Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Suzuki kysymyksiä. (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=103092)

Landrooveri 26.10.2012 18:28

Suzuki kysymyksiä.
 
No niin tänään tuli pihalle SJ410 suikka ja kokeilin ajella kunnolla sillä pihassa ja huomasin, että kaasua saa aikast tavalla painaa, että liikkuu eli onko tämä ihan normaalia vai onko vain tottumuksesta kiinni tai miten teillä muilla suikka liikkuu..?
Olen aloittelija ja ei oikeen kokemusta vielä näistä vehkeistä,joten olis mukava tietää,että onko kaikki kunnossa.

Kekkeruusi 26.10.2012 19:27

Kannattaa tsekkailla tää läpi , ja muutenkin heitellä tonne kysymyksiä.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=95405


Ettei oo jarrut jumissa tai kytkin lopussa?

Landrooveri 26.10.2012 21:25

Siinä on kuulema lähes uusi kytkin,mutta pystyykö suikasta säätämään kytkintä et josko on säädön tarpeessa..?
Jarrut on uusittu ja ei niissä kyl ollut laahaamisen merkkejä.

Heguli 27.10.2012 06:47

Ei pikkulohkon suikka mikään tykki ole mutta kyllähän se ihan "normaalisti" liikkuu. Rullaako auto esim. loivaan alamäkeen normaalisti ? Olisko kaasuvaijerin säätö poskellaan, eli kaasupolkimen painallus ei vaikuta kunnolla kaasarin päässä ? Kulkeeko auto maantiellä kuinka kovaa ? Onko sulla mahdollisuutta viedä auto jonkun kokeneen suikkamiehen (tai naisen) koeajattavaksi ? Niin ja kyllähän sen heti huomaa, jos kytkin luistaa.

sami_k 27.10.2012 07:28

kyllä siellä kytkinvaijerin päässä on säätö

Landrooveri 27.10.2012 09:35

Eilen kokeillessa oli lumi suojan puolella ja kokeilin pihassa liukkaalla nelikon toimivuutta ja kytkin kyl otti hyvin kiinni tai ei ainakaan ollut mitään luistamisen merkkejä, kun pyörät niin hyvin pyörivät tyhjää ja kun sai hieman pitoa auto ampaisi pikkuhiljaa eteenpäin. Juu tosiaan vaikuttais et se kaasu on säädetty poskelleen,kun kaasu hieman myöhästelee. Suikkaa ei ole vielä katsastettu joten ei oikeen kauheesti pysty ajaan maantiellä, kun tämä tiheähkö asuinalue,enkä tunne ketään suikka tyyppiä, mutta jos jotain offi/suikka tyyppiä Turun läheisyydestä kiinnostaa tulla kokeileen niin saa tulla.
Tuli vielä kaasusta mieleen et tyhjäkäynti mielestäni aikast hiljainen, jonka johdosta auton kaasu hieman myöhästelevä. Pysyy kuitenkin tyhjäkäynnissä hyvin paikoillaan, eikä sammu. Mikä mahtaa olla normalit tyhjäkäynti kierrokset tuollaisessa,kun ajatuksena laittaa kierrosluku mittari tuohon..?

Landrooveri 29.10.2012 21:53

Laitetaan tänne kun tuolla yleistä jorinaa suzukeista topicissa ei kukaan tunnu vastaavan ja sinne se kysymys uppoaa muun offi keskustelun sekaan ja ei vastausta taida saada.

Huomasin et suikan konepelti hikoilee aikast tavalla,kun siinä ei ole mitään eristystä ja auto ulkona. Suorastaan satoi pisarat alas, kun konepellin aukaisin,oli vähän kostea keli. Mitä eristettä olette käyttänyt tuollaisessa..?

young n dum 29.10.2012 21:58

ei mitään :) tai sit motonet biltema hyllystä jtn ääni eristys mattoa mallia veden kestävää;)

bluevan 29.10.2012 21:59

Anna pisaroiden tippua ja keskity olennaiseen ;)

