![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() metallitiiviste on kyllä kenkkumainen saada pitämään. Omassa meseproejtkissa toisaan ei orkkis terästiiviste alkanu pitää, joten nyt tilalla massapahvi kokeilussa. Ja molemmat tasot oikaistu, mutta ongelmana taitaa olla lohkossa olevat pari naarmua joista paineet karkaa, tuolla ajoin noin 500m hallia rinkiin ![]() Toinen mahdollisuus olisi laittaa loctitetn olikohan se 5600 tai 5900 mitä Herlevit käyttää pullinkikoneesta ruohonleikkariin pahvin liimaaineena, sanovat vain että työläs kansi irrottaa kun ei meinaa liimauksita irrota millään. juuri toissaviikolla Matti siitä puhelimessa mainitsi kun kerroin tuosta omasta ongelmasta..
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#2
|
|||
|
|||
![]() vht copper gasket spray
Itsekkin mietin tuota, kaveri aikanaan kasasi jenkki dieselin vanhoilla kansipahveilla ja tuolla "kolinapullo kuparilla", ja kesti ainakin jonkin aikaa.
Sitä vain mietin, että eihän tuo aiheuta mitään ongelmia noiden kumisten? vesi- ja öljytiivisteiden kanssa, sillä kupari ja kumihan ei ole perinteisesti oikein pidä toisistaan ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ei ole korviin kantautunut kyseistä ongelmaaa. Itse tulee kyllä nykyään käytettyä tuota liima kansityössä kun kansityössä. vaikka hyötyä ei olisikaan, niin ei siitä haittaakaan ole. Ja 20euron tölkillä useamamn pahvin liimailee, kuhan muistaa ohjureilla tosiaan kannen laskea että liimautuu oikein..
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#4
|
|||
|
|||
![]()
VHT pelittää ja sopii myös ahtimen laippojen tiivisteeseen, kestää lämpöä loputtomasti. On vaan pirun tiukassa varsinkin ahtimen laipoissa.
Massa tiivisteet harvemmin kestää oikeita paineita. Terästiivisteen kanssa suoruuden ohella on tärkeetä pinnanlaatu, ra. Muutaman moottorikoneistamon jäljiltä on ollut kannet niin karkeeta kynnöspeltoa että ei ole mahdollista pitää. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Aikuinen Mies ei lue käyttöohjeita......Lainaus:
Mutta: Kun kerrankin yritin hakea käyttöohjetta ja tuotetietoja ![]() Siis minä en löytänyt kuukkelilla, vaikka "kyselin" tunnin ![]() Esimerkiksi lämpötilan kesto kysymysmerkki. -> siis voiko käyttää pakosarjan ja turbon välisessä 500km ajetun tiivisteen lisätiivistyksenä? siis siinähän on lämpöä niin paljon, että pimeässä näkee omin silmin, olisko 500 c? hyvä arvaus? Ja netin syvät rivit kertovat, että ohuita kerroksia useita, niin monta että kannentiivisteen värierot lähes häviävät, ja jotkin sivut että vielä saman verran lisää... siis molemmin puolin kannen tiivistettä. Ja kuivumisaika 10 minuuttia -> tunti/pari? Ja kaikki sivut varoittavat tiivisteen hieromisesta, toki edellinenkin kannen- ja tiivisteen lasku tehtiin ohjureita käyttäen, jarrupesulla viimmeiseksi puhdistetuille pinnoille. Siis pistänkö 2-3 harsomaista kerrosta, jolloin värierot puolittuu, ja odotan 15 min +10 asteessa, ja pistän nippuun? |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Purkin ohjeen mukaan tein itse, värierot pois, ohuita harsoja 3 yli pyyhkäisyä. antaa kuivua sen verran että pinta nahkoituu, eli noin 30min ja paikoilleen ydellä paikotuksella ja kansi päälle. ja jokaisella kiristysvaiheella vähintään 30min väliä. (tosiasiaas odotin ainoastaan toiseksi viimeisen 90 asteen kirrauksen jälkeen sen 30min
![]()
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |