![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() kuukaus sitten vein e- kadetin romiksen vaakalle ajamalla, vaikka leimaa olis ollu ens vuoden kesään oli niin paska etten viittiny myydä ,vaikka kerkesin laittaa netti autoon ja joku olis sen ostanu sanoin etten myy.. toden näkösesti siinäkin olis erkaantunu pyörät sun muuta. mielestäni on niitä parempiakin autoja pitää liikenteesä .
|
|
||||
|
||||
![]()
Ihminen se katastusukkoki on ja erehtyväinen. Eihän sitä kaikkee voi älytä.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Joo, tuo e kadetti on tunnettu noista tukivarsien irtoamisista; mutta kyllä katsastusmiesten pitäs tietää pikkusen tarkkailla?/
Toki nyt on mennyt vuosikymmeniä siitä ajasta, kun autoja Todella Hakattiin katsastuskonttorilla. silloin taannoin katsastusmies hakkasi minun 1. autosta helmapellit oven alareunaa myöten puhtaaksi maalista ja Pakkelista, sillä kun ei ollut rahaa ostaa helmapeltejä, vaan tein ne 1,5mm pellistä pokkarilla. Tympäsi vaan ihan tosissaan, kun olin ensimmäisen autoni tehnyt kunnolla.... ja maalannut kokonaan uusiksi ![]() Toki minunkin autoja on pompannut viimmevuosinakin ruosteen vuoksi, mutta esim. viimmeinen "pomppu" oli 1x2cm reikä juosen korinpuoleisessa kiinnikkeessä.... vikalistassa mainininta: voi korjata hitsaamalla huolellisesti, alkuperäisiä materiaalivahvuuksia noudattaen tms? ja katsuri vielä kertoi, että paikkausta ei saa "töljätä" massalla ennen jälkitarkastusta. Helppo korjata; meni 2mm peltiä noin 10x10cm ja millistä puolet edellisestä ![]() ![]() Ja jälkitarkastuksessa sama katsastaja, jolle esitin sankossa olevat "ruostevauriot" ja katsoi myös korjausta, ja totesi että Hyvä on (siis tuo ruostevaurio oli n.20x suurempi kuin katsurin tekemä reikä, jos pelti, mistä yli 2/3 on ruostunut pois lasketaan mukaan...) Rengasrauta kourassa, mutta ei kopistellut. ![]() -> Kun nykyään ostaa "vanhan" auton, missä leimaa, kannattaa käyttää nosturilla ennen ostopäätöstä! ja jos meinaa vetää peräkärryä, niin vetokoukun ympäristö kannatta tutkia erityisen tarkoin. |
|
||||
|
||||
![]()
mä ostin kerran unon josta oli alapalkki katkennut kun omistajan muija oli sitä leimalta ollu tuomassa.
oli katsuuri sitä palkkia niin tarkoin tutkinu ja hakannut et alle 500m siitä konttorilta risteykseen jarruttaessa oli kuskin eturengas kolahtanu jalkatilaavasten. ![]() 1kk oli korjausaikaa annettu, muistaakseni ei ollu muitavikoja. mut ajokieltoonhan se olis inssin pitäny laittaa. no mä ostin sen unon ja vaihdoin ehjän palkin. sit samalla selvis että sen aikanen työkaveri siihen oli tukivarren vaihtanu ja massalla peittelly ruosteet. ![]() ![]() tolla unolla sisko ajeli vielä parivuotta ennen kuin se lipsahti niillä hinatessa puuhun, ei ollu pöljät avaimia virtalukkoon laittaneet ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Kaverin äitillä oli kans e-kadetti, jota sitten kaverin kanssa ruettiin korjaamaan, kun katsastuksessa oli ruostevaurioista tullut hylky. No, sitä kadettiahan oli jo edellisvuonna "korjattu" samasta paikasta, ja oikein "korjaamolla", mutta kun se "korjaus" sinne kuskin jalkatilan alle oli tehty niin että ruostekohdan päälle noin A3 arkin kokoinen pala peltiä heftiin reunoilta ja massaa päälle, ilman että yhtään ruosteista peltiä olisi poistettu. Olihan se taas hommaa...
|
|
|||
|
|||
![]()
Kivasti tullu juttua tästäki.
![]() Joo, tosiaan, paaliin tuo vekotin menee joka tapaukses. Vaik se olis ehjempiki, ni se on silti vaan opel. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jos nyt itse korjaa omaa autoa kokistölkeillä ja sikaliimalla ja vielä onnistuu kusettamaan katsuria siinä sivussa niin mikäs siinä, kunhan muistaa olla yksin autossa ja tiellä kun paikat pettää ja 120km/h vauhdilla ajaa tuonpuoleiseen. Mutta mistäs sen tietää milloin se tapahtuu...? Ja silloin onkin voinut tapahtua omistussuhteen muutoksia ja autossa istuu lapsia, tai tapahtumapaikka on keskellä kaupunkia tms... Eiköhän se on jokaisen autoilijan (ja varsinkin harrasteautoilijan) vastuulla pitää autot (ja varsinkin harrasteautot) siinä kunnossa että aikuisten oikeasti voi nauraa joka kerta kun hinausliikkeiden autot tulee vastaan uudella autolla lavetilla...? Katsurit auttaa varmaan tässä asiassa, kunhan ei kaverille vie leimattavaksi
![]() Olen minäkin joskus itkenyt kun inssi ei ole ollut samaa mieltä kanssani autojeni kunnosta, ja siitä ääneen valittanut essonbaarissa. Mutta siitä huolimatta olen iloinen että katsurit ovat tarkkoja autoani läpikäydessään, koska se tarkoittaa viime kädessä sitä että minun ei tarvitse pelätä jokaista vastaan tulevaa katiskaa. En tosin vieläkään ole niiden kanssa samaa mieltä rengasasetuksien järkevyydestä, muutosprosenteista, korotusrajoituksista tai valosäännöistä, mutta mitä rautaan, pusliin ja jarruihin tulee olen katsurien puolella. ![]() Sitä paitsi, näin yleisesti ottaen: Vuositarkastukseen on aina mukavampi mennä kun tietää että paikat ovat kunnossa, oli sitten kyse leimasta tai hammaslääkäristä... Andy
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mutta kyllä jarrut, tuennat ja valot tarttis olla kunnos. Vaikka tosiaa, valosäännökset on iha perseest, mut tarkoitan iha näitä perusjuttui kuten vilkut ja jarruvalohommat ymym.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tänään oli töissä Passatti mikä oli 14.9 käyny katsastuksessa.
Hylsy oli tullu oikeen puolen etualatukivarrenpallosta kun oli väljä. Heti ku sain auton ylös ni huomasin et vasemmanpuolen etuiskarin alapään kiinnitys pultti oli melkeen irti, mutteri oli pultin pääs enää parilla kierroksella. Oli sen näkönen jengastaan et ollu pitemmän aikaa löysällä. Aika puusilmä katsuri ollu taas ![]() Oisin laittanu kuvanki mut koneen ja kännyn väliin tuleva piuha piilottanu ittesä ![]()