Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.11.2012, 20:41
p0hamala p0hamala ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.11
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 145
Perusasetus

Hyvä että baxxter korjasi samantien ettei jää väärää tietoa. Katotaan jos saa kooklattua oikean manuskan sulle.

T/P

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.11.2012, 20:52
OsQ OsQ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.11.12
Sijainti: Suomi
Viestit: 65
Perusasetus

Eli jokin motoxin halvin mineraaliöljy käy hyvin?
Olisi halpaa ja ei sitten ainakaan liian hyvää

-Osku
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.11.2012, 23:50
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Täysin tietämätön k.o keksinnöstä, mutta....


Jos tuossa laatikossa +jakolaatikko(siis samassa valussa) on öljypumppu, niin tuo 20w- on melko paksua pakkasessa...
Jos olisi minun ja pitäs jotain kaataa ilman tietoa, niin TB:n Monitra 10w-30 vois olla siedettävä;toki pesee paskaa niin paljon, että pitää vaihtaa kohta; mutta 20L pönttö maksaa reilu 50e?
Mutta 80w-90 on liian paksua öljyä pakkasessa ainakin toyotan öljypumpulle!

Siis täysin arvaus!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.11.2012, 00:01
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

Q8


Jos nyt tahallaan sekotetaan pakkaa ni laita Q8 merkin Formula excel 5w/40 moottori öljy. On synteettinen ja löytyy myös gl-4 eli vaihteisto öljy. Asiaa sen verran et noi peräöljy ja moottori öljy viskositeetit ei o suoraan verrannollisia kun mittaus tapa on eri. Esimerkkinä just toi Q8 öljy,kun samassa aineessa on sekä 5w/40 että 75w 90 Jos moottori öljyä käyttää laatikossa ni vois olla se alin pumpattavuus lämpö se olennaisin,luulisin kyl et 10w riittää kovillakin pakkasilla,yläpäässä SAE 30 riittäneee myös hyvin.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.11.2012, 09:17
Bullet Bullet ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.02.06
Sijainti: Kolla
Viestit: 72
Perusasetus

http://www.offroadpaja.fi/index.php/tekniikkaa/95
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.11.2012, 22:35
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

Älä muuta viserrä.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bullet Näytä viesti
Ja tälläkin kertaa pätee se fakta et lootaan ja muihinkin tötteröihin käy parhaiten se aine jota valmistaja suosittelee!!!
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.11.2012, 02:37
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Täysin samaa mieltä! Mutta....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Ja tälläkin kertaa pätee se fakta et lootaan ja muihinkin tötteröihin käy parhaiten se aine jota valmistaja suosittelee!!!
Kun nuo öljyt on kehittynyt pikkasen "seitsemänkymmentäluvulta", ja tuota SE luokan öljyä ei saa rahallakaan?
Toki paikallisesta autotarvikekaupasta ei löydy yhtään moottoriöljyä, joka ei täyttäs tuota SE normia?

Mutta oman kokemuksen mukaan kannattaa "pitää housut jalassa", sillä nuo Yleisöljyt ovat sellaisia perus- öljyjä, ei mitään ihmeellistä eikä loistavaa, mutta toimii.... tms.

Itselläni tuo tb Monitra 10w-30 4-tahti endurossa, jossa pari-kolme kiloa hevosvoimaa kohti... ja tuo monitra ei ole sen takia, että sitä on 20L tonkassa tuon Belaruksen 60 litran öljytilavuuden takia....
Syy siis on se, että tuo monitra tuntuu pitävän märässä kytkimessä napakasti, toki olen vaihtanut nuo öljyt joka vuosi... siis reilusti alle 1000 km välein.

-> siis voitelu riittää kaikissa öljyissä? Mutta esim pesevyys tai pysyvyys voi aiheuttaa öngelmia?

-taannoin kaveripiirissä muutama moottori leikkasi laakereista kiinni, koska vanhaan moottoriin pistettiin pesevät öljyt, ja pikeytynyt paska lähti liikenteeseen, ja tukki yleensä kiertokangen laakerin öljykanavan.....
2000 luvullakin noita on sattunut
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
vaihteistoöljy vuoto, lj-70 liero Tekniikka & Jutustelu 6 05.12.2010 18:44
Myydään rangen vm 2,4 td moottori ja ostetaan rangen automaattiloota. sössö84 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 09.09.2008 11:22
Rangen kytkin leivinuuni Tekniikka & Jutustelu 2 30.01.2006 10:38
O: Rangen vanteet pee O/M/V Renkaat ja vanteet 0 26.01.2006 23:08
Rangen pohjapanssari? ZeiZei Tekniikka & Jutustelu 1 01.01.2006 23:40


Sivu luotu: 11:27 (GMT +2).