Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.09.2012, 19:59
JaKo:n Avatar
JaKo JaKo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.11.06
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 63
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Tuo rele on lämpörele ja se sammuttaa sähköt, kun kuormaa on liikaa, yleensä H4:sen kanta on silloin oikosulussa!!
Tämä osui 100% oikeaan. Eikä ilmeisesti ensimmäinen kerta kun kanta oli jo kertaalleen vaihdettu.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.09.2012, 21:28
qaw qaw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.08.07
Sijainti: Kempele
Viestit: 155
Perusasetus

Lainataan tätä "yleistä" ZJ-topiccia kun en nyt parempaakaan keksi. Mahtaako olla vika vai ominaisuus kun omassa -98 5.9 ZJ:ssä cruise käyttäytyy varsin kummallisesti.

100-120 vauhdissa tuntuu niinkuin arpoisi momentiinmuuntimen lukkoa vähän väliä päälle ja pois, pääasiassa tasamaalla tai todella loivassa ylämäessä. Auto pitää tällöin aina pienen nykäisyn ja kierroslukumittarin neula heilahtaa ylöspäin. Itse saan saman efektin toistettua painamalla kevyesti kaasua ja nostamalla jalan kaasupolkimelta nopeasti. Ei tuo sinänsä mitään käyttöä haittaa mutta kovasti nuo nykäisyt ärsyttää ja ei kai tuo pidemmän päälle voi hyvää tehdä laatikollekaan.

~70 vauhdissa tuo efekti sitten jo moninkertaistuukin eli kaasu humppaa jatkuvasti päälle pois ja cruisen käyttö on totaalisen mahdotonta.

Viskohan tuossa on tosiaan jumissa eli mahtaisiko pelkkä ylimääräinen kuormitus aiheuttaa ongelman, ei toisaalta luulisi tasaisessa ajossa tulevan noin selvästi ilmi.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.09.2012, 21:48
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja qaw Näytä viesti
Lainataan tätä "yleistä" ZJ-topiccia kun en nyt parempaakaan keksi. Mahtaako olla vika vai ominaisuus kun omassa -98 5.9 ZJ:ssä cruise käyttäytyy varsin kummallisesti.

100-120 vauhdissa tuntuu niinkuin arpoisi momentiinmuuntimen lukkoa vähän väliä päälle ja pois, pääasiassa tasamaalla tai todella loivassa ylämäessä. Auto pitää tällöin aina pienen nykäisyn ja kierroslukumittarin neula heilahtaa ylöspäin. Itse saan saman efektin toistettua painamalla kevyesti kaasua ja nostamalla jalan kaasupolkimelta nopeasti. Ei tuo sinänsä mitään käyttöä haittaa mutta kovasti nuo nykäisyt ärsyttää ja ei kai tuo pidemmän päälle voi hyvää tehdä laatikollekaan.

~70 vauhdissa tuo efekti sitten jo moninkertaistuukin eli kaasu humppaa jatkuvasti päälle pois ja cruisen käyttö on totaalisen mahdotonta.

Viskohan tuossa on tosiaan jumissa eli mahtaisiko pelkkä ylimääräinen kuormitus aiheuttaa ongelman, ei toisaalta luulisi tasaisessa ajossa tulevan noin selvästi ilmi.
tps.. kaasun asentotunnistin tuossakin varmaan se syyllinen mitä ensin ehdottaisin kun kerran cruiseenkin vaikuttaa... kun toinen vikakohde tulis mieleen jarruvalokatkaisia, mutta se nyppis kyllä sitä cruiseakin pois päältä eikä vaan lukkoa... aika yleinen zj vika se tps likainen/kulunut jamantilta tahi rockauto.com löytyy ratkaisu siihenkin...

toki sen lukon pitäis hummata samalla tavalla myös tasakaasuajossa ilman cruiseakin...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.09.2012, 22:36
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja qaw Näytä viesti
Lainataan tätä "yleistä" ZJ-topiccia kun en nyt parempaakaan keksi. Mahtaako olla vika vai ominaisuus kun omassa -98 5.9 ZJ:ssä cruise käyttäytyy varsin kummallisesti.

100-120 vauhdissa tuntuu niinkuin arpoisi momentiinmuuntimen lukkoa vähän väliä päälle ja pois, pääasiassa tasamaalla tai todella loivassa ylämäessä. Auto pitää tällöin aina pienen nykäisyn ja kierroslukumittarin neula heilahtaa ylöspäin. Itse saan saman efektin toistettua painamalla kevyesti kaasua ja nostamalla jalan kaasupolkimelta nopeasti. Ei tuo sinänsä mitään käyttöä haittaa mutta kovasti nuo nykäisyt ärsyttää ja ei kai tuo pidemmän päälle voi hyvää tehdä laatikollekaan.
Kyllä toi enempi ominaisuus tuntuu olevan kuin vika. Itellä ollut koko ajan vähän vastaava, ja lukon joutuu välillä "huijaamaan" kaasulla päälle. Se kyllä sitten pysyy päällä kunhan ei liilaa höllää tai paina kaasua n. yli puolevälin. TPS:n vaihto ei auttanut, ja toisaalta aiemmin ei ollut laatikossakaan vikaa ennenkuin hetki sitten kun ykkönen teki tenät.

