![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tuleeko mielipahaa jos uuden painelaakerin painaa ruuvipenkillä paikalleen siihen holkkiin?
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kytkimen painelaakeristako on kyse vai mitä laakeria ja holkkia tarkoitat?
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
mites se eroaa prässillä painamisesta?? lopeta het ku se on pohjassa ni hyvä tulee. ja jos ruuvipenkin leuat on kovin rihlaset ni paa vaikka rätti väliin.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Paitsi että se krymppiholkki kuuluis vaihtaa aina ku mutteria löysätty. Momentti mutterille tän jälkeen muistaakseni lähes 300 Nm.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Jos auton alla vaihtaa stefaa, niin mun mielestä on turvallisempi laittaa vanhalla krympillä kun uudella lipee todella helposti liian kireeksi, kun ei pääse testaamaan laipan pyörintämomenttia millään. Jos vanhalla krympillä ottaa löysät pois ja laittaa vaikka alle 1/8 kierrosta kireelle ja sinetöi mutterin, niin kyllä se ihan hyvin toimii. Näissä paljon ajetuissa kannattaisi melkeen vaihtaa ne kardaanien laipat samalla uusiin, kun stefaa vaihtaa. Laipassa on kuitenkin niin syvä ura stefan huulen kohdalla, että uuskaan stefa ei välttämättä kauaa kestä. Ausseissa taisi olla pari kymppiä kappale vaan uudet laipat. Uudella krympillä momentti tais olla jotain 360-450Nm välillä tapauksesta riippuen.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Lainaan topikkii sen verran et mistä sais tehokkaamman laturin hoojiiseen?
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan! Salon seudun OFF ROAD Ry |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Korjattu:
- Koko kytkinsetti - Kierroslukumittari (Johto oli juuresta poikki, kolvattu sinne anturin pohjaan uudet liitokset ja tiivistetty ratkaisumassalla) - Takalämppärin puhaltimen katkaisija korvattu hyppyjohdolla - Dikitaalinen kello alkoi toimia, kun kaikki isot maadoituspisteet viilattiin hapettumista, sekä latausjännitteet parani - Hitsattu lisää - Vaihettu perän puoleinen ristikko (meni kai vituiksi?) Viat: - Etupää alkaa jyristämään jossain 80km/h vauhdissa sillon kun vapaanavat on kiinni. Etuperän kardaanin laippa pyörii jonku ehkä tuuman tyhjää välyksellään, mutta vaikuttaako toi nyt vielä mihinkään? Laippa ei heilu eli laakeri on kunnossa ja perä on äänetön. Vaihoin ristikon, piti ennen vaihtoa samallaista jyrinää, nyt ehkä vähän enemmän? Paljonko tarvii ristikon vastustaa liikettä, että alkaa jyristämään? Eli pitääkö repiä kardaani taas irti ja miettiä, että miten saadaan sitä toista haarukkaa levitettyä?
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuolleen pitäisi olla kuin kuvassa http://forums.offipalsta.com/showthread.php?p=273314 Kardaani kun on lisäks tasapainotettu tietyssä asennossa, niin sillä saattaa olla pientä merkitystä, kääntääkö pään vielä 180 astetta, jolloin on edelleen linja suora, mutta tasapainotus eri. |