Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 06.01.2013, 18:41
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Niin mullahan on perheessä ollu useampaa merkkiä. MM pari Lantikkaa. On ne tähän mennessä eniten remonttia teettäny. Montakos Tojotaa sulla on ollu? Tästä paremmuudestahan voi kiistellä loputtomiin ja mitä ominaisuutta kukakin arvostaa se on eri juttu,tuskin kukaan kiistää etteikö Lantikka vikaherkin,Mersu kallein ja Tojota varmatoimisin mut kaikissa niissä on vikoja ja hyviä ominaisuuksia. Onko se tärkeintä se luotettavuus,varsinkaan jos on autoon muuten ihastunut? Jos tykkää autosta ni miksi sitä mieltymystä pitää perustella järjellä?

Mitään muuta omistamaani maastoautoa en ole joutunut hitsaamaan niin paljon kuin Toyotaa.Kolme senmerkkistä on ollut ja yhtään ei enää tule

Ja omistuksessa on ollut kumminkin melkeinpä kaikkia 80-90 luvulla suomessa myynnissä olleita maastureita valmistaneet merkit.(poislukien UAZ).Mitsu Pajero oli ennakkoluuloista huolimatta kaikkein huolettomin,mutta kait niissäkin on yksilöitä

Vastaa lainaten
Vanha 06.01.2013, 18:49
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Perusasetus

Eli kumpi?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit Näytä viesti
Mitään muuta omistamaani maastoautoa en ole joutunut hitsaamaan niin paljon kuin Toyotaa.Kolme senmerkkistä on ollut ja yhtään ei enää tule

Ja omistuksessa on ollut kumminkin melkeinpä kaikkia 80-90 luvulla suomessa myynnissä olleita maastureita valmistaneet merkit.(poislukien UAZ).Mitsu Pajero oli ennakkoluuloista huolimatta kaikkein huolettomin,mutta kait niissäkin on yksilöitä
Eli Tojo on huonoin? Ja Lantikka paras?
Vanha 06.01.2013, 18:58
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari

Sijainti: Sastamala
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Eli Tojo on huonoin? Ja Lantikka paras?
En minä sitä ole sanonut että Land Rover paras olisi.
Niitä (90"/110") vaan pari tallissa sattuu tässä elämänvaiheessa olemaan.
Vastaa lainaten
Vanha 06.01.2013, 19:36
uokki uokki ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 04.09.09
Sijainti: Heinola
Perusasetus

Ripax sen laitto,ei mieltymyksiä tarvi järjellä selittää!Mulla huonoimpia maastureita on ollu mitsut-3kpl ja kaikki söi vettä öljyä ja muutenkin teknisiä leluja,toki tiellä n 50 %parempia ajaa kun samanikäset Tojot tahi Patrollit.
Mulla kun on omistuksessa ollu idästä ja lännestä näitä leluja niinkaiketi vain Tojot olen diilannu muille puuttumatta itse omistukseen.Kun Tojo on vahva niin se on myös painava,tai sitten jotain helvetin tyhmää kuten roikkuvat laatikonosat jotka vie kannot mukanaan...Näistä pienistä asioista olen huomaavinani mikä on kelpo aihio maastoon..Siis jos suoralla pohjapanssarilla voi tekniikan suojata niin siinähän on ideaa-Gmese-tekniikka on runkoaisojen yläpuolella eli suorapohjalevy panssariksi..HJ-61 vaakalla ns tyhjänä rakentamattomana 2700kg-Volvo 303 3000kg venäjänreisu varustuksella ja 100kg kuskia mukana..Uaz 1550 vinssillä ja ajossa..Disco painoi leimalla karvan alle 2000kg-siis lj toyon luokkaa..Ja kaikkihan tietää vakio ljn etenemiskyvyn..NÖY!Niin,Mikäs se kysymys olikaan..Joo kysyjän käyttötarpeisiin se Disco 2 varmaan ihan oiva vaihtoehto,sillä kun tulee niin huomataan positiivisesti ja jos samanhintaisella esim tojolla niin ei kovin positiivisesti,LR tuotteella saa ansaitsematonta arvon nousua merkki on jo legenda-arvo sekin sinänsä joillekin.
Vastaa lainaten
Vanha 06.01.2013, 19:58
lacrits68:n Avatar
lacrits68 lacrits68 ei ole kirjautuneena
Konkari+++

Sijainti: Kuusamossa
Perusasetus

moi!

Jos nyt ihan rehellisiä ollaan niin eikös sinne mökille pääse ihan vakioautolla? Meinaan jos sinne on Vollella ennen menty?

Sittenhän joku rav4 tms henkilö/suv/viskoneliveto on jo astetta perempi!

Jos ei maastossa nyt ryve niin eikös se ole ihan se ja sama minkäö auton valitsee?

Käy ajamassa valikoima "maastureita" ja valitse se paras joka on eniten mieleisesi! Mitä näitä eipäs-juupas juutuja kuuntelemaan! Sun käyttöön ja sun rahat!

//Janne

ps: unohdin iham mollata sitä DII ne vanhimmat -99 RUOSTUVAT ihan käsiin!

http://www.youtube.com/watch?v=xCTGUqNRK68 mulla oli iahn sama juttu! Onneksi meni lunastukseen!

"".......British humour......!"

Viimeksi muokannut lacrits68 : 06.01.2013 20:04
Vastaa lainaten
Vanha 06.01.2013, 20:29
miksin miksin ei ole kirjautuneena
Aloittelija

Rekisteröitynyt: 05.01.13
Sijainti: Tku
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68 Näytä viesti
moi!

Jos nyt ihan rehellisiä ollaan niin eikös sinne mökille pääse ihan vakioautolla? Meinaan jos sinne on Vollella ennen menty?

