![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() No nyt kun tietää käyttökohteen......Onko tuo transun akseli minkä ikäinen? Ja eihän ole kitkalukollinen? (siis jos meinaat tehdä ohjauksen kääntöjarruilla) Nuo minun transitin "takanavat", on jostain -60- -70 luvun setuvilta, ja sorvasin sisemmän laakeripesän noin 40 cm vetoakselin päähän. Ja niissä vetoakseleista on semmoisia sorvausmuistoja, että vois olla hitsattavaa... Noista vetoakselin laipoista ei ole mielikuvaa, mutta tuo kaventaminen laippaan krympillä sovittamalla, ja puikolla hitsaamalla olisi varmaan minun valinta. Toki tuota typpeä on saatavilla pelkästään kaasuna, ja siinäkin usein happea ja hiilidioksidia.... Jos lyhennät krymppiholkilla akselista, niin lyhennä mahd. läheltä tasauspyorästöä, sillä noissa telahärvaleissä noiden telojen "off-set" tahtoo olla suuri, mikä aiheuttaa vetoakselille sekä vääntö- että taivutuskuormaa. Ja jos krymppiholkin pituus on 300mm,ja sisähalkaisija vakio, niin ohenna holkin ulkopintaa vaikka 50mm matkalta lähes nollaan, niin kun tulee kuormituspiikki, niin "luistaa" holkissa pikkuisen, joten ei muodostu katkeamiskohtaa. p.s kun minä suunnittelin bankun teloille telahärveliä, niin akseli ja vetarit oli mallina hj-60 lyhyemmänpuolen x2, ja perämurikka etuperästä(siis ilman kitkalukkoa). ja jarrut hj-60 etulevyt tuplasatuloilla. ja jarrutehostimet+ pääsylinterit samoin hj-60...
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Vaan jos kerran sorvarille on asiaa niin mitä jos saman tien koneistaisi ne vetarin boorit oikeaan kohtaan ja pätkäisee loput pois??
Riippuu tietysti onko nolla budjetti vehje vai ei.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
bj-40 lc:lla ongelma on hoidettu ainevahvuudella.... |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Laippa pois sorvilla, siirto ja hitsaamalla kohdalleen.
Eikös HJ:kin täyskeveässä ole laippa hitsaamalla kiinni? En oo kuullut kenenkään sitä siitä saumasta särkeneen. Toimisikohan siinä sama hitsuutekniikka kuin jousissa eli esilämpöä ja hidas jäähdytys esim. vuorivillan sisässä.....? Poorien pidennys ei taida onnistua monessakaan kun aksula on paksumpi poorien kohdalta.
__________________
- eskimo kaenuusta |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja jos jousia meinaa hitsailla, niin pitää myös karkaista ja päästää uusiksi...... |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Lyhensin joskus vetonivelen seuraavasti: pätkä pois keskeltä ja katkaisu kohdan päälle sorvattu holkki missä neljässä(2 per puoli) eri kohtaa poraus läpi. Näistä reiistä sitten "tulppahitsaus" vetarin pätkiin. Kesti ainakin 120hp:n sora revittelyt. Näin ei tule hitsisaumasta karkaistua rengasta vetarin ympärille.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
oho hj-61 lyhennys | maket3 | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 30.12.2011 18:49 |
hj:n lyhennys | vexi4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 18.01.2011 19:01 |
Vetoakselin lyhennys ja pooritus | Nevakiitäjä | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 11.01.2007 17:13 |
hoijakan lyhennys.. | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 06.02.2006 19:17 | |
cruiserin lyhennys | ttapio | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 02.01.2005 14:47 |