Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi
(Viesti 947613)
kuuleman mukaan jollakin 4-maticci lankussa kestää hyvin st käytössä vahvistettu laatikosto. taitaa nettiautossa olla yks 4matic st myynnissäkin.
|
Noissa 4-matic:eissa täysin erillainen jakolaatikko kuin noissa G-malleissa.
Siis tuo w-124 4-matic jakolaatikko tietokoneohjattu (suoraan liittimet kyllä esim. painonappiohjaukseen:cool:)
Ja kaikki kytkennät tapahtuu Sähköohjatuilla hydraulipakoilla, siis esim. takaveto-> neliveto 33%eteen/66% taakse -> neliveto keskitasauspyörästö lukossa, ja vielä takaperän sähköhydraulinen lukitus tapahtuu tuon -80 luvun bittihirmun ohjaaman:D, ja täysi teho päällä!
-> kuulostaa uskomattomalta, mutta auto seisoo paikallaan mäessä, toinen takarengas kuivalla asfaltilla, ja loput jäällä, niin kun kaasun polkasee pohjaan, niin noin sekuntin/parin kuluttua alkaa asfalttiin jäämään mustaa, ja auto kampeaa sairaasti sivulle:mad:
Olen pari kertaa katsellut tuota irtolaatikko pakettia sillä silmällä, että olisi nätti paketti Cruiseriin... Mutta ei varmaan kestä, tuo etukardaanin lähtö on pikkasen köykäsen näkoinen Jäykälle etuakselille (epäilen ettei kestä kardaanikulmaa, alunperin etuperä öljypohjassa; siis kardaani suorassa?
Ja tuossa 4-matic:ssahan ei ole pikkupuolta!
Tuon 300tdt isolaatikko, oliko se nyt 722.3???? on kiva siitä, että siinä ykkönen on 4,25? (esim jenkkilaatikossa TH350 1.n on 2,52?) muistinko oikein? toki tuossa 4:n on suora... ja esim. tuossa minun 4-matic:ssa on sairaan piiiittkääät perävälitykset:cool: (Toki tuo OM603:n huutaa sikana, kun ohitus rekasta 90km/h alkaa 2:lla kun potkasee kaasun pohjaan, toki pudottaa nopeastii 4->3->2:n, pitäs pikkasen säätää....)
Tuo Iso 722:nen kestää kuulemma voimaa, kun on tehty oikein, toki jäähdytys yms pitää olla kunnossa, ja "ohjausta" muutetaan jossain vaiheessa ?
Vieläkö noita mersun OM603:n pumppuja tapitetaan 7mm elementeille? kuulosti että nyt on muotia paksummat? ja nuo "säätö/ryntäily" ongelmat olisi ratkaistu jotenkin?