Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.10.2012, 04:22
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Holsethx55 Näytä viesti
Mitäköhän tollaanen satakymppi koppanen 2,4d kuluttaa?
Ihan perus pyörillä?
Olis vahvassa harkinnassa talvi mobiileks.
Ja sit viel rakentelis puskulevyn vinssillä.

Siis jos vaan sopiva löytyy.
10 ja +, mummoilemalla eli max 80km/h pääsee vähän alle

__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.10.2012, 10:24
Soikko Soikko ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.05.10
Sijainti: juankoski
Viestit: 62
Perusasetus

kymysys


sanokaapas viisaammat että käykö hilussa etu ja takaperä keskenään kun ois tarkotuksena laittaa jonkiinlainen pala/paineilma lukko taka-akselille jotta jos laittas sen lukon etumurikkaan ja viskais sen taakke ja laittas tuon taka kitkalukon eteen ja autohan on hilux ln65 -87 2.4d
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.10.2012, 11:03
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.620
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Soikko Näytä viesti
sanokaapas viisaammat että käykö hilussa etu ja takaperä keskenään kun ois tarkotuksena laittaa jonkiinlainen pala/paineilma lukko taka-akselille jotta jos laittas sen lukon etumurikkaan ja viskais sen taakke ja laittas tuon taka kitkalukon eteen ja autohan on hilux ln65 -87 2.4d
Käy mut laita se lukko etuakselille, perse niin kevyt että takalukosta ei ole niin paljoa hyötyä ku etulukosta.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.10.2012, 16:52
mau573:n Avatar
mau573 mau573 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.11
Sijainti: Masku
Viestit: 133
Perusasetus

Nyt olisi tiukkoja kysymyksiä viisaimmille.

Omasta LN110 luxista etuperään tarveis stefat vaihtaa niin millä vetarit lähtee irti kun

perä on auki etuosastaan ja mitään seegereitä tai muita ei näy millä vetarit olis kiinni että

onko jollain tietoa/kokemuksia tai räjäytys kuvaa?

Räjäytys kuva olis kyllä parhain.

Ja sellainen vielä että kun siitä isoimmasta rattaasta on kolmesta hampaasta on lähtenyt

palanen niin mistä mahtais saada uuden?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.10.2012, 22:31
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Pois.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mau573 Näytä viesti
Nyt olisi tiukkoja kysymyksiä viisaimmille.

Omasta LN110 luxista etuperään tarveis stefat vaihtaa niin millä vetarit lähtee irti kun

perä on auki etuosastaan ja mitään seegereitä tai muita ei näy millä vetarit olis kiinni että

onko jollain tietoa/kokemuksia tai räjäytys kuvaa?

Räjäytys kuva olis kyllä parhain.

Ja sellainen vielä että kun siitä isoimmasta rattaasta on kolmesta hampaasta on lähtenyt

palanen niin mistä mahtais saada uuden?
Eli sulla on etukoppa auki nyt? Noei siel mitään oo,ne kuus pulttia siit sisemmän murroksen laipasta pois ja sit koko murikka pois. Sit kartaani tietty irti ja vakaaja joutaa olemaan paikallaan,sit vetarin tumpit lähtee ihan vetämällä ulos,en muista pitempää puolta ulkoo mut joutunee kuitenki ottaa sen akseliputken pätkän pois ni samalla se stefa sielt näkyy. Sit kannattaa kattoo se välitys mikä siin on,tyyppi kilves on akselikoodi ja se ilmasee välityksen. Jos ei löydä sitä välitys tulkkaus taulukkoo ni ottaa koko litanian siit tyyppikilvest ja soittaa toyota infoon ni ne kertoo mikä välitys siin peräs on. Se on dieseleis yleensä 4.30 ja joskus 4.56 ja sit vaan käytettyy ehjää perää metsästämään,vetopyörät on aina pareittain et pelkän aurinkopyörän vaihtaminen ei oikeen toimi. Eli koko perä uus.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.10.2012, 18:18
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 on kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.427
Perusasetus

Puuttuuko tuosta liittimen perästä joku oleellinen boxi?



Kuva kuskin jalkatilasta ja auto ln65...
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.10.2012, 18:44
pete84 pete84 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.12.10
Sijainti: viitasaari
Viestit: 128
Perusasetus

juu kyllähän siinä on joku "timer pre-heating" poksi on
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.10.2012, 16:21
mau573:n Avatar
mau573 mau573 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.11
Sijainti: Masku
Viestit: 133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Eli sulla on etukoppa auki nyt? Noei siel mitään oo,ne kuus pulttia siit sisemmän murroksen laipasta pois ja sit koko murikka pois. Sit kartaani tietty irti ja vakaaja joutaa olemaan paikallaan,sit vetarin tumpit lähtee ihan vetämällä ulos,en muista pitempää puolta ulkoo mut joutunee kuitenki ottaa sen akseliputken pätkän pois ni samalla se stefa sielt näkyy. Sit kannattaa kattoo se välitys mikä siin on,tyyppi kilves on akselikoodi ja se ilmasee välityksen. Jos ei löydä sitä välitys tulkkaus taulukkoo ni ottaa koko litanian siit tyyppikilvest ja soittaa toyota infoon ni ne kertoo mikä välitys siin peräs on. Se on dieseleis yleensä 4.30 ja joskus 4.56 ja sit vaan käytettyy ehjää perää metsästämään,vetopyörät on aina pareittain et pelkän aurinkopyörän vaihtaminen ei oikeen toimi. Eli koko perä uus.


tuosta peräjutusta vielä että perä vuotaa punaisen nuolen osoittamasta välistä mihin pitäisi se stefa vaihtaa että miten se onnistuu kun akselit pitäisi saada vissiin pois
(vihreät nuolet)? Niin ja ei vissiin voi pelkästään tota sinisen nuolen osoittamaa ratasta vaihtaa?



http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115517

tossa toi yks kohta mistä on noi kaks hampaan palasta lähteny ja sit on se kolmas vielä toisella puolella.


