![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Hyvä että baxxter korjasi samantien ettei jää väärää tietoa. Katotaan jos saa kooklattua oikean manuskan sulle. T/P
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Eli jokin motoxin halvin mineraaliöljy käy hyvin?
Olisi halpaa ja ei sitten ainakaan liian hyvää ![]() -Osku |
#3
|
|||
|
|||
![]() Täysin tietämätön k.o keksinnöstä, mutta....
Jos tuossa laatikossa +jakolaatikko(siis samassa valussa) on öljypumppu, niin tuo 20w- on melko paksua pakkasessa...
Jos olisi minun ja pitäs jotain kaataa ilman tietoa, niin TB:n Monitra 10w-30 vois olla siedettävä;toki pesee paskaa niin paljon, että pitää vaihtaa kohta; mutta 20L pönttö maksaa reilu 50e? Mutta 80w-90 on liian paksua öljyä pakkasessa ainakin toyotan öljypumpulle! Siis täysin arvaus! |
#4
|
|||
|
|||
![]() Q8
Jos nyt tahallaan sekotetaan pakkaa ni laita Q8 merkin Formula excel 5w/40 moottori öljy. On synteettinen ja löytyy myös gl-4 eli vaihteisto öljy. Asiaa sen verran et noi peräöljy ja moottori öljy viskositeetit ei o suoraan verrannollisia kun mittaus tapa on eri. Esimerkkinä just toi Q8 öljy,kun samassa aineessa on sekä 5w/40 että 75w 90 Jos moottori öljyä käyttää laatikossa ni vois olla se alin pumpattavuus lämpö se olennaisin,luulisin kyl et 10w riittää kovillakin pakkasilla,yläpäässä SAE 30 riittäneee myös hyvin.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#5
|
|||
|
|||
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() Älä muuta viserrä.Lainaus:
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Täysin samaa mieltä! Mutta....Lainaus:
Toki paikallisesta autotarvikekaupasta ei löydy yhtään moottoriöljyä, joka ei täyttäs tuota SE normia? Mutta oman kokemuksen mukaan kannattaa "pitää housut jalassa", sillä nuo Yleisöljyt ovat sellaisia perus- öljyjä, ei mitään ihmeellistä eikä loistavaa, mutta toimii.... tms. Itselläni tuo tb Monitra 10w-30 4-tahti endurossa, jossa pari-kolme kiloa hevosvoimaa kohti... ja tuo monitra ei ole sen takia, että sitä on 20L tonkassa tuon Belaruksen 60 litran öljytilavuuden takia.... Syy siis on se, että tuo monitra tuntuu pitävän märässä kytkimessä napakasti, toki olen vaihtanut nuo öljyt joka vuosi... siis reilusti alle 1000 km välein. -> siis voitelu riittää kaikissa öljyissä? Mutta esim pesevyys tai pysyvyys voi aiheuttaa öngelmia? -taannoin kaveripiirissä muutama moottori leikkasi laakereista kiinni, koska vanhaan moottoriin pistettiin pesevät öljyt, ja pikeytynyt paska lähti liikenteeseen, ja tukki yleensä kiertokangen laakerin öljykanavan..... 2000 luvullakin noita on sattunut ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
vaihteistoöljy vuoto, lj-70 | liero | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 05.12.2010 18:44 |
Myydään rangen vm 2,4 td moottori ja ostetaan rangen automaattiloota. | sössö84 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 09.09.2008 11:22 |
Rangen kytkin | leivinuuni | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 30.01.2006 10:38 |
O: Rangen vanteet | pee | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 26.01.2006 23:08 |
Rangen pohjapanssari? | ZeiZei | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 01.01.2006 23:40 |