Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi
Turbo, kooleri, putkisto ja pumppu, kyllä sillä irtoaa tuo 140. Yläkierroksien hengettömyys on pumpun säätimen ominaisuus.
Turbon valinnassa budjettiviritykseen on hyvä ohje etsiä tavoitellun tehon omaavasta moottorista kotoisin oleva turbo, bensalle bensakoneesta ja dieselille dieselkoneesta, mieluusti saman tyyppisestä (suoraruisku, etukammio etc...) moottorista.
|
Googlasin vanhoja keskusteluja:
"Vedot loppuu kierroksilla koska alkuperäinen pumppu rupeaa vähentämään syöttöä 3000 rpm jälkeen."
Mahtaako tuolle voida tehdä jotai kotikonstein kun oman persdynonkin mukaan tuntuma on, että vedot katkeaa ennen aikojaan - jos nyt syötön vähennys on mukana 3000, vois tämä alkaa omasta mielestä vasta 3500 kierroksessa. Itselle vähän epäselvää miten se pumppu toimikaan tältä osin...
Konehan tuntuu siltä, ettei siinä teho juuri kasvaisi jostain maksimiväännön kierroksista eteenpäin.
Tekniikan Maailmassa 20/1998 on pickup vertailu. Siinä Hiluxin mosan arvot on 90 hevosvoimaa 3500 rpm ja 226 Nm/2200 rpm.
Mitsubishi 100 hp/4000. 240 Nm/2000
Nissan 104/4000, 245 Nm/2000.