Jenkkifoorumit myös sanoo tuon olevan ihan ominaisuus.

Lainaus:
~70 vauhdissa tuo efekti sitten jo moninkertaistuukin eli kaasu humppaa jatkuvasti päälle pois ja cruisen käyttö on totaalisen mahdotonta.

Viskohan tuossa on tosiaan jumissa eli mahtaisiko pelkkä ylimääräinen kuormitus aiheuttaa ongelman, ei toisaalta luulisi tasaisessa ajossa tulevan noin selvästi ilmi.
Alle 70 vauhdissa mulla ei ole ikinä lukinnutkaan (eikä kait pitäisikään) - ja tämä siis nopeussignaaliin perustuvaa, koska tulos ihan sama onko ajanut isoilla vai pikkurenkailla, tai millä vain välityksillä.. eli mittarivirheestä riippumatta nopeusmittarin näyttämänä 70km/h on alaraja. Laatikon nopeusanturi on laatikon takaosassa ja käsittääkseni määrittää osin tätä momentinmuuntimen lukitusta. Ei pidä sekoittaa nopeusmittarin anturiin tosin, joka on jakiksessa vaikka lodjun ulosmenoakseli samaa kierrosnopeutta pyöriikin jakoaskin pääakselin kanssa.

Lukon toiminta ei riipu viskosta, olen ajanut etukardaani irtikin pari keetaa ja ihan samalla lailla toimii aina..

Edit: pitää kyllä tutkia muuttuuko lukon käytös, kun saan sen uuden laatikon nopeusanturin.. voihan siitäkin johtua lukon outoudet.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 05.09.2012 22:45
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.09.2012, 12:59
petpi petpi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.03.10
Sijainti: Tampere
Viestit: 251
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja qaw Näytä viesti
Lainataan tätä "yleistä" ZJ-topiccia kun en nyt parempaakaan keksi. Mahtaako olla vika vai ominaisuus kun omassa -98 5.9 ZJ:ssä cruise käyttäytyy varsin kummallisesti.

100-120 vauhdissa tuntuu niinkuin arpoisi momentiinmuuntimen lukkoa vähän väliä päälle ja pois, pääasiassa tasamaalla tai todella loivassa ylämäessä. Auto pitää tällöin aina pienen nykäisyn ja kierroslukumittarin neula heilahtaa ylöspäin. Itse saan saman efektin toistettua painamalla kevyesti kaasua ja nostamalla jalan kaasupolkimelta nopeasti. Ei tuo sinänsä mitään käyttöä haittaa mutta kovasti nuo nykäisyt ärsyttää ja ei kai tuo pidemmän päälle voi hyvää tehdä laatikollekaan.

~70 vauhdissa tuo efekti sitten jo moninkertaistuukin eli kaasu humppaa jatkuvasti päälle pois ja cruisen käyttö on totaalisen mahdotonta.

Viskohan tuossa on tosiaan jumissa eli mahtaisiko pelkkä ylimääräinen kuormitus aiheuttaa ongelman, ei toisaalta luulisi tasaisessa ajossa tulevan noin selvästi ilmi.
Vuodatin kanssa tuolla Timon käyttisprojekti -topikissa vastaavanlaisesta muuntimen lukittumisongelmasta.
Tämän päivää lueskellut nettiä. Jotkut ovat jopa saaneet ratkaistua ko. ongelmaa.
mm.
- Viallinen TPS saattaa aiheuttaa 300 - 500 rpm heittoa ja se aiheuttaa OD:n tippumista päältä. --> TPS:n vaihto
- TV kaapelin kiristäminen parilla napsulla
- Laatikko käy liian kuumana ja tiputtaa OD:n pois päältä.
The PCM(powertrain Control Module) prevents engagement of the converter clutch and overdrive clutch, when fluid temperature is below approximately 10°C. If fluid temperature exceeds 126°C, the pcm causes a 4-3 downsift and engage the converter. Engagement is according to the third gear converter clutch engagement schedule. The overdrive OFF lamp in the instrument panel illuminates when the shift back to third occurs. The transmission will not allow fourth gear operation until fluid temperature decreases to approximately 110°C.
- Transgo TFOD Jr shiftkit (ilmeisesti korjaa öljynpaineita oikeiksi)
http://motors.shop.ebay.com/eBay-Mot...0.l1313&_rdc=1
- valve body uusiksi

46RE TSM http://www.mopar4life.com/autoindex/...6re-manual.pdf

__________________
________________

-98 Jeep Grand Cherokee 5.9 LX
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.09.2012, 14:13
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Toi manuaali onkin hyvä juttu, saa katottua itekkin vähän paremmin lootan sielunelämää. Kiitos!

Sitä mä olen ihmetellyt kun oma vekotin ei ikinä lukitse momentinmuunninta kolmosella, tuntuu aika järjettömältä. Tuon kursiivitekstin mukaan kuitenkin laatikon ohjelmassa pitäisi olla myös kolmosella lukitus. Ehkä mulla on sitten ollut koko ajan pieni piilevä vika laatikon öljynpaineissa (governor pressure) ja/ tai ulostulon pyörintätunnistimessa. Nyt vain kyykkäsi siinä määrin ettei enää mene ykkönen päälle

Tuon kylmän laatikon vaihto- ohjelman huomaa hyvin talvisin kun lähtee kotipihalta töihin; mulla on alle kilometri Itäväylälle, niin menee aina jokunen matka ennenkuin vaihtaa OD:n päälle.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.10.2012, 10:33
Janne1986:n Avatar
Janne1986 Janne1986 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.08
Sijainti: hamina
Viestit: 958
Perusasetus

Enpä ole vieläkään tilannut tuota viskokytkintä jakolaatikkoon.
Mutta nyt kysyin tuolta:http://www.uscar.ee/
Hinta olisi noin:650€ ja viikko toimitusaika.
Vielä en ole varma tuleeko muita maksuja tohon lisäksi.
Ei kyllä pitäisi tulla koska on eu maa.
Onko kukaan tilannut tuolta mitään?
Hyviä kokemuksia?
Yli 200€ ostokset ilmaiset myös suomeen.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.10.2012, 09:32
Zeipii Zeipii ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.10.11
Sijainti: Keminmaa
Viestit: 83
Perusasetus

Hommasin vasta ZJ 96 5.2. Onko mitään todellisuutta siihen että ei saisi pitkää matkaa vetää raskasta kuormaa perässä jota automaattiloota ei kuumentuisi liikaa?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.10.2012, 09:58
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Zeipii Näytä viesti
Hommasin vasta ZJ 96 5.2. Onko mitään todellisuutta siihen että ei saisi pitkää matkaa vetää raskasta kuormaa perässä jota automaattiloota ei kuumentuisi liikaa?
On ja ei ole perää.

Jos autossa ei ole erillistä laatikkoöljyjen lisäjäähdytintä, niin en lähtisi pitkiä matkoja kiskomaan kovin raskasta kärryä. Mikään automaattilaatikko ei tykkää ylikuumenemisesta, ja yllättävän harvassa jenkkipelissä on lisäjäähdytintä vakiona (monissa vain öljynkierto syylarin kautta), jos ei ole Tow pack tai heavy duty- versiona myyty.

Jos jäähdytintä ei ole, niin ostat vaikka B&M:n (tai vastaavan) alumiinisen öljynjäähdyttimen ja asennat sen syylarin kautta kulkevan laatikon öljynkierron jälkeen. Pitäisi ittellekin tuohon 5.9- koneiseen laittaa lisäjäähdytin, kun ei siinäkään sitä ole.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 10.10.2012, 11:23
petpi petpi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.03.10
Sijainti: Tampere
Viestit: 251
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Janne1986 Näytä viesti
Enpä ole vieläkään tilannut tuota viskokytkintä jakolaatikkoon.
Mutta nyt kysyin tuolta:http://www.uscar.ee/
Hinta olisi noin:650€ ja viikko toimitusaika.
Vielä en ole varma tuleeko muita maksuja tohon lisäksi.
Ei kyllä pitäisi tulla koska on eu maa.
Onko kukaan tilannut tuolta mitään?
Hyviä kokemuksia?
Yli 200€ ostokset ilmaiset myös suomeen.
En tuosta virolaisesta lafkasta tiedä.
Kyselin tuota 46RE:n viskokytkintä ison veden takaa noin vuosi sitten.
Morris 4X4 center 499$ + 100$
Quadratec 480$ + 53$

Suomessa tulli ja vero päälle (2,7% + 23%). Eli jos laskin oikein, Quadretecin kytkin tulisi maksamaan Suomessa ~547 euroa.
__________________
________________

-98 Jeep Grand Cherokee 5.9 LX
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 22.10.2013, 08:51
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JaKo Näytä viesti
Tämä osui 100% oikeaan. Eikä ilmeisesti ensimmäinen kerta kun kanta oli jo kertaalleen vaihdettu.
Juu pitää paikkaansa, itsellä KJ:ssä on sama ongelma ei pysy pitkät päällä, kun toisen lampun kanta on hapettunut ja ei saa maata kunnolla.
Pitkät (lisäpitkät katolla) sain kumminkin toimimaan kun laittoi vain parkit päälle + sumuvalot. No täytyy vaihtaa uudet pistokkeet molempiin lamppuihin... motonetistä löytyi edullisesti valmiita johdoilla varustettuja, tais olla vielä kolmea eri mallista.
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem
Koeta välttää halpoja kopioita
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 Jeeep O/M/V Ajoneuvot 6 02.02.2012 21:06
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 O/M/V Ajoneuvot 0 08.03.2008 13:40
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M: Jeep Grand Cherokee O/M/V Muut 1 01.11.2005 19:27


Sivu luotu: 09:44 (GMT +2).