Landrooveri 30.10.2012 19:14

Palaan taas suikan huonoon liikkeelle lähtöön. Kävin taas pihalla kokeilemassa paremman pidon vuoksi,kun lumet sulaneet. Kytkin ottaa todella ylhäällä kiinni ja töksähtää, kun polkimesta nopeesti päästää ja jos kaasua ei paina kunnolla vehje sammuu. Onko siinä kytkimen säätö pielessä vai mitä mieltä te kokeneet olette..?:confused:

Kytkin on vaihdettu jokin aika sitten niin kun tuolla jo mainitsinkin ja moottorissa kyl tuntuu tehoa piisaavan,myös kaasu on aikast herkkä,kun sitä tutkiskelin.

bluevan 30.10.2012 19:22

Jos täälläpäin ajelet niin poikkea testaamassa tuota mun suzukia (413) niin saat jotain vertailupohjaa.

Landrooveri 30.10.2012 19:30

Mielestäni tuo likkeelle lähtö ei kyl ole normaalia, eli vitsit vähissä:mad:

cybress 30.10.2012 20:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Toyot81 (Viesti 931991)
Mielestäni tuo likkeelle lähtö ei kyl ole normaalia, eli vitsit vähissä:mad:


käykö se kaikilla pytyillä?

laahaako jarrut?

tyhjäkäynti noin 800 -900 rpm tuolle välille...

kytkimensäätö löytyy vänkärinpuolen moottori korvakon alta.

tarkista kaasuttimen kaikki ulkopuoliset liikkuvat osat.nivelet kaasusta ja ryypystä.


onko kytkimessä yhtään väljää kun kokeilee vaihelaatikon kyljestä siitä vivusta mihin tulee vaijeri?

Landrooveri 30.10.2012 20:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja cybress (Viesti 932013)
käykö se kaikilla pytyillä?

laahaako jarrut?

tyhjäkäynti noin 800 -900 rpm tuolle välille...

kytkimensäätö löytyy vänkärinpuolen moottori korvakon alta.

tarkista kaasuttimen kaikki ulkopuoliset liikkuvat osat.nivelet kaasusta ja ryypystä.


onko kytkimessä yhtään väljää kun kokeilee vaihelaatikon kyljestä siitä vivusta mihin tulee vaijeri?

Ei kyl mitään laahaamisen merkkejä jarruissa.
Moottori kyl kiertää/vastaa kaasuun hyvin,eikä tule sinistä savua,joten käy kaikilla pytyillä.
Käyntiin lähtökin hyvä. Miten teillä muilla on kytkin,että ottaako ylhäältä kiinni ja onko jokin sopiva välys siellä vipusessa vaihdelootan kyljessä..?
Vaijeri ja vaihdelootakin on vaihdettu entisen omistajan toimesta.

arrtturi 30.10.2012 21:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Toyot81 (Viesti 931978)
Palaan taas suikan huonoon liikkeelle lähtöön. Kävin taas pihalla kokeilemassa paremman pidon vuoksi,kun lumet sulaneet. Kytkin ottaa todella ylhäällä kiinni ja töksähtää, kun polkimesta nopeesti päästää ja jos kaasua ei paina kunnolla vehje sammuu. Onko siinä kytkimen säätö pielessä vai mitä mieltä te kokeneet olette..?:confused:

Kytkin on vaihdettu jokin aika sitten niin kun tuolla jo mainitsinkin ja moottorissa kyl tuntuu tehoa piisaavan,myös kaasu on aikast herkkä,kun sitä tutkiskelin.

Kyl se kytkin aika ylhäällä ottaa kiinni ainaki jos vertaa moderniin henkilöautoon... toi töksöhtäminen vaikuttais siltä et jossai muualla vois olla väljää... onko taka-akseli kunnolla kiinni?

elhapero 30.10.2012 21:56

Kiihdytyspumpun käyttöakselin jousi kannattaa tarkistaa,jousi kuluu ajanmyöten siitä vivusta läpi ja kiihdytyspumppu ei toimi laisinkaan,näin oli mun suikassa käynyt ja liikkeelle lähdöt oli melkosta kengurun loikkaa.

cybress 31.10.2012 06:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Toyot81 (Viesti 932039)
Ei kyl mitään laahaamisen merkkejä jarruissa.
Moottori kyl kiertää/vastaa kaasuun hyvin,eikä tule sinistä savua,joten käy kaikilla pytyillä.
Käyntiin lähtökin hyvä. Miten teillä muilla on kytkin,että ottaako ylhäältä kiinni ja onko jokin sopiva välys siellä vipusessa vaihdelootan kyljessä..?
Vaijeri ja vaihdelootakin on vaihdettu entisen omistajan toimesta.


ittellä on ihan uus kytkin setti omassa ja ottaa kiinni melko joutuin ku alkaa nostamaan kytkintä.. semmonen pikkuvälys että siirtäjä ei paina painelaakeria asetelmaa vasten kokoajan.