Sittenhän joku rav4 tms henkilö/suv/viskoneliveto on jo astetta perempi!

Jos ei maastossa nyt ryve niin eikös se ole ihan se ja sama minkäö auton valitsee?

Käy ajamassa valikoima "maastureita" ja valitse se paras joka on eniten mieleisesi! Mitä näitä eipäs-juupas juutuja kuuntelemaan! Sun käyttöön ja sun rahat!

//Janne

ps: unohdin iham mollata sitä DII ne vanhimmat -99 RUOSTUVAT ihan käsiin!

http://www.youtube.com/watch?v=xCTGUqNRK68 mulla oli iahn sama juttu! Onneksi meni lunastukseen!
Mökillä on tähän asti käyty kesäisin, ens talvesta alkaen touhu muuttuu.
Satunnaista kärrin kiskomista on sen verran ja mökkitie sellanen että se on vähän ihmisten kiusaamista sitten. Vaikka naapurin isäntä varmaan ne viimeset muutaman kilsan ilmapussien hinnalla aurais ja hiekottaiskin aika monta talvea, niin siinä on se eka satku maaantietä kanssa, usein koko porukka kyydissä.
Toisen, tän mun käyttöpelinä olevan kanssa alkaa jossain vaiheessa olla kysymysten äärellä. Siinä alkaa tulla lähiaikoina (=vuosina) kansirempan tai webaston laitton etteen että talvikäyttö onnistuu. +500 tkm D24TIC ilman kansiremppaa alkaa olla niin löysä että kylmäkäynnistykset tarvii jo vähän tekniikkaa, kun tollasen höräyttää maanantai-aamuna kolmen kympin pakkasilta käymään. Kyllä se vielä lähtee, ilman webastoa tai lohkoa, pari niksiä vaan tarvii.
Mut siis joo, jossain vaiheessa toi tarvii kuitenkin hävittää, ja tilalle tarvii jonkun näköset pyörät kumminkin.

Ja noi "vaihtoehdot", sähkökäyttöset muovista valmistetut muka-maasturit, anteeks nyt mut so not, en koskaan tule pistämäään penniäkään omaa rahaa pirssiin joka on suunniteltu paalattavaksi 3v/100000km kohdalla.
Mun spekseillä -tilat, neliveto, matkustusmukavuus, mahdollisimman vähänen määrä sähköaivoja,- jälelle jää suurin piirtein E-sarjan jos ei W123 nelikkomannelavetti farkkuna, ja tossa kohtaa,.--.

... ttuako mä tässä selitän. Tää on ihan menetetty peli.
Ei tainnut tautiin täältä läkettä löytyä.

Viimeksi muokannut miksin : 06.01.2013 20:56
Vastaa lainaten
Vanha 06.01.2013, 20:38
lacrits68:n Avatar
lacrits68 lacrits68 ei ole kirjautuneena
Konkari+++

Sijainti: Kuusamossa
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja miksin Näytä viesti
Eikös siitä joku jo varoitellu? Ei ku LR kauppaan marsmars..!

//Janne

"".......British humour......!"
Vastaa lainaten
Vanha 06.01.2013, 20:38
uokki uokki ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 04.09.09
Sijainti: Heinola
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja miksin Näytä viesti
Mökillä on tähän asti käyty kesäisin, ens talvesta alkaen touhu muuttuu.
Satunnaista kärrin kiskomista on sen verran ja mökkitie sellanen että se on vähän ihmisten kiusaamista sitten. Vaikka naapurin isäntä varmaan ne viimeset muutaman kilsan ilmapussien hinnalla aurais ja hiekottaiskin aika monta talvea, niin siinä on se eka satku maaantietä kanssa, usein koko porukka kyydissä.
Toisen, tän mun käyttöpelinä olevan kanssa alkaa jossain vaiheessa olla kysymysten äärellä. Siinä alkaa tulla lähiaikoina (=vuosina) kansirempan tai webaston laitton etteen että talvikäyttö onnistuu. +500 tkm D24TIC ilman kansiremppaa alkaa olla niin löysä että kylmäkäynnistykset tarvii jo vähän tekniikkaa, kun tollasen höräyttää maanantai-aamuna kolmen kympin pakkasilta käymään. Kyllä se vielä lähtee, ilman webastoa tai lohkoa, pari niksiä vaan tarvii.
Mut siis joo, jossain vaiheessa toi tarvii kuitenkin hävittää, ja tilalle tarvii jonkun näköset pyörät kumminkin.

Ja noi "vaihtoehdot", sähkökäyttöset muovista valmistetut muka-maasturit, anteeks nyt mut so not, en koskaan tule pistämäään penniäkään omaa rahaa pirssiin joka on suunniteltu palattavaksi 3v/100000km kohdalla.
Mun spekseillä -tilat, neliveto, matkustusmukavuus, mahdollisimman vähänen määrä sähköaivoja,- jälelle jää suurin piirtein E-sarjan jos ei W123 nelikkomannelavetti farkkuna, ja tossa kohtaa,.--.

Tauti täällä pahenee!Ei omia päätöksiä tarvi muille perustella mut kiva on kiusata!
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Käykääs kaikki täällä Rytari Chit-Chat 9 03.07.2006 12:09
M:DiscoII/P38 Range teräsvanteet 5kpl"MYYTY" AVRO O/M/V Renkaat ja vanteet 1 15.03.2006 16:23
Minä täällä moi scarecrowman Chit-Chat 7 18.03.2005 18:21
Haukkukaa (tai jopa kehukaa) Trooperia... tug3 Tekniikka & Jutustelu 23 02.11.2004 11:12
Kehukaa/haukkukaa tojotaa! kharju Tekniikka & Jutustelu 17 11.10.2004 14:20

Sivu luotu: 01:26 (GMT +2).