Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.12.2012, 16:54
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

Jos se automaagi on sen 230 bensan perästä ns. aluperäinen niin varmaan sille tulee ainakin moro. Eli pitäis olla sen 603 turbon persiistä oleva ns. iso automaatti, että kestää superurboilun (sekin mielellään vahvistettuna jos meinaa ottaa +400nm). Perät varmaankin kestää aika hyvin jos ei ihan kokoajan suttaa asfaltilla, tuskin jakiskaan antautuu ihan helposti. Onhan noita holsetilla olevia OM602/3 koneita ollut muillakin G-vaunussa ja isoja bensa V-8 moottoreita...ei ole raportoitu isompia "antautumisia". Toki miljuuna kilpometriä ajetut voimansiirron osat saattaa antautua jo vakiotehoilla. Murrokset varmaan pamahtaa ensimmäisenä kun 4wd päällä räppäilee.

__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.12.2012, 22:11
Tumi:n Avatar
Tumi Tumi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.01.03
Sijainti: Joensuu
Viestit: 1.502
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petr Näytä viesti
isoja bensa V-8 moottoreita...ei ole raportoitu isompia "antautumisia".
Tiedän yhden (luotettava taho kertoi) takaperän antautumisen, mutta paljon aikaa ennen omaa g-mersuiluani eli yli 11 vuotta vanha juttu. Eli takaperä ei kestäs vetää 39,5 renkailla mersun omalla 5,0L V8 lusikka pohjassa kahden metrin pystypomppua.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.12.2012, 22:34
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

Joo...siinä on voimansiirot kovilla kun koko paino rysähtää pelkästään taka-akselin varaan ja tietenkin rattaissa oli kierroksia ihan hyvin? 36" Swampperit alla takalukko päällä kestää ottaa jarruburniksia ja luisulähtöjä kuivalla asfaltilla ihan hyvin kans
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.12.2012, 00:10
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.735
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tumi Näytä viesti
Tiedän yhden (luotettava taho kertoi) takaperän antautumisen, mutta paljon aikaa ennen omaa g-mersuiluani eli yli 11 vuotta vanha juttu. Eli takaperä ei kestäs vetää 39,5 renkailla mersun omalla 5,0L V8 lusikka pohjassa kahden metrin pystypomppua.
Jaa, ettei olis saman kokoonpanon takaperä rikottu ihan kynnyksen yli sudittamalla?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.12.2012, 09:43
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

joo...onhan täälläkin juttuja, että toyosta särkyy murros suoralla maantiellä tasakaasulla ajaessa eli kaikki on aina mahdollista. Mutta joo, en pitäisi mersun voimansiirtoa oman aikakautensa heikoimpana ja kunnossa ollessaan kestänee kohtuullista tehonlisäystä (oma kokemus on 6 vuotta n.180hv bensakutonen ja 36"TSL:ät enkä ole saanut edes murrosta vielä rikki, toki auto ei ole jokapäiväisessä liikenteessä vaan jahti/offikäytössä)
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
tehostajan voiman puute hampuusi Tekniikka & Jutustelu 38 30.08.2017 20:43
Voiman ulosotto JAAVUU Tekniikka & Jutustelu 9 30.03.2011 13:21
Ostetaan Pajeron voiman ulosottoa? Vihavainen O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 06.02.2009 18:44
M.Voiman ulosotto hoojii O/M/V Muut 3 10.01.2006 15:15
voiman siiron kestävyydestä.. coupe Vuosimallit 1968-1982 1 17.10.2003 14:05


Sivu luotu: 22:58 (GMT +2).