Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.12.2012, 20:39
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Kaivetaan tämä rengasjuttu esiin lumesta.

Nyt on sitten kokemusta noista Insoista muutaman sata kilometriä. Kiillotetulla risteysalueella pyrkii Hilun perä irtoamaan (takavedolla ajettaessa) ja nousemaan rinnalle. Nelivetoisena menee huomattavasti paremmin.

Lumisella tiellä ei ole mitään pito- tai veto-ongelmia etenkään nelikolla ajettaessa. Sitten ihan perusmaantiellä, jossa on paljas asfaltti mutta pikkasen jotain hilettä pinnassa, tuntuu pitävän ihan hyvin. Metsässä menee hyvin, ihan siihen asti kunnes loppuu maavara.

Loppupäätelmä: Insa Sahara on jonkinmoinen talvirengas nelikolla ajettaessa lumisella tiellä tai metsässä. Ei parhaimmillaan jäällä.

__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.12.2012, 20:43
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.618
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Kaivetaan tämä rengasjuttu esiin lumesta.

Nyt on sitten kokemusta noista Insoista muutaman sata kilometriä. Kiillotetulla risteysalueella pyrkii Hilun perä irtoamaan (takavedolla ajettaessa) ja nousemaan rinnalle. Nelivetoisena menee huomattavasti paremmin.

Lumisella tiellä ei ole mitään pito- tai veto-ongelmia etenkään nelikolla ajettaessa. Sitten ihan perusmaantiellä, jossa on paljas asfaltti mutta pikkasen jotain hilettä pinnassa, tuntuu pitävän ihan hyvin. Metsässä menee hyvin, ihan siihen asti kunnes loppuu maavara.

Loppupäätelmä: Insa Sahara on jonkinmoinen talvirengas nelikolla ajettaessa lumisella tiellä tai metsässä. Ei parhaimmillaan jäällä.
Mites pysähtyminen kun tulee äkkinäinen tilanne?
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.12.2012, 20:55
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Mites pysähtyminen kun tulee äkkinäinen tilanne?
Sama kuin muilla. Eli jos turvaväli on jo ulosmitattu niin seuraava osoite polin jälkeen on vakuutusyhtiö.

Aivan turhaa tyttöilyä mussuttaa maastokumien talviomitusuuksista. Moni jannu tälläkin palstalla vetää menemään isommillakin painoilla just ja just talvipinnan vaatimukset täyttävillä rieskoilla.

Ja toisekseen liian moni painelee menemään talvikelissä muutenkin kun vaihtoehto oisi mennä joko dösällä tai junalla jos ei omat resurssit riitä...

Ugh.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.12.2012, 22:11
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Mites pysähtyminen kun tulee äkkinäinen tilanne?
noi mun kokemukset sisälsi myös jarruttelua eli pysähtyy ihan kohtuullisesti muttei tokikaan niinkuin kesällä. Kaupungissa on varmaan nämä pelkkään kitkaan perustuvan kumit heikommalla kun nastalliset. Turvaväli säilyy mulla aina, mutta taakse kertyy kiireisiä, jotka yleensä sopivassa paikassa vilkutan ohi tai ajan sivuun. Mulla ei oo niin kiire mun mielestä nää insat on ihan kohtuulliset talvirenkaat mut on varmaan parempiakin, sopii tähän 80 km/h pappamaasturiin ihan hyvin
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.12.2012, 22:59
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.022
Perusasetus

Nyt on muutama talvi ollut Hiluxissa Hakkapeliitta LT:et ja yhen talven ne oli ilman käyttöökin. Renkaat ei ole kulunut paljoa mitään mutta pito ei tunnu enää uuden veroiselta. Aika siis ruveta suunnittelemaan renkaiden siirtämistä kesäkäyttöön.

Viimetalvena oli Mersu w123:sessa uudet Hakkapeliitta 7:kat ja pito tämän talvista Hilux ajelua parempi.

Itse näkisin, että homma toimii niin päin - riittävän pitävät renkaat autoon ja silloin samalla tulee todennäköisesti myös oikeat merkinnät renkaan kyljessä.

Voi olla mahdollista, että seuraava talvi tulee huristeltua noilla Hakkis 7:koilla kun on uudemmat. Sillon saattaa Hilux huilia tai toisaalta jos siihen sais lumiauran olis kyllä talvikäyttöö.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mutarengas, stron, talvirengas


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Lunastus vai ei battis Tekniikka & Jutustelu 23 18.02.2008 12:52
Takuuseen vai ei? Nerd-O Chit-Chat 33 31.10.2007 20:55
ohjausiskari vai ei?? Tekniikka & Jutustelu 6 27.06.2005 10:49
Astinlauta vai ei Kupla Tekniikka & Jutustelu 3 02.03.2004 19:38
Vetokoukku vai ei? Modified Tekniikka & Jutustelu 17 08.02.2004 11:06


Sivu luotu: 02:57 (GMT +2).