![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Nyt kun tuli ostettua tuo vinssi niin piti purkaa puskuri uuden alta. Mikä on puskurin alla sijaitseva alipaine säiliö,mikä tarkoitus? Painesäiliö sijaitsee apukuskin puolella,auto käy vaikka letkut ottaa irti. Ainoa havaittava ero on tyhjäkäynnin nousu ilman letkuja. Jeeppini tyhjäkäynti muuten oireilee hieman,johtuisko tuosta painesäiliöstä. Kylmänä tyhjäkäyntikierrokset on siellä missä pitääkin mut lämpimänä kierrokset on +1200. Sit vinssin asennuksesta. Vinssi on X12.0 IRON. (12000lbs/5454kg) Itse vinssissä löytyy on/off kytkin,onko siihen luottaminen vai pitäskö vinssin läheisyyteen tehtä hätäkatkaisin? Pitäskö jonnekkin väliin työntää sulake,jos niin millainen? Ohjekirja mainitsee vinssin ottavan maksimilla 475 amperia. Akku suositus olis 650 CCA,kannattasko kytkee kaksi akkua? Pitäskö tuohon vaihtaa uudet öljyt jos niin millaiset?
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vois IACValve olla elämänsä loppupuolella? Eli tyhjäkäyntimoottorin säätöventtiili vai miksi sitä nyt pitäis sanoa. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Ainakin omassa autossa oli ne kaikki letkut kivikovia ja katkes varmaan sadasta kohdasta.Olikohan se nyt nelimillistä paineilmaletkua kun "lainasin" töistä senverran että sai letkut uusiks ![]()
__________________
J E E P just empty every pocket |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
J E E P just empty every pocket Viimeksi muokannut Limite : 26.10.2012 22:39 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Onko nyt jollakulla kokemusta mistä on "helppo" leipoa XJ:hin kone ton rellun koneen tilalle?(2.1td) eli oma kohta taas läjässä mutta seuraavan kerran ku leviää vaihdetaan kyllä tekniikka. eli onko missää autossa helpohkoa istutus vaihtoehtoa dieselinä.. ois tos esim 190 mersun konetta tarjolla mutta joku nyt jolla kokemusta on sovittamisesta tietäis meneekö ton jatkeeksi mikään....
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() volkkari diisselit ehkä voi tulla kyseeseen, sinnehän toki kohtuu pitkä kone sopii, onko mersukoneet vaan turhan painavia? |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Itse vedin laturilta 21mm kaapelilla virrat suoraan akulle jonka jälkeen ennen vinssiä sitten ISO päävirtakatkaisin, joka ei hitsaa kiinni edes niillä 600-700A otoilla. Auton muille sähköille riittää pienempikin katkaisija, jos haluaa toisen laittaa. Mulla tuli oman vinssin mukana vielä jonkinlainen lämpörele joka mulla on vielä siellä akun ja vinssin välissä. Kerran olen sen saanut käytössä laukeamaan. Kai se ainakin vinssin ikää pidentää. Jos meinaa yhtään enemmän vinssailla, niin kannattaa sijoittaa kunnolliseen akkuun (optima tai vastaava spiraalikenno) ja päivittää laturi isompaan 136A versioon. Tupla-akuille en näe syytä ellei ole tarvetta vinssata raskaita vetoja pitkiä aikoja kerrallaan. Oma systeemi kestää ainakin viikonlopun safaroinnit hyvin ilman onkelmia. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Onko kokemuksia onko sulakkeelle tarvetta jos niin minkä kokoinen? Kuulemma noilla ampeereilla on laturi kovan haasteen edessä ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
No jos laitat sulaketta väliin, niin suosittelen, että laitat suunnilleen saman kokoisen kuin laturin nimellisteho. Esimerkiksi hidas ANL-tyylinen sulake voisi toimia siinä hyvin.
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Mitäs öljyä pitäs xj.n jakolaatikkoon laittaa.. Ei ollu jatkuvalla nelikolla.. Atf?
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
ATF:ää sinne menee. Dexronit on käypäsiä (alkuperäinen oli II:sta mutta sitähän ei mistään saa, hyvä kun eddees Dex III:a nykyisin
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#13
|
||||
|
||||
![]()
ne jeepeissä koneelle tulevat aluperäiset muoviputket... tarttis saada toinen niistä hieman muokattua, löytyiskös noita alkuperäisiä liittimiä jostain irtotavarana vai pitääkö tylysti lyödä orkkis putki poikki ja tehdä joku liitos... millanen? kestäiskö esim. ne muoviputkeen tulevat pikaliittimet mitä raskaan kaluston puolella käytetään vai tuleeko ongelmaa bensan/etanolin keston kanssa kun en tiedä niiden materiaalista että mitä ne on.
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
Tässä muutama kuva kun vinssi tuli viimein kiinni.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |