakiteet sulavat kuumassa, ja sitten kiinteytyvät viileämmässä) Ja sitten se, että pistetään johonkin , no sanotaan nyt 15v sitten rippikouluiän ohittaneisiin, niin; saako epäillä? Ja tuo puhdasvesihän on yksi yli muiden, veden ominaislämpökapasiteetti on 4,19kJ/C/kg (?) siis mikä on parempaa? Ja jos jossain päin jäähdytysjärjestelmää tulee PALJON lämpöä, että vesi kiehuu, niin silloin joko kiertonopeus tai paine on liian pieni? Ja noita valuraudan/kevytmetallin ja nesteen välisiä lämmönsiirron parantajia on olemassa useita, astianpesuaineesta alkaen? Siis esim paljonko tuon litkun ominaislämpökapasiteetti on? P.S jotkin varttimailin ajajat ajaa lähes puhtaalla vedellä.... |
#18
|
|||
|
|||
![]() Valmistajan antamaa faktatietoa
Tiedä käyttöturvallisuudesta, mutta tuossa valmistajan antamia faktatietoja.
Väittävät tuotetta ainakin myrkyttömäksi ja kun Jenkkien korvauskäytännön tiedämme niin pitänee paikkansakin ![]() http://www.evanscoolants.co.uk/faqs.html |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jäähdytinneste +muut nesteet. | Vuosimallit 1984-1996 | 0 | 04.10.2002 19:13 |