Landrooveri 31.10.2012 13:34

Vika löytyi ja se oli se Kiihdytyspumpun käyttöakselin jousi,mutta onneksi sain entiseltä omistajalta varaosa kaasarin jossa oli ehjät osat ja vaihdoin sen niin alkoi pelaamaan ja kiitos elhaperolle;). Juu ja ei siinä kytkimen säädössä mitään ihmeempää vikaa olekaan,mutta vapaalla kuuluu sellaista pienehköä sälinää ei kuitenkaan mitenkään häiritsevää,eikä sitä helpolla kuule jollei kuuntele. Tarvittee vaan vielä säätää kytkintä.

Nyt kun tuokin pulma melkeen ratkaistu niin onko siinä lämmityslaite katkaisin/säätö paneeli systeemin sisällä valoa, kun pirullinen ajella pimeellä kun ei näe edes vaihde keppiä..?:rolleyes:

Kekkeruusi 31.10.2012 14:27

Eikös siellä pitäisi olla yksi 5w lasikantapolttimo.. Eli jos katsot alhaalta päin sitä lämppärinkäyttöpaneelia niin suuttimien alla olevassa koLossa pitäisi olla se polttimo....korjatkoon joku jos oon väärässä(näin siis muistelin omassa autossa olevan)

Palex 31.10.2012 16:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kekkeruusi (Viesti 932227)
Eikös siellä pitäisi olla yksi 5w lasikantapolttimo.. Eli jos katsot alhaalta päin sitä lämppärinkäyttöpaneelia niin suuttimien alla olevassa koLossa pitäisi olla se polttimo....korjatkoon joku jos oon väärässä(näin siis muistelin omassa autossa olevan)

Kyllä, siinä se heti reunan alla on kun käsikopelolla tunnustelee, eli ei ole siellä nappuloitten takana. Helppo vaihtaa kun ei tarvitse edes purkaa mitään.:D

cybress 31.10.2012 17:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Palex (Viesti 932250)
Kyllä, siinä se heti reunan alla on kun käsikopelolla tunnustelee, eli ei ole siellä nappuloitten takana. Helppo vaihtaa kun ei tarvitse edes purkaa mitään.:D


no perkule,itte purin sen hässäkän ja tulin siihen tulokseen että ei täällä mitn valoa ole :D:D

no uuteen suzukiin tulee led valaistus säätimille ja katkasijoille...

Landrooveri 31.10.2012 19:58

Onko se yksi pieni poltin kovinkaan tehokas valaisemaan,josko laittais vielä toisenkin,johonkin sinne läheisyyteen.
Meinasin et jos siel ei olis poltinta niin onko japanissa ollut 80 luvulla aina valoisaa yölläkin,mutta onhan siellä sitten:D

Heguli 31.10.2012 20:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Toyot81 (Viesti 932357)
Onko se yksi pieni poltin kovinkaan tehokas valaisemaan

Ei todellakaan :D:D Pimeällä suikassa on aika hämyistä, kaikki mittarivalot on enemmän ja vähemmän himmeitä. Siellä kojetaulun keskellä alhaalla oleva sisävalo on hyvä pitää päällä niin näkee edes vähän.

Palex 31.10.2012 20:17

Kyllähän se nyt sen verran valaisee kuin mihin se on tarkoitettukin.:)

Landrooveri 31.10.2012 20:35

Ei se kojetaulun keskellä alhaalla oleva sisävalokaan mikään huippu ole ainakaan mulla. Se on vähän sellainen kellertävän himmeä mut näkee sil ainakin vaihdekepin.:D


Sivu luotu: 11:15 (GMT +2).