Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.12.2012, 22:20
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Vetoakselin stefa varmaan kannattaa vaihtaa samalla.. Eikä nyt varmaan olis haittaa jos uusis ne kääntöpään tiivisteet samalla..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.12.2012, 23:04
burton:n Avatar
burton burton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.05.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.320
Perusasetus

ja hyvällä säkällä jos autolla ajettu jo se perinteinen +200 000km eikä ole ikinä avattu koko kääntöpäätä nii olkalaakerit on todennäkösesti jo loppu. saattaa vaa laakeri rullat lähtee karkuu jos on vanhat ja meet avaamaa ne ku vaihat ne kääntöpään tiivisteet.
__________________
-BJ-40
-hilux ln110 ex
-Land Cruiser HJ-45 ex
-hilux ln65 ex

http://www.pahama.com
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.12.2012, 23:05
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

se holkki sitten vain toyotalta!

siihen kaveriksi se tuplahuulistefa tamgearsilta ja kääntöpään tiiviste niin tule hyvä taas.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.12.2012, 10:28
Hirvonen Hirvonen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.01.12
Sijainti: Savonranta
Viestit: 147
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heikki L Näytä viesti
se holkki sitten vain toyotalta!

siihen kaveriksi se tuplahuulistefa tamgearsilta ja kääntöpään tiiviste niin tule hyvä taas.
ei millään pahalla... millä syillä vaan toyotalta
__________________
Volvo TGB 20
Toyota HJ 61
MB Sprinter 311 CDI

Löytökylän Offroad ry
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.12.2012, 22:16
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ktmexc520 Näytä viesti
ei millään pahalla... millä syillä vaan toyotalta
Hj:n holkeista ei kokemusta, mutta kun noita tamgearsin holkkeja vaihdeltiin, ja yhdestä hodarista paloi 10 tkm ajettu vetonivel ja vetoakseli hakkaauntui paskaksi, niin sen jälkeen 6 kpl vaihdeltiin marmoritiskin holkkeja, siis kolmeen hodariin, ja yhtään ei ole leikannut kiinni, ja kaikki on pistetty pienemmillä välyksillä kuin 4 viimmeistä tamgearsin holkkia, nuo 4 ensimmäistäkin hiottiin ajatuksen kanssa.
Nuo tangearsin holkit lähti sillaa kummasti lehteilemään pinnasta, ja syynä ei ollut ylikuumeneminen tms.
Pahin/ viimmeinen asennettiin oikein ajatuksen kanssa, 2 mieheen keskitettiin vetoakseli keskelle napaa kiiloilla, ja silmämääräisesti tarkistettiin että välys oikea, ja jokapaikasta kiillottuma hiottiin pois n. 240 hiekkapaperilla, puhdistettiin jarrupesulla ja voideltiin vaseliinilla hyväksi! -> kesti 500 km etuvetoisena kärryn edessä, mutta yön jälkeen moottoritietä 20 km, niin nappasi kiinni! ja purettaissa edelleenkin molybdeenivaseliinia mm. Holkin rasvaurissa.
pistän tuonne profiiliin kuvan tuosta hilseilevästä holkista, ei saa oikein kunnon kuvaa, mutta.....
Ta tammgearssin kommentti kuvasta/ongelmasta, että sovite jätetty liian pieneksi!
siis muista mitata alkuperäinen paska holkki, ja hio vähintaan samankokoiseksi, jos ei ole ollut ongelmia vajaa puoli milliä isommaksi.

