Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.11.2012, 08:14
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Jakopään kilut kannattaa vaihtaa samalla. Tarkista kampikoneiston kunto huolellisesti, noissa on tyyppivikana kannen huono voitelu (liian ahtaat öljykanavat). Itellä meni aikanaan nokka-akselia myöten kaikki vaihtoon. Merkkiliikkeestä tuli osat hankittua mutta ulkomaisista tarvikekaupoista saa varmaan halvemmalla. Niin ja osan kiluista saa moponetistä.

__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.11.2012, 09:10
Landrooveri:n Avatar
Landrooveri Landrooveri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.10.12
Sijainti: Vakka-Suomi
Viestit: 338
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Jakopään kilut kannattaa vaihtaa samalla. Tarkista kampikoneiston kunto huolellisesti, noissa on tyyppivikana kannen huono voitelu (liian ahtaat öljykanavat). Itellä meni aikanaan nokka-akselia myöten kaikki vaihtoon. Merkkiliikkeestä tuli osat hankittua mutta ulkomaisista tarvikekaupoista saa varmaan halvemmalla. Niin ja osan kiluista saa moponetistä.
Eipä ole suzukilla ollut mitään ruudinkeksijöitä inssit,kun moottorikin hieman huono verrattuna vaikka toyotaan tai hondaan. Olis kyl hieno laittaa tollaseen honda civicin ruiskukone,mutta kun nekin on kaikki etuvetoisia tai miksei kaasari konekin,kun aikoinaan oli sellainen niin kyl se toimi todella hienosti ja ajettukin oli lähes 300th.km.
Eikö niitä kannen öljykanavia vois hieman avartaa..?
Ihmetyttää vaan suuri öljyn kulutus et selviäiskö pienemmällä rempalla,kun saattaa olla et suikka menee myyntiin..?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.11.2012, 09:13
MikkoS:n Avatar
MikkoS MikkoS ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 21.07.06
Sijainti: pirkkala, Finland.
Viestit: 810
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Toyot81 Näytä viesti
Ihmetyttää vaan suuri öljyn kulutus et selviäiskö pienemmällä rempalla,kun saattaa olla et suikka menee myyntiin..?
Kokeile vaikka fortella.. Sellaisen vetäsin edellisen suzukin koneen läpi kun kulutti öljyä aika reippaasti. Loppui öljyn kulutus kun seinään. Toimi ainakin minulla.
__________________
Suzuki sj 413 lwb short
Toyota Hilux -88 -ex-
Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex-
-MMC-
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.11.2012, 09:21
Landrooveri:n Avatar
Landrooveri Landrooveri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.10.12
Sijainti: Vakka-Suomi
Viestit: 338
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MikkoS Näytä viesti
Kokeile vaikka fortella.. Sellaisen vetäsin edellisen suzukin koneen läpi kun kulutti öljyä aika reippaasti. Loppui öljyn kulutus kun seinään. Toimi ainakin minulla.
Oliko sulla siinä litranen kone ja varmaan tarkoitat forte moottorin puhdistus juttua..?
Öljy on kyl surkeeta kun katsoin eli ihan mustaa litkua.
Mistä sitä ainetta saa ostaa ja onko tätä ongelmaa SJ413 moottoreissa..?

Viimeksi muokannut Landrooveri : 03.11.2012 09:35
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.11.2012, 10:42
MikkoS:n Avatar
MikkoS MikkoS ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 21.07.06
Sijainti: pirkkala, Finland.
Viestit: 810
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Toyot81 Näytä viesti
Oliko sulla siinä litranen kone ja varmaan tarkoitat forte moottorin puhdistus juttua..?
Öljy on kyl surkeeta kun katsoin eli ihan mustaa litkua.
Mistä sitä ainetta saa ostaa ja onko tätä ongelmaa SJ413 moottoreissa..?
Juu litraseen laitoin. Motonetistä ja muista kaupoista saa samantapaisia aineita jos ei oo merkkiuskollinne fortelle. Forte maksaa päälle 20€ ja halppikset alta kympin. 20-30 min korotettua joutokäyntiä ja öljyt vaihtoon.
__________________
Suzuki sj 413 lwb short
Toyota Hilux -88 -ex-
Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex-
-MMC-
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.11.2012, 12:16
Landrooveri:n Avatar
Landrooveri Landrooveri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.10.12
Sijainti: Vakka-Suomi
Viestit: 338
Perusasetus

Jaa se on sellaista et niinkin vähän aika pidetään koneessa ja voishan sellasen puhdistus kuurin kokeilla,mutta auttaako tuo juttu pidemmän päälle,jos vaikka pitää auton..? Sekin on vähän mietinnässä vielä.
Laittais sitten delwacia, kun aikast hyvää öljyä vanhempiin moottoreihin vaikkakin aika yleistä diesel moottoreissa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.11.2012, 14:41
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Toyot81 Näytä viesti
Eikö niitä kannen öljykanavia vois hieman avartaa..?
Ihmetyttää vaan suuri öljyn kulutus et selviäiskö pienemmällä rempalla,kun saattaa olla et suikka menee myyntiin..?
Voi avartaa mutta hyvin maltillisesti. Ja suikassa kannattaa käyttää laadukasta öljyä, jotta voitelu pelaa. Veikkaisin, että venttiilien kumien vaihto + moottorin öljynvaihto auttaa jo paljon tohon öljynkulutukseen.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.11.2012, 16:11
Landrooveri:n Avatar
Landrooveri Landrooveri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.10.12
Sijainti: Vakka-Suomi
Viestit: 338
Perusasetus

Öljy on mustaa litkua tai ehkä välillä vähän parempaa, kun uutta lisäilee.
Mitä öljyä käytätte,kun itse meinasin delwacia...?
Tulipa vaan mieleen et onko näissä suikissa pakokaasumittaus pakkoa,kun onhan näissä jo ikää tuo minunkin on vm.84..?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.11.2012, 17:01
suzukirby:n Avatar
suzukirby suzukirby ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.10.08
Sijainti: Isokyrö
Viestit: 113
Perusasetus

Delwacia en laittaisi, on ihan hyvä oljy matalakierros dieseliin mutta tirheään bensa myllyyn joku hyvä täys synteettinen, ja kyllä suitsa vaatii pakokaasu mittauksen..
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 03.11.2012, 17:49
Landrooveri:n Avatar
Landrooveri Landrooveri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.10.12
Sijainti: Vakka-Suomi
Viestit: 338
Perusasetus

Mitä vikaa tuo mun tapaus mahtaa käsittää,että onko venttiili ohjurin kumit menneet vai kenties jossain muualla vikaa. Kuluttaa öljyä, mutta pakokaasu ei ole sinistä,mutta kuitenkin pakokaasu haisee kitkerälle öljyn kulutuksesta. Kulutus johtua siitä Tarkalleen en öljynkulutuksesta tiedä muuten kun entinen omistaja ajoi sen helsingistä tänne ja kilometrejä tuli 189km ja itse ajelin hieman tuossa pihassa ja tikussa ei yhtään öljyä..?

Niin onko ketään vaihtanut ohjurin kumeja irroittamatta kantta,kun joihinkin moottoreihin vaihtaneet ja niihinkin jokin oma konsti..?

Viimeksi muokannut Landrooveri : 04.11.2012 03:13
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 04.11.2012, 08:49
artsi777:n Avatar
artsi777 artsi777 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.05.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 3.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Toyot81 Näytä viesti
Mitä vikaa tuo mun tapaus mahtaa käsittää,että onko venttiili ohjurin kumit menneet vai kenties jossain muualla vikaa. Kuluttaa öljyä, mutta pakokaasu ei ole sinistä,mutta kuitenkin pakokaasu haisee kitkerälle öljyn kulutuksesta. Kulutus johtua siitä Tarkalleen en öljynkulutuksesta tiedä muuten kun entinen omistaja ajoi sen helsingistä tänne ja kilometrejä tuli 189km ja itse ajelin hieman tuossa pihassa ja tikussa ei yhtään öljyä..?

