Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.01.2013, 22:30
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palde Näytä viesti
Toi ilmeni vasta myöhemmin , ja pakkanen tuntus vaikuttavan jurinaan ...jakiksen pää on viä testaamatta > tsekataan
"Kevyen" murrosremontin yhteydessä vanhaa ei jäänyt ku kuoret, perä ja vetarit

Etukardaani ei ole ollut palasina ...ei pitäs tulla sieltä.

Mutta voiko murros täristää vedon ja jarrutuksen rajamailla ...siis jos toi holkki on soikeana ?

Renkaat on vaihdettu ny nastoiksi , testataan vaikutaako ...ja samalla testaan tuon nelikko päällä ja napalukot auki .
Sitte puran ton napalukon seuraavaksi ...ja sitte MYYN koko paskan

Vetää kyl melkosen hiljaseksi ...ei jhymmärrä ei
Vaikka minä olen noista tarvike pronsiholkeista pitänyt infoa yllä, niin nyt ei taida olla vika siellä
Mutta tuo kardaanin jurraus voisi johtua a) väljästä liusta kardaanissa, taikka väärässä astekulmassa olevasta kardaanista, siis liuku väärässä poorissa b) kardaanin ristikoiden hakkaantuneisuudesta taikka pohjaamisesta, esim etujousi irti, taikka liuku täynnä vaseliiniä (jos auto ei offikäytössä, niin ylläpitorasvaus vain kesäkuumalla, ja yksi puristus vuodessa, parin kolmen vuoden välein puhdistus, ja uudelleen rasvaus)
c) jakolaatikon taikka perän laipassa välystä, d) kardaani epätasapainossa.

siis onko sinulla etukardaanissa tuplanivel? siis yhteensä 3 ristikkoa? ja onko autoa korotettu?

ja jos renkaat pikkasenkaan erilla lailla kuluneet/jopa eri ilmanpaineet, niin jäykällä nelivedolla yleensä ongelmia, kun vääntömomentti menee akselista toiseen.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.01.2013, 20:18
Palde Palde ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.09.03
Sijainti: Kuru, Finland.
Viestit: 1.097
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
liuku täynnä vaseliiniä (jos auto ei offikäytössä, niin ylläpitorasvaus vain kesäkuumalla, ja yksi puristus vuodessa, parin kolmen vuoden välein puhdistus, ja uudelleen rasvaus)
c) jakolaatikon taikka perän laipassa välystä, d) kardaani epätasapainossa.

siis onko sinulla etukardaanissa tuplanivel? siis yhteensä 3 ristikkoa? ja onko autoa korotettu?

ja jos renkaat pikkasenkaan erilla lailla kuluneet/jopa eri ilmanpaineet, niin jäykällä nelivedolla yleensä ongelmia, kun vääntömomentti menee akselista toiseen.
Perkules ...pojaat rasvas ton alustan kun oli kuulemma tiellä nosturilla ...pitää toi luiku tsekata , että olisko täynnä vaseliinia Ei oo tullu mieleenkään ...

Vakiokardaani kahdella nivelellä , ei oo ollu irti autosta
Laipoissa / ristikossa ei ole välystä , väännelty käsin ja raudalla
Eikä oo korotettu ku ehkä 30 -40mm lisäkierteillä

Mutta tuo "vaseliiniä luiku täynnä" on tod.näköisin ...pitää käyttää kardaani pöydällä.

Kiitoksia

Viimeksi muokannut Palde : 08.01.2013 20:22 Perustelu: Korjattu tabloidin "oikeinkirjoitusta"
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.02.2013, 19:10
Palde Palde ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.09.03
Sijainti: Kuru, Finland.
Viestit: 1.097
Perusasetus

No niin ...luiun poorihan siellä oli väljä
Ei vaan tuntunut ku oli vaseliinia täys

Onkoos mitään kikkakolomosta tuohon poorin tiukkaamiseen ...hydrauliletkuprässi ?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.02.2013, 19:47
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.043
Perusasetus

Taitaa kikka-kolmoset olla kuin tekohengitys anaaliin?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.02.2013, 19:58
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.245
Perusasetus

Tuota noinaa... Rasvaa se boori paksulti irti ollessaan ja tyrkkää takaisin. Saatta auttaa tai sitten ei. Itellä autto Bertassa tänä syksynä kun hieman pyrki juristelemaan.

Tuota hydrauliprässiä oon miettiny itekkin,ja muistaakseni Calmari hitsaamalla kutistusta mutta kokeile ihmeessä. Todennäköisesti se menee pieleen mutta ompahan kokeiltu.

Jos tuo vassu homma ei auta niin voihan sitä koittaa kääntää puolikierrosta siitä boorista jos vaikka sattuisi löytymään tiukempi kohta.

Vaan paraiten nuo säilyy pyöriessään, se ny on tullu jo itelle selväksi.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.02.2013, 19:50
Palde Palde ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.09.03
Sijainti: Kuru, Finland.
Viestit: 1.097
Perusasetus

Poori on nyt välyksetön , mutta tuo jurina vaan kuuluu edelleen ...
Ei siinä nyt sitten oikeasti ollut välystä juurikaan , en tiedä mistä tai miten sain tuon hölskymään.
Rasvasin ja käänsin puolikierrosta , nyt ei ole välystä.

Enpä oikeen tiedä mistä alkaisi seuraavaksi purkamaan ...Ideoita ?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.02.2013, 20:20
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.245
Perusasetus

Sitten lähetään foliohattuosastolle eli jousien puslat, kallistuksen vakaajan kumit, se pakoputken kalkatus johonkin????

En kyllä keksi miten pelkästään mukanapyörivä etukardaani näihin voi vaikuttaa mutta ei siihen pitäisi vaikuttaa moottorijarrutus muutenkaan jos ei ole etuveto kytkettynnäää???

Mites takapäästä nuo samat jutut kun etupäästäkin??? Eli takaperän U pultit ym. Ja ny ollaa juuri siellä Folio osastolla eli jos taka-akseli pääsee kiertymään moottorijarrutuksessa ja siinä kohtaa menee kardaanit keskenään epätasapainoon??? Ja tämä ei perustu mihinkään tietoon vaan on silkkaa perätöntä ammatitaidotonta arvailua.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 kolkottaa nelikko päällä.??? stemey Tekniikka & Jutustelu 5 10.02.2012 22:03
BJ:n ohjaus VETELEE nelikko päällä! Setä Tekniikka & Jutustelu 20 25.11.2010 14:34
blazeri vetelee nelikko päällä?? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 9 04.11.2008 14:31
sj 410 jyristää nelikko päällä Tekniikka & Jutustelu 8 20.06.2006 19:33
Kuinka lujaa ajat nelikko päällä? Setä Tekniikka & Jutustelu 39 08.01.2006 15:48


Sivu luotu: 01:44 (GMT +2).