Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.11.2012, 16:22
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.272
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Toyot81 Näytä viesti
Miksi sitä vaihdekeppiä pitäis ihailla..?
No samasta syystä kuin rattia ja polkimiakin!

__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.11.2012, 16:54
Landrooveri:n Avatar
Landrooveri Landrooveri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.10.12
Sijainti: Vakka-Suomi
Viestit: 338
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
No samasta syystä kuin rattia ja polkimiakin!
Niin onhan ne suikassa erilaiset, kun uusimmissa vehkeissä ja mielestäni näissä vanhemmissa maastureissa on jotain vanhanajan tyyliä, kun sit taas nykyisissä on vain muovia jne
En mä nyt kyl mitenkään ihaile vaihdekeppiä rattia ja polkimia, jos valaistus parempi on mukava ajella, kun ei tartte lähes pilkko pimeässä istua.

Viimeksi muokannut Landrooveri : 01.11.2012 16:59
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.11.2012, 22:47
Landrooveri:n Avatar
Landrooveri Landrooveri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.10.12
Sijainti: Vakka-Suomi
Viestit: 338
Perusasetus

Huomasin tuossa et suikka oli kuluttanut öljyä aikast tavalla kun entinen omistaja sen ajoi Helsingistä tänne Turun läheisyyteen,joten mitäs tuollaiseen mahtaa kustantaa moottori remontti ja mitä muuta kannattaa uusia kun venttiili ohjurin kumit ja mistä kannattaa hankkia tarvittavat osat..?
Motti ei savuta sinistä kovillakaan kaasutuksilla/kierroksilla,mutta hieman kitkerän hajuista pakokaasu on.

Viimeksi muokannut Landrooveri : 02.11.2012 23:15
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.11.2012, 08:14
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Jakopään kilut kannattaa vaihtaa samalla. Tarkista kampikoneiston kunto huolellisesti, noissa on tyyppivikana kannen huono voitelu (liian ahtaat öljykanavat). Itellä meni aikanaan nokka-akselia myöten kaikki vaihtoon. Merkkiliikkeestä tuli osat hankittua mutta ulkomaisista tarvikekaupoista saa varmaan halvemmalla. Niin ja osan kiluista saa moponetistä.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.11.2012, 09:10
Landrooveri:n Avatar
Landrooveri Landrooveri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.10.12
Sijainti: Vakka-Suomi
Viestit: 338
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Jakopään kilut kannattaa vaihtaa samalla. Tarkista kampikoneiston kunto huolellisesti, noissa on tyyppivikana kannen huono voitelu (liian ahtaat öljykanavat). Itellä meni aikanaan nokka-akselia myöten kaikki vaihtoon. Merkkiliikkeestä tuli osat hankittua mutta ulkomaisista tarvikekaupoista saa varmaan halvemmalla. Niin ja osan kiluista saa moponetistä.
Eipä ole suzukilla ollut mitään ruudinkeksijöitä inssit,kun moottorikin hieman huono verrattuna vaikka toyotaan tai hondaan. Olis kyl hieno laittaa tollaseen honda civicin ruiskukone,mutta kun nekin on kaikki etuvetoisia tai miksei kaasari konekin,kun aikoinaan oli sellainen niin kyl se toimi todella hienosti ja ajettukin oli lähes 300th.km.
Eikö niitä kannen öljykanavia vois hieman avartaa..?
Ihmetyttää vaan suuri öljyn kulutus et selviäiskö pienemmällä rempalla,kun saattaa olla et suikka menee myyntiin..?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.11.2012, 09:13
MikkoS:n Avatar
MikkoS MikkoS ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 21.07.06
Sijainti: pirkkala, Finland.
Viestit: 810
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Toyot81 Näytä viesti
Ihmetyttää vaan suuri öljyn kulutus et selviäiskö pienemmällä rempalla,kun saattaa olla et suikka menee myyntiin..?
Kokeile vaikka fortella.. Sellaisen vetäsin edellisen suzukin koneen läpi kun kulutti öljyä aika reippaasti. Loppui öljyn kulutus kun seinään. Toimi ainakin minulla.
__________________
Suzuki sj 413 lwb short
Toyota Hilux -88 -ex-
Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex-
-MMC-
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.11.2012, 09:21
Landrooveri:n Avatar
Landrooveri Landrooveri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.10.12
Sijainti: Vakka-Suomi
Viestit: 338
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MikkoS Näytä viesti
Kokeile vaikka fortella.. Sellaisen vetäsin edellisen suzukin koneen läpi kun kulutti öljyä aika reippaasti. Loppui öljyn kulutus kun seinään. Toimi ainakin minulla.
Oliko sulla siinä litranen kone ja varmaan tarkoitat forte moottorin puhdistus juttua..?
Öljy on kyl surkeeta kun katsoin eli ihan mustaa litkua.
Mistä sitä ainetta saa ostaa ja onko tätä ongelmaa SJ413 moottoreissa..?

Viimeksi muokannut Landrooveri : 03.11.2012 09:35
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.11.2012, 14:41
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Toyot81 Näytä viesti
Eikö niitä kannen öljykanavia vois hieman avartaa..?
Ihmetyttää vaan suuri öljyn kulutus et selviäiskö pienemmällä rempalla,kun saattaa olla et suikka menee myyntiin..?
Voi avartaa mutta hyvin maltillisesti. Ja suikassa kannattaa käyttää laadukasta öljyä, jotta voitelu pelaa. Veikkaisin, että venttiilien kumien vaihto + moottorin öljynvaihto auttaa jo paljon tohon öljynkulutukseen.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.11.2012, 16:11
Landrooveri:n Avatar
Landrooveri Landrooveri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.10.12
Sijainti: Vakka-Suomi
Viestit: 338
Perusasetus

Öljy on mustaa litkua tai ehkä välillä vähän parempaa, kun uutta lisäilee.
Mitä öljyä käytätte,kun itse meinasin delwacia...?
Tulipa vaan mieleen et onko näissä suikissa pakokaasumittaus pakkoa,kun onhan näissä jo ikää tuo minunkin on vm.84..?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 07.11.2012, 08:38
Bullet Bullet ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.02.06
Sijainti: Kolla
Viestit: 72
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Toyot81 Näytä viesti
Eipä ole suzukilla ollut mitään ruudinkeksijöitä inssit,kun moottorikin hieman huono verrattuna vaikka toyotaan tai hondaan. Olis kyl hieno laittaa tollaseen honda civicin ruiskukone,mutta kun nekin on kaikki etuvetoisia tai miksei kaasari konekin,kun aikoinaan oli sellainen niin kyl se toimi todella hienosti ja ajettukin oli lähes 300th.km...?
On aivan turha moittia Suzukin moottoria ja sen kehittäjiä. Minulla on vuoden -87 SJ413 jolla olen ajanut yli 325000 km ilman mitään murheita. Auto kaikkineen on ollut todella hyvä, ainoat vaihdetut osat ovat pyöränlaakereita pari kappaletta, jarrujen korjausta yms. normaalia pikkujuttua. Ikinä ei ole ollut mitään isompaa vikaa, ellei ruostekorjauksia sellaisiksi lasketa. Moottori on edelleen ihan yhtä hyvä kuin silloin 25 vuotta sitten auton ostaessani.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 07.11.2012, 10:10
amiantt amiantt ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 19.10.12
Sijainti: Ulvila
Viestit: 5
Perusasetus

Eipä tuo 250 eeroo ole mielestäni paha valeon tarvikesyyläristä, kennotus voisi olla viisi kymppiä halvempi. Uudella syylärillä kahden vuoden takuukin. No asiaan syylärin toimitus menee joulukuulle. nyt tarkkailen nesteen pintaa ja vuotoa. Mielessä kävi josko heittäisi jotain jäähdyttimen korjaus mömmöä syyläriin jos vaikka kestäisi sinne joulukuulle, vuoto ei ole suuri mutta kuitenkin.
Onkos porukat käyttäneet ko. aineita. Bar´s orginaalia ainakin jossain netissä kehuttu ?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 07.11.2012, 23:27
Landrooveri:n Avatar
Landrooveri Landrooveri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.10.12
Sijainti: Vakka-Suomi
Viestit: 338
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bullet Näytä viesti
On aivan turha moittia Suzukin moottoria ja sen kehittäjiä. Minulla on vuoden -87 SJ413 jolla olen ajanut yli 325000 km ilman mitään murheita. Auto kaikkineen on ollut todella hyvä, ainoat vaihdetut osat ovat pyöränlaakereita pari kappaletta, jarrujen korjausta yms. normaalia pikkujuttua. Ikinä ei ole ollut mitään isompaa vikaa, ellei ruostekorjauksia sellaisiksi lasketa. Moottori on edelleen ihan yhtä hyvä kuin silloin 25 vuotta sitten auton ostaessani.
Niin eikös SJ413/samuraissa ole jo parempi moottori,kun 410.pin ainakin jotku ovat niin antaneet ymmärtää..?
Mulla on 410 ja eipä se moottori mikään huippu ole eli taisivat suikka japsitkin huomata, että ne tarvitsee jatkossa parempaa ja pirteämpää moottoria
Ruostettahan noihin tuppaa tulemaan,mutta tyypillistä vanhemmissa japseissa.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
kysymyksiä, suzuki


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suzuki SJ410 -84 kokemuksia ja kysymyksiä. JariM Maasturiprojektit 88 15.09.2010 15:48
suzuki sj kysymyksiä tuke Tekniikka & Jutustelu 7 21.12.2009 20:21
SJ410 projekti alkumetreillä - muutamia kysymyksiä ruxu Tekniikka & Jutustelu 13 18.11.2009 17:08
Suzuki SJ410 -82 kysymyksiä/ongelmia Sampza Tekniikka & Jutustelu 7 08.11.2008 20:34
Suzuki Vitarasta kysymyksiä anracing Tekniikka & Jutustelu 3 02.06.2007 19:58


Sivu luotu: 12:44 (GMT +2).