![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Peristä asiaa..Etuperästä(D30) alko kuulumaan jurinaa neliveto päällä ajellessa.Auton alle ja totesin,että pinionissa oli 1-2 milli väljää pystysuunnassa,päittäistäkin oli millin verran.Pinionin stefa oli myös alkanut vuotamaan. Onko paha homma vaihdella laakerit? Hammaspyörien kosketuskulman säätö? Kannattaako yleensäkkään tehdä jos laakerit+tiivistesarja maksaa 250-300e? Ilmeisesti suositellaan kuitenkin vaihtamaan kaikki laakerit kerralla eikä vaan pinioniin..? Varaosa-autossa (XJ-92) olis ehjä absiton akseli.Tämä äänekäs akseli on absillinen(XJ-90).Onkohan välityksissä eroa? Ilmeisesti ABS vetarit ovat ainakin paksummat/isommilla ristikoilla--->kestävemmät?? Kiitos ja anteeks.. ![]()
__________________
J E E P just empty every pocket |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tossa joku artikkeli, mikä sivusi aihetta ja oli suht hyvät ja selkeet kuvat. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ABS- vetarit on aivan samanpaksuiset kuin absittomatkin, mutta absillisissa (ja kaikissa '95->) on isot ristikot jotka kestää paljon enemmän kuin pikkuristikot. ABS- vetarit käy sellaisenaan absittomaan akseliin ilman mitään puljaamista. Lainaus:
Teoriassa samat shimmit menee kuin ennenkin, mutta laakereissa voi olla jotain satkun eroja minkä takia hammasvälys ja hammaskosketus pitäisi vähintäänkin tarkistaa ennenkuin ottaa ajoon uusilla laakereilla. Krymppiholkki pitäisi vaihtaa AINA jos käyttää pinionin irti laakerinvaihdon takia. Periaatteessa pitäisi vaihtaa uuteen vaikka vaihtaisi vain stefan tjsp.. Pinionin preloadi ei todellakaan ole noin paljoa, tuohon jos vedät niin sulla on palanut laakeri ja katkennut pinionin akseli alta aikayksikön ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Välitysten toteamiseen ei vissiin oikein muuta satavarmaa konstia ole kun laskea hampaat? Lienee niin pieniä eroja ettei pyörittämällä pääse tarpeeks luotettavaan tulokseen?
Noi abs kikkareet lähtee HETI hevon vit...kunhan saan tuosta varaosa kärrystä purettua alipainetehostetut pois.On noitten absien kans saanu tapella kyl jonnii verran.Onneks osia on ollu tarjolla tääl jopa ilmatteks ku moni on noi hylänny ![]()
__________________
J E E P just empty every pocket Viimeksi muokannut Limite : 10.01.2013 18:21 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Ton vanhan krympin käyttö on tullu useammassaki topicissa vastaan varmaan just ton tarvittavan puristusvoiman takia. Toki uus on aina parempi jos sen siellä saa krympattua kohilleen. ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
4.0 + manuaaliaskissa on 3.07 2.5 bensa + manuaaliaski 4.10 2.5 diesel + manuaaliaski on muistaakseni 3.73 Rellun 2,1 litran diesel + manuaalin välityksestä en tiedä varmasti, mutta uskoisin sen olevan 3.73 tai 4.10
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Huomenna laitan "lounaslaatikon" paikalleen eteen.
__________________
Jeep ISORY |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Ok, annahan kuulua kokemuksia. Onko just lock right vai kenen?
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Tais olla. On ollut jo melkeen puoli vuotta tallin hyllyssä...
__________________
Jeep ISORY |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Saat anteeksi ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ensinnäkin kiitos anteeksiannosta ![]() Viikonloppuna ajattelin kaivella tuota varaosaautoo hangesta sen verran esille että pääsee akselin kimppuun.Mä meinasin että laitan heti tuosta vanhasta vetarit siihen kun niissä on hiljattain vaihdetut vahvemmat ristikotkin ja jää sitten hätävaraksi ne toiset.
__________________
J E E P just empty every pocket |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |