![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Onkos noissa muovikuoret "laseina" vai ihan oikeata lasia? Jos muovia ja se on hinkkautunut sameaksi niin jo kiillottaminen auttaa valotehon paranemiseen kummasti. Kyllähän jos isontaa lamppua niin se myös lämmittää enemmän. Kylmien kelien aikaan myös jäähdytys on tehokkaampaa, joten näin syksyllä/talvella en itse usko että isompi lamppu tekisi kovin hallaa umpioille/linssille (jos siis muovilinssit) ellei käytä lamppuja koko ajan auton seistessä. Itse en ole huomannut valotehossa eroja onko valoina H4:sen biltema-lamput, osramin nightbreakerit vai jotkut muut, 55w lampussa on valotehoa on sen minkä 55w antaa eikä yhtään yli, värisävyssä on vähän eroa mutta ei mun normisilmään ole eroa. Pitkissä sen huomaa onko 60w vai 100w, sama juttu jos on lisäpitkät ja polttimoina 60w/80w/100w/130W. Samoin johtojen paksuudella on merkitystä. Volkkarissa on hella ff200 ja ihan normipolttimoilla, paksut piuhat ja yllättävän hyvä valoteho ollakseen perushalogeeni. Hinta-laatusuhde on hyvä noissa. Pajerossa on hella 1000 rallyet ja ovat todella vanhat valot, umpiotkin jo varmasti parhaan terän menettäneet, mutta potkivat yhä tehokkaasti ollakseen +10v ikäiset halogeenit. Polttimot noissa on "hyvät" ![]() Tämä näin äkkiä mutu-tuntumalla lonkalta heitettynä.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
kannattaa mitata jännitehäviä lampulta.
elikkä jos lampun luona on jännite vaikka 12,5v ja auton käynnissä ollessa akulla on 14v niin tuolla jännite häviöllä valot ei parane vaikka laittaa 100w polttimot.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Jos sähköt häviää johtoihin niin toi ylläoleva purkki on varmaan ihan hyvä, mutta jos virtapuoli on kunnossa niin ei ole hintansa väärti. Frouvan kanttikoppa V70 traktoriin moisen laitoin ihan kokeeksi, valot muuttuivat valkoisemmiksi mutta ei muuta. Valovikavalon sytytti kyllä mittaristoon, toki.
![]() Ex Renapulttiin laitoin Bilhelvetin relesatsin, sillä tuli voltti lisää lampunkannoille.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Itse hakenut vanhoihin autoihin lisätehoa valoihin bilteman laadukkaalla relehässäkällä. Toiminut ihan ok ja kun nokalle laittaa vielä +90 polttimot niin ero on ollut melkoinen alkuperäisiin verrattuna.
Kahdessa autossa on tullut vastaan noita 80w ja 100w polttimoita. Täyttä paskaa. Ne tuo lisävaloa hetkellisesti, kunnes se umpion heijastuspinta alkaa sulamaan. Sen jälkeen ne on melkoiset tuikut ja umpiot pitää uusia. Kummassakin oli noin käynyt. Kokeilin itse myös muinoin lisäpitkiin laittaa 80w polttimot ja siinä kävi täsmälleen samanlailla. Hetkellinen valoteho, joka loppuu kun se umpion heijastuspinta sulaa. Halvemmalla pääset kun viskaat alkuperäiset polttimot mäkeen ja xenonit sinne nokalle. Yhtä laittomat kuin nuo 80w ja 100w polttimot. Valaisee paljon paremmin ja ei tuhoa umpioita. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
ehottomasti xenoneja ja myös lisälyhyet kaveriksi. niihinki voi laittaa xenonit niin ei tarvii pitkiä valoja käyttää ollenkaan ku on niin hyvät lyhyet
![]()
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Se onkin pirun mukava ajella kun vastaan tulee joku xenonpelle jolla tosiaan lyhyet paremmat kun omat pitkät.
Ajatelkaa toki muitakin tielläliikkujia valotehoa parantaessa. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Entä jos laittasit lisäpitkät niin alkaisi näkymään?
Sitte jokku xenonit lyhyille. Toki taitaa olla vähän laiton.....
__________________
- eskimo kaenuusta |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Ja jos kyseessä ei ole 4 x 4 mondeo niin tämänkin keskustelun paikka on tuo tuolla shit shätissä...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
PäHäMa Mudventures 2011 @ 6 - 9.10.2011 | mikjus | Tapahtumat | 151 | 15.10.2017 09:43 |
Offivarusteen OFFICROSSI 2011 / Heinolassa JYRÄÄ!! 26.11.2011 | KooPee | Tapahtumat | 247 | 16.04.2012 20:03 |
A.Šultsi mälestusvõistlus 2011, 18.-20.11.2011 | Kynnapas | Tapahtumat | 13 | 21.11.2011 10:13 |
Tehokkaammat jarrut | Gary Grand | Chit-Chat | 8 | 06.05.2011 13:26 |
Myyty välijäähy(mondeo?) | tepa78 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 10.10.2009 19:49 |