Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.10.2012, 21:21
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ukunsa Näytä viesti
Näin itsekkin arvelin, mutta pitäähän sitä autossa lukot olla! Tiedä vaikka joskus myöhemmin innostuu pyörimään tien vieressäkin ja sitten harmittaa jos pitää mennä auto kaupoille taas.
Siis jos puhutaan tasauspyörästön oikeista lukoista, ei luistonrajoittimista;

Niin merkkejä taitaa olla käytännössä 2: Toyota ja Mersu? Löytyykö mistään muusta autosta vakiona mekaanisia lukkoja molemmista päistä (80-tai )-90luvulla? ja nyt tarkoitan topiikin aloittajalle kyseeseen tulevaa autoa.

Mutta sitten tuo speksaus; hintaluokka 5000e ja 1995 ja uudempi ei kyllä täsmää, Sillä kysyntä ja tarjonta on muokannut hinnat kohdalleen Toyotan ja Mersun kohdalla.....

-> Joko pitää tyytyä vanhempaan, tai sitten ei ole molemmissa perissä kytkettäviä lukkoja, tai sitten tarvike lukot?

Mutta mitä eroa on esim vuoden 85 ja 96 autojen käyttökustannuksissa?

Siis hyvä 85 on paljon helpompaa ja halvempaa ylläpitää, kuin joku puolet ajettu, ja huono, mihin ei tahdo löytyä osia edes rahalla?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.10.2012, 11:01
Hojo61 Hojo61 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.12
Sijainti: Turun seutu
Viestit: 69
Perusasetus

Mites gen 2 pajero? Löytyy monesta takaperän lukko ja saa bensa/diesel koneilla. Bensa kutonen toki kuluttaa varmasti jonkinverran. 5000 eurolla pääsee jo valitsemaan. On kyllä erillisjousitettu keula mutta eipä se mitään muuta kuin on hiukan mukavampi ajettava tiellä. Sitte on eriasia jos alkaa homma karkaamaan käsistä
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.10.2012, 11:57
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hojo61 Näytä viesti
Mites gen 2 pajero? Löytyy monesta takaperän lukko ja saa bensa/diesel koneilla. Bensa kutonen toki kuluttaa varmasti jonkinverran. 5000 eurolla pääsee jo valitsemaan. On kyllä erillisjousitettu keula mutta eipä se mitään muuta kuin on hiukan mukavampi ajettava tiellä. Sitte on eriasia jos alkaa homma karkaamaan käsistä
Ei oo siinnäkään vaiheessa ropleema
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.10.2012, 12:29
hena:n Avatar
hena hena ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.02.08
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 142
Perusasetus

G mersu, joka pidettynä säilyttää arvonsa ja varmasti pääset joka paikkaan mihin tarvitsee.
__________________
VW TARo -89 2.4D 4x4
MB W126 -85 500SE
MB W211 -05 E500
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.10.2012, 12:52
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Tohon hintaan suurin ja paras ominaisuus on ruoste...ainakin Toyotassa ja tuskin muistakaan se on jäänyt varustelistalta pois.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.10.2012, 14:04
Matti- Matti- ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.07.11
Sijainti: Lappi, Suomi
Viestit: 26
Wink

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
-> Joko pitää tyytyä vanhempaan, tai sitten ei ole molemmissa perissä kytkettäviä lukkoja, tai sitten tarvike lukot?
Niin no vakionahan lukot on vähissä, Toyotissa 61 ja 80 sarjan suomiautoissa on molemmat ja G mersussa. Jos on tuontiauto, niin kannattaa tarkistaa, ei Toyotissakaan maailmalla ole lukot olleet vakiona joka paikassa.

Muttei kannata älyttömästi ylihintaa vanhasta autosta pelkän lukon takia maksaa. Voihan siihen uudemman auton hintaan laskea sen lukkojen hinnan päälle. Esim. Toyotassa (90 sarjalainen) ja Mitsuissa oli kuitenkin lukko takana vakiona tuon ikäissä autoissa. Hyvä etulukko, jos sen välttämättä haluaa maksaisi tällöin tonnin siihen lisää.

Ruostehommiahan noissa vanhemmissa on, alkaa niitä kyllä varmasti olla jo 90 luvun puolivälinkin autoissa. Varustelussa uudemmat parempia ja mukavampia, mutta vanhemmat varmasti halvempia ja yksinkertaisempia korjata.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.10.2012, 15:22
Jeepp Jeepp ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.10
Sijainti: Suomi
Viestit: 506
Perusasetus

mitä sitä ruostekasoja edes harkittemmaan... osta Jeep! Kaikissa melkeinpä jonku sortin kitkalukot, alennusvaihteisto jäykät akselit tuossa hintaluokassa.
eikä mittää citi pajua
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.10.2012, 15:31
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 939
Perusasetus

Onhan ne lukot kivat olemassa, mutta normi mettä&kalahommat hoituu kyllä melkein millä tahansa vakiomaasturilla. Talvella jos vielä ketjujen kanssa viittii ährätä, niin etenemiskykyä on jo reilusti. Paikkalukuvaatimus yli 2 kallistaa valintaa todennäköisesti bensavehkeiden suuntaan. Suurin osa vanhemmista diiseleistä on deaktivoitu huoltoautoiksi. Itte olen kalareissut ja vastaavat hoitanut viimeisen 18v aluksi vakiorangella ja sitten parilla tojolla bj & hj. Ainakin toistaiseksi on lukottomalla pärjännyt, vinssillä sitten loput.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.10.2012, 17:14
Ukunsa Ukunsa ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 30.09.12
Sijainti: Espoo
Viestit: 8
Perusasetus

Olen jo itsekkin alkanut tulla siihen tulokseen että jostain ominaisuuksista pitää joustaa. Joten olen suunnannut katseeni autoihin joissa ei välttämättä ole niitä lukkoja vakiona, todennäköisesti pärjään varsin hyvin ilman niitäkin. Ja kuulin että johinkin malleihin on saatavana jälkiasennusmallin lukko, joten jos innostuu oikein niin asentaa sellaisen sitten.

Olen saanut kasattua listan autoista joita nyt harkitsen. (Mieluisuus järjestyksessä.)
1.Suzuki Grand Vitara 2,5 V6
2.Jeep Cherokee 2,4 Sport
3.Opel Frontera

Kaikki valitut sijoittuu vm.96-2002 väliin. Hinnat pyörii siinä 5000-9000€ välissä. Suzukiin oli ilmeisesti saatavilla sellainen paineilmalukko. Jeepillä pääsee ilmeisesti aika hyvin. Ja Opel nyt jäi listan pohjalle koska sain sellaisen käsityksen että osia saa huonosti jne.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.10.2012, 21:21
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.735
Perusasetus

Jos haluat vähän tilavamman Suzukin niin kattele tollanen XL-7 malli. Se on 2,7 koneella 174 hv ja kunnossa ollessaan menee suhteellisen vähällä bensalla. Ei näy olevan hinnalla pilattuja nekään enää.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 02.10.2012, 21:43
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kivinen Näytä viesti
Jos haluat vähän tilavamman Suzukin niin kattele tollanen XL-7 malli. Se on 2,7 koneella 174 hv ja kunnossa ollessaan menee suhteellisen vähällä bensalla. Ei näy olevan hinnalla pilattuja nekään enää.
https://www.avk.fi/sivut/detail.asp?id=189854&lang=fi
Tuosta dullinen vähällä laitolla Tosin vain 2.0 litrasella
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Outoja ominaisuuksia Lantikassa.. timor Tekniikka & Jutustelu 3 20.11.2007 23:30
PUTKEN OMINAISUUKSIA bono Bullshit 0 24.11.2002 15:25


Sivu luotu: 03:30 (GMT +2).