Niin onko ketään vaihtanut ohjurin kumeja irroittamatta kantta,kun joihinkin moottoreihin vaihtaneet ja niihinkin jokin oma konsti..?
Jos se tuolla matkalla kuluttaa litran öljyä, ni on pakko lykätä putkesta sinistä ja reilusti.....
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 07.11.2012, 08:38
Bullet Bullet ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.02.06
Sijainti: Kolla
Viestit: 72
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Toyot81 Näytä viesti
Eipä ole suzukilla ollut mitään ruudinkeksijöitä inssit,kun moottorikin hieman huono verrattuna vaikka toyotaan tai hondaan. Olis kyl hieno laittaa tollaseen honda civicin ruiskukone,mutta kun nekin on kaikki etuvetoisia tai miksei kaasari konekin,kun aikoinaan oli sellainen niin kyl se toimi todella hienosti ja ajettukin oli lähes 300th.km...?
On aivan turha moittia Suzukin moottoria ja sen kehittäjiä. Minulla on vuoden -87 SJ413 jolla olen ajanut yli 325000 km ilman mitään murheita. Auto kaikkineen on ollut todella hyvä, ainoat vaihdetut osat ovat pyöränlaakereita pari kappaletta, jarrujen korjausta yms. normaalia pikkujuttua. Ikinä ei ole ollut mitään isompaa vikaa, ellei ruostekorjauksia sellaisiksi lasketa. Moottori on edelleen ihan yhtä hyvä kuin silloin 25 vuotta sitten auton ostaessani.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 07.11.2012, 10:10
amiantt amiantt ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 19.10.12
Sijainti: Ulvila
Viestit: 5
Perusasetus

Eipä tuo 250 eeroo ole mielestäni paha valeon tarvikesyyläristä, kennotus voisi olla viisi kymppiä halvempi. Uudella syylärillä kahden vuoden takuukin. No asiaan syylärin toimitus menee joulukuulle. nyt tarkkailen nesteen pintaa ja vuotoa. Mielessä kävi josko heittäisi jotain jäähdyttimen korjaus mömmöä syyläriin jos vaikka kestäisi sinne joulukuulle, vuoto ei ole suuri mutta kuitenkin.
Onkos porukat käyttäneet ko. aineita. Bar´s orginaalia ainakin jossain netissä kehuttu ?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 07.11.2012, 23:27
Landrooveri:n Avatar
Landrooveri Landrooveri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.10.12
Sijainti: Vakka-Suomi
Viestit: 338
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bullet Näytä viesti
On aivan turha moittia Suzukin moottoria ja sen kehittäjiä. Minulla on vuoden -87 SJ413 jolla olen ajanut yli 325000 km ilman mitään murheita. Auto kaikkineen on ollut todella hyvä, ainoat vaihdetut osat ovat pyöränlaakereita pari kappaletta, jarrujen korjausta yms. normaalia pikkujuttua. Ikinä ei ole ollut mitään isompaa vikaa, ellei ruostekorjauksia sellaisiksi lasketa. Moottori on edelleen ihan yhtä hyvä kuin silloin 25 vuotta sitten auton ostaessani.
Niin eikös SJ413/samuraissa ole jo parempi moottori,kun 410.pin ainakin jotku ovat niin antaneet ymmärtää..?
Mulla on 410 ja eipä se moottori mikään huippu ole eli taisivat suikka japsitkin huomata, että ne tarvitsee jatkossa parempaa ja pirteämpää moottoria
Ruostettahan noihin tuppaa tulemaan,mutta tyypillistä vanhemmissa japseissa.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 08.11.2012, 07:28
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.272
Perusasetus

Kyllä tuo suzukin litranen pata on oikein huollettuna erittäin varmatoiminen moottori, että en sitä sinänsä alkaisi paskaksi haukkumaan! Ja kun ottaa vielä huomioon että kyseessä on kolmekymmentä vuotta vanha kone...

Ja ei nuo tonnikolmesataset moottorit loppupeleissä sen kummempia ole. Parikymmentä heppaa enempi tehoa, ja pikkuisen parempi vääntö. Ei se suzuki raketiksi muutu niilläkään eväillä. Mahdollisesta nokan kiinnileikkamisvaarasta pääsee eroon, mutta muuten ihan yhtä varmatoimisia ne on kuin tuo litranenkin...
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 08.11.2012, 09:20
Landrooveri:n Avatar
Landrooveri Landrooveri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.10.12
Sijainti: Vakka-Suomi
Viestit: 338
Perusasetus

Niin mut on siinä japsilla ollut hanskat tiskissä,eikä kädessä,kun kannen huono voitelu liian ahtaat öljykanavat. Harvinaista muilla japseilla,mutta ei tuo siltikään ihan huonokaan ole. Huomasin et venttiilit naputtaa omassa eli voiskohan sekin olla osa syyllinen öljynkulutukseen ja entäs jakohihna..?
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 08.11.2012, 09:36
Bullet Bullet ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.02.06
Sijainti: Kolla
Viestit: 72
Perusasetus