Ja korostan että kaikki 8 holkkia olivat nimenomaan hdj-80;ssä ja 2-3 niistä ei leikannut kiinni.
Ja sekin on tosi, että kaikki tarvikeholkit eivät voi olla tuommoisia paskoja, mutta erityisesti tuo vetoakselin hakkantuminen (nivel paloi jumiin, ja hieroi poorit paskaksi, kun koillismaalla talvipakkasessa omistaja ei viitsinyt jäädä odottamaan parempia aikoja, oli ulahdellut jo pari viikkoa, ja vikaa ei löytynyt, pyörittelin itse tuota etupäätä tunkinnokassa) oli niin monen sadan euron vahinko, että minun minulla ei ole niin paljon rahaa ja aikaa että pistän enää muuta kuin alkuperäistä..... nyt ainakin tuntuu siltä, vaikka aikaa on menyt muutama vuosi.)
Ja selvyyden vuoksi, kaikkin hodareihin vaihdettiin samalla tamgearsin vetonivelet, siis yht 7 kpl
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.12.2012, 22:28
icl icl ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.08
Sijainti: Finland.
Viestit: 154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Hj:n holkeista ei kokemusta, mutta kun noita tamgearsin holkkeja vaihdeltiin, ja yhdestä hodarista paloi 10 tkm ajettu vetonivel ja vetoakseli hakkaauntui paskaksi, niin sen jälkeen 6 kpl vaihdeltiin marmoritiskin holkkeja, siis kolmeen hodariin, ja yhtään ei ole leikannut kiinni, ja kaikki on pistetty pienemmillä välyksillä kuin 4 viimmeistä tamgearsin holkkia, nuo 4 ensimmäistäkin hiottiin ajatuksen kanssa.
Nuo tangearsin holkit lähti sillaa kummasti lehteilemään pinnasta, ja syynä ei ollut ylikuumeneminen tms.
Pahin/ viimmeinen asennettiin oikein ajatuksen kanssa, 2 mieheen keskitettiin vetoakseli keskelle napaa kiiloilla, ja silmämääräisesti tarkistettiin että välys oikea, ja jokapaikasta kiillottuma hiottiin pois n. 240 hiekkapaperilla, puhdistettiin jarrupesulla ja voideltiin vaseliinilla hyväksi! -> kesti 500 km etuvetoisena kärryn edessä, mutta yön jälkeen moottoritietä 20 km, niin nappasi kiinni! ja purettaissa edelleenkin molybdeenivaseliinia mm. Holkin rasvaurissa.
pistän tuonne profiiliin kuvan tuosta hilseilevästä holkista, ei saa oikein kunnon kuvaa, mutta.....
Ta tammgearssin kommentti kuvasta/ongelmasta, että sovite jätetty liian pieneksi!
siis muista mitata alkuperäinen paska holkki, ja hio vähintaan samankokoiseksi, jos ei ole ollut ongelmia vajaa puoli milliä isommaksi.

Ja korostan että kaikki 8 holkkia olivat nimenomaan hdj-80;ssä ja 2-3 niistä ei leikannut kiinni.
Ja sekin on tosi, että kaikki tarvikeholkit eivät voi olla tuommoisia paskoja, mutta erityisesti tuo vetoakselin hakkantuminen (nivel paloi jumiin, ja hieroi poorit paskaksi, kun koillismaalla talvipakkasessa omistaja ei viitsinyt jäädä odottamaan parempia aikoja, oli ulahdellut jo pari viikkoa, ja vikaa ei löytynyt, pyörittelin itse tuota etupäätä tunkinnokassa) oli niin monen sadan euron vahinko, että minun minulla ei ole niin paljon rahaa ja aikaa että pistän enää muuta kuin alkuperäistä..... nyt ainakin tuntuu siltä, vaikka aikaa on menyt muutama vuosi.)
Ja selvyyden vuoksi, kaikkin hodareihin vaihdettiin samalla tamgearsin vetonivelet, siis yht 7 kpl
Ok,onko näillä nyt suuria hinta eroja tarvike vs toyota?jos joitain euroja niin eikö silloin kannata laittaa toi alkuperäinäinen?kun ei tarvitse hoonailla,jos olen oikein ymmärtänyt?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.12.2012, 22:49
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Linkissä alta 1000km-10 tkm ajettuja hdj:n vetarin heloja


http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=5585

Hodarissa oli muistaakseni kallein pusla, hj-60/61 oli jonkin verran edullisempi, jos pitäs arvata niin suuruusluokkaa 75e pari kaikkine kuluineen marmoritiskillä

Ja ainakin kaikki helat, mitä olen ostanut toyotalta, on pistetty vain prässillä paikoilleen, kun vitutus oli korkeimmillaan, niin yritin selvittää että paljonko välyksen hdj:ssa pitäisi olla; niin tietoa ei saa ainakaan Toyotalta suomesta, ja silloin toyta infossa taisi olla vielä tamä cruiseri- tietopankki töissä, nyt eläkkeellä.
Oli nimittäin tuo alkuperäinen, uusi hela niin pienellä välyksellä että hirvitti!!!!
(nimittäin tuo hodarin napa; pura, holkita, hio, puhdista, voitele ja kasaa oli tullut tehtyä MUUTAMAN kerran, ja yksikin lisää pari tuntui siltä, että soitampa ja kysyn...)
mutta nuo 6 uutta helaa on kestänyt.

Linkissä kuvia noista HDJ:n kiinnileikanneista heloista.

p.s Ei kaikki ole kultaa mikä kiiltää!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.12.2012, 23:29
hunter hdj:n Avatar
hunter hdj hunter hdj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.02.10
Sijainti: virtasalmi
Viestit: 339
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=5585

Hodarissa oli muistaakseni kallein pusla, hj-60/61 oli jonkin verran edullisempi, jos pitäs arvata niin suuruusluokkaa 75e pari kaikkine kuluineen marmoritiskillä

Ja ainakin kaikki helat, mitä olen ostanut toyotalta, on pistetty vain prässillä paikoilleen, kun vitutus oli korkeimmillaan, niin yritin selvittää että paljonko välyksen hdj:ssa pitäisi olla; niin tietoa ei saa ainakaan Toyotalta suomesta, ja silloin toyta infossa taisi olla vielä tamä cruiseri- tietopankki töissä, nyt eläkkeellä.
Oli nimittäin tuo alkuperäinen, uusi hela niin pienellä välyksellä että hirvitti!!!!
(nimittäin tuo hodarin napa; pura, holkita, hio, puhdista, voitele ja kasaa oli tullut tehtyä MUUTAMAN kerran, ja yksikin lisää pari tuntui siltä, että soitampa ja kysyn...)
mutta nuo 6 uutta helaa on kestänyt.

Linkissä kuvia noista HDJ:n kiinnileikanneista heloista.

p.s Ei kaikki ole kultaa mikä kiiltää!


Samoilla linjoilla BJ 40 76 kans...EI MISSÄÄN NIMESSÄ KANNATA ASENTAA TAM GEARSSILTA OSTETTUJA KIINAN PASKA ALUMIINI PRONSSI HOLKKEJA HDJ ETUNAPOIHIN ... Vain ja ainoastaan neulalaakeroitu holkki HDJ etu napaan TOYOTALTA OSTETTUNA.

ON vanha sanonta köyhän ei pidä koskaan ostaa halpaa jos ei ole varaa pitää jättää ostamatta ... Näin ainakin HDJ kohdalla. Näin ainakin TAM GEARSSIN KOHDALLA HJ stä ei ole kokemusta.

Hoonattava on Toyotankin marmoritiskin helaa mut menee tosi pienellä välyksellä 0.10mm vertaa tamsgear 1.00mm välys jonka jälkeen Tam gearssin mainostettu tupla urallinen stefa hajoaa koska välys on liian suuri..

Paskaa kumpikin stefa ja pronssi holkki. Tupla asennukset tuli itsellekin kun ensi leikkuutin pronssiholkin kiinni 0.10 välyksellä paksulla vaseliinilla sit reilusti väljemmäks holkki 0.70 enemmän ja sit meni tam gearssilta ostettu stefa joka piti olla erittäin vahva tupla urallinen? =Susi jo syntyessään. Vaihdoin tilalle TOYOTA ORGINAL VETOAKSELIN STEFAN ja 4 vuotta menny ilman ongelmia?

Siis Toyotalta neulalaakeroitu laakeripaketti = (pronssiholkin tilalle) ja Toyotalta vetoakselin stefa niin hymyilyttää ei kä tarvitse käyttää remontin jälkeen suomalaista kirosana sanastoa alusta loppuun...

NM: En tiedä onko liian tiukkaa kommenttia mut valtavasti harmitti kun pyörän napa jurnutti kun olis pitäny illalla mennä naisten tansseihin ja pyörän napa eikun jurnuttaa....

Viimeksi muokannut hunter hdj : 21.12.2012 23:55
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Toyota HJ61 outo ääni moottorista. Terri71 Tekniikka & Jutustelu 6 03.09.2012 13:08
jimnyn outo rallattava ääni intru7 Tekniikka & Jutustelu 0 15.07.2010 21:15
HJ:n perässä outo ääni vaihteeksi samid Tekniikka & Jutustelu 3 02.02.2009 15:04
Hiace outo ääni Tekniikka & Jutustelu 14 26.11.2007 01:49
Pajeron outo ääni PaJeRo Tekniikka & Jutustelu 4 18.05.2005 15:07


Sivu luotu: 13:35 (GMT +2).