Miten toi paine-ilmalukko juttu että saako sellasta edes LN110:n etuperään? ja jos saa niin sillon vissiin tarveis olla kaikki rattaat kunnossa vai tuleeko sinne sitten uudet rattaat automaattisesti?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.10.2012, 18:41
JuuPeri:n Avatar
JuuPeri JuuPeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.01.07
Sijainti: Vihanti
Viestit: 620
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mau573 Näytä viesti


tuosta peräjutusta vielä että perä vuotaa punaisen nuolen osoittamasta välistä mihin pitäisi se stefa vaihtaa että miten se onnistuu kun akselit pitäisi saada vissiin pois
(vihreät nuolet)? Niin ja ei vissiin voi pelkästään tota sinisen nuolen osoittamaa ratasta vaihtaa?



http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115517

tossa toi yks kohta mistä on noi kaks hampaan palasta lähteny ja sit on se kolmas vielä toisella puolella.


Miten toi paine-ilmalukko juttu että saako sellasta edes LN110:n etuperään? ja jos saa niin sillon vissiin tarveis olla kaikki rattaat kunnossa vai tuleeko sinne sitten uudet rattaat automaattisesti?
saapi sinne etuseen vaikka ARB:in. vaikka tuolta:http://www.cros4wd.fi/OrigamiDEAL/in...nsiirto-ohjaus

ja pitäähän ne välitykset ehyet olla.
__________________
4x4 Chervolet Suburban 6.5 Turbo Diesel
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.10.2012, 21:47
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Ei o paha.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mau573 Näytä viesti


tuosta peräjutusta vielä että perä vuotaa punaisen nuolen osoittamasta välistä mihin pitäisi se stefa vaihtaa että miten se onnistuu kun akselit pitäisi saada vissiin pois
(vihreät nuolet)? Niin ja ei vissiin voi pelkästään tota sinisen nuolen osoittamaa ratasta vaihtaa?



http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115517

tossa toi yks kohta mistä on noi kaks hampaan palasta lähteny ja sit on se kolmas vielä toisella puolella.


Miten toi paine-ilmalukko juttu että saako sellasta edes LN110:n etuperään? ja jos saa niin sillon vissiin tarveis olla kaikki rattaat kunnossa vai tuleeko sinne sitten uudet rattaat automaattisesti?
Toi sun kuvalinkkis ei aukee ainakaa mulla. Mut Jokatapauksessa kannattaa koko perämötikkä pudottaa irti. Vetoakseleita ei tarvi kokonaan ottaa pois kun irrottaa ne kuus pulttia (14mm kanta) siitä perän kyljestä ni murikka mahtuu välistä alas. Ja kannattaa tosiaan vaihtaa ne molemmat vetopyörät kun ovat hiottu keskenään joten periaatteessa ei isovetopyörä sovi mistään muusta. Ihmetyttää mikä on rikkonu ne ylipäätään ku ei ole kovin yleistä et hajoavat. Ettei vaan olis pinionin laakeri loppu? Saattaa olla aiheellista laakeroida koko perä ja uudet välitykset jokatapauksessa ja jo vielä sen lukon laittaa ni ei oo enää kovin halpaa. Välityksiä saa jenkeistä alk. 200$ ja laakeri satsi saman verran ja ARB lukot on siinä tonnin hujakoilla. Ja simmaus työt päälle. Eli käytetty ehjä perä olis edukkainta,ne liikkuu jossain alk. 200€ kantturoissa.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 07.10.2012, 19:41
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
10 ja +, mummoilemalla eli max 80km/h pääsee vähän alle
Mä mummoilin 500 km ja sain menemään 8,3 l/100 km. Osan matkasta oli ihan kuormaakin päällä. Mutta vauhtia ei ollut kyllä kertaakaan 90 enempää.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 08.10.2012, 05:25
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Mä mummoilin 500 km ja sain menemään 8,3 l/100 km. Osan matkasta oli ihan kuormaakin päällä. Mutta vauhtia ei ollut kyllä kertaakaan 90 enempää.
Minkälaisilla renkailla Hilma pompotteli menemään?
8,7l pomppasi kulutus tuonne 10,5-12l kun vaihto noi isommat renkaat ja nyt vielä kun ollut tuulinen ja märkä keli mutta ajonopeus pysynyt samana.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 08.10.2012, 18:20
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Minkälaisilla renkailla Hilma pompotteli menemään?
8,7l pomppasi kulutus tuonne 10,5-12l kun vaihto noi isommat renkaat ja nyt vielä kun ollut tuulinen ja märkä keli mutta ajonopeus pysynyt samana.
Juups, mentiin tuosta matkasta valtaosa noilla ihan perus 205/75R16C:llä, niissä sellainen matala nappulakuvio, hiukka Kumho RF10:n tapainen, mutta nää oli kuluneet mukavasti. Painetta takana 2,9 bar ja edessä joku yli 2.

Nyt kun sain Insa Turbo Saharat 235/70R16 niin saattaa kulutus pompsahtaa, mutta vauhtia en ajatellut kasvattaa yhtään. On vaan kärsittävä noista nuolemalla ohittajista toisaalta Hiluxilla ajelu on kuin hermolepoa; sillä kun ei pääse kovaa eikä sillä tartte ajaa kovaa

Kuinka isot renkulat on noi isommat ?
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 20:30 (GMT +2).