Onhan niissä tosiaan pieni ero noissa kahdessa erikokoisessa moottorissa kuten Palex sanoi, mutta ei kovin merkittävä. Enkä usko mihinkään liian pieniin öljykanaviin. Jos siellä joku ahdistaa on se huonojen öljyjen syytä, kuten aiemminkin on mainittu. Hyvällä öljyllä kaikki toimii aina paremmin.
Olen muissa asioissa käynyt muutaman kerran Intiassa ja saanut sieltä erittäin hyviä ystäviä, joiden kanssa olen kierrellyt ympäriinsä. Minua on aina kiinnostanut se kuinka paljon siellä on noita pienemmällä koneella olevia Suzukeja, niitä on ihan joka puolella. Tekevät siellä lisenssillä. Niitä on armeijalla, poliisilla ja kaikilla mahdollisilla muillakin viranomaisilla. Kukaan ei ole koskaan siellä ollut niihin tyytymätön, vaikka ajokilometrejä tulee todella paljon ja kokemusta myös.
Jos täällä joku satunnainen käyttäjä ajaa pari kertaa kokeilumielessä ja on heti moittimassa niin ei kannata sellaista kuitenkaan uskoa. Itse käyttäen pidempään voi saada oikeita tietoja ja kokemusta, kunhan auton on tietenkin ensin kunnostanut alkuperäiseksi.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 14.11.2012, 09:17
ukkonen7:n Avatar
ukkonen7 ukkonen7 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Heinola
Viestit: 644
Perusasetus

Kovaa tekoa se 410 konekkin on, oma kone seisoi 8vuotta taivasalla ilman mitään suojaa. Kasatessa autoa kolmisen vuotta sitten ajattelin kokeillaan että toimiikos se, ja mitäs neljä venäjän reissua kesti mitä nyt pari kannen tiivistettä paloi. Tasasen väliajoin antoi vettä, bensaa ja öljyä niin hyvin vei eteen päin. Neljättä kannnentiivistettä en jaksanut vaihtaa vaan vaihdoin siinä vaiheessa koko koneen. Onhan se 1.3 huomattavasti pirteempi vaikka 1-pisteruiskunakin.
__________________
ei surulla rajaa kun suzukilla ajaa
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 14.11.2012, 09:43
Landrooveri:n Avatar
Landrooveri Landrooveri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.10.12
Sijainti: Vakka-Suomi
Viestit: 338
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ukkonen7 Näytä viesti
Kovaa tekoa se 410 konekkin on, oma kone seisoi 8vuotta taivasalla ilman mitään suojaa. Kasatessa autoa kolmisen vuotta sitten ajattelin kokeillaan että toimiikos se, ja mitäs neljä venäjän reissua kesti mitä nyt pari kannen tiivistettä paloi. Tasasen väliajoin antoi vettä, bensaa ja öljyä niin hyvin vei eteen päin. Neljättä kannnentiivistettä en jaksanut vaihtaa vaan vaihdoin siinä vaiheessa koko koneen. Onhan se 1.3 huomattavasti pirteempi vaikka 1-pisteruiskunakin.
Onko sulla jokin 1.3 ruiskukone kun moottorin vaihdosta mainitsit..?
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 14.11.2012, 11:11
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Toyot81 Näytä viesti
Onko sulla jokin 1.3 ruiskukone kun moottorin vaihdosta mainitsit..?
....
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O

Viimeksi muokannut bluevan : 14.11.2012 14:38
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 14.11.2012, 11:14
ukkonen7:n Avatar
ukkonen7 ukkonen7 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Heinola
Viestit: 644
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Toyot81 Näytä viesti
Onko sulla jokin 1.3 ruiskukone kun moottorin vaihdosta mainitsit..?
edelliseen laitoin swiftin 8valve mallin ja nykyiseen 16valve mallin. 16valve ihan hauska mutta jotenkin suosin 8valvea. Kummatkin 1.3 koneita.
__________________
ei surulla rajaa kun suzukilla ajaa
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
kysymyksiä, suzuki


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suzuki SJ410 -84 kokemuksia ja kysymyksiä. JariM Maasturiprojektit 88 15.09.2010 15:48
suzuki sj kysymyksiä tuke Tekniikka & Jutustelu 7 21.12.2009 20:21
SJ410 projekti alkumetreillä - muutamia kysymyksiä ruxu Tekniikka & Jutustelu 13 18.11.2009 17:08
Suzuki SJ410 -82 kysymyksiä/ongelmia Sampza Tekniikka & Jutustelu 7 08.11.2008 20:34
Suzuki Vitarasta kysymyksiä anracing Tekniikka & Jutustelu 3 02.06.2007 19:58


Sivu luotu: 01:46 (GMT +2).