![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Löysin Ebaystä Bedford TM:n esitteen, eikä maksanut kuin 6.50 puntaa lähetyskuluineen. Tuli englannista alle viikossa omaan postilaatikkoon. Moottori itsessään ei ole edistynyt mihinkään. ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä sun nyt tarvii metsästää siihen perään tommonen allisonin automaatti.
![]()
__________________
################# Tää on ihan helpporeitti. ################# |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mahtava rojekti sulla menossa! Taitaa jokaisessa asua pieni DD pervertikko
![]() Lueskelin lapitte tata rojektia ja etit nuita sa-int kilpia, jokos loysit? Tuolta ainaki loytyy: http://www.showplate.se/butik/produc...5785dcf3efe949 -Jouko |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Kolme vuotta sitten tilattiin SISUA-porukalla iso kasa kilpiä juuri tuosta firmasta.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Hankala homma löytää suomesta, ja ovat kovin pitkiä lootia.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Onko tää rojekti edistynnä?
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Hieno on rojekti. Täällä Kuopiossa oli Detroitin dieseleillä linja-autoja melko erikoiset äänet verrattuna "normaaleihin" moottoreihin. Käy varmasti tosi hyvin sisun koneeksi.
|
#8
|
||||
|
||||
![]() On. ![]() Viime juhannuksena siirsin sen takapihalla eri paikkaan kun oli tiellä. Neljä vuotta seisottuaan lähti kahdella henkilöauton akulla käyntiin noin sekunnin starttauksella... Piti vaan koittaa että jaksaako pyörittää pienillä patterilla, kun tarvii vielä kuitenkin ilmata. Mutta paskan marjat, Leyland hörähti heti tulille. Detroit Diesel 8V71 huilaa sisällä lämpimässä (no, ainakin kuivassa).
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Sisu ei ole edistynyt vuosiin mihinkään suuntaan, kunhan on vain seissyt verstaan takapihalla piilossa...
Olin kesäkuussa oman kylän torille pystytetyssä kaljateltassa, ja kaveri kyseli Sisusta. Silloin, pienessä humalassa, sain valtaisan idean. Mehän mennään tänä vuonna Jämille Sisulla...!!! ![]() Otin akut pois mönkijästä, sekä 2002 Bemarista, ja laitoin ne Sisuun paikoilleen. Akku kaapelit eivät sopineet paikoilleen, mutta onneksi kaapeleissa oli varaa vetää niitä ulospäin. Toisen kaapelikengän jouduin uusimaan, kun se oli halki, maksoi 2.50 euroa. Ainoa varaosa mitä ostin tähän remonttiin... Pienet akut, 55 ja 60 Ah, tuin kuormaliinalla, ja lankun pätkällä. Huomatkaa maassa oleva valkoinen puru. Se on ohjaamon sisältä, katosta ja takaseinästä. Puhalsin paineilmalla kopin tyhjäksi hilseilleestä maalista. Kun ostin Sisun, siinä ei ollut paljoa sivuikkunoita. Kuskin ovessa ei ollut mitään, ja repsikan puolella puuttui liukulasi. Korvasin ne tilapäisillä pleksi-ruuduilla, jotka saivat olla paikoillaan yli 10 vuotta. Nyt halusin alkuperäiset liukulasit toimintaan. Helteellä on suorastaan luksusta avata sivulasi. ZAUlta ostamani lasin kehykset sopivat repsikan puolelle melkein heittämällä, piti vaan ottaa rälläkällä pienet palat pois ovesta. Ihmeporautuvilla ruuveilla kehys kiinni, helppoa kuin heinän teko. Kuskin puolen lasista puuttui liukulasi. Ei muutakuin vanha ja paljon sahattu sirkkeli käymään, ja ennen paikoillaan olleesta pleksistä sopiva palanen. Ja siinä se istuu kuin hanska kehyksessä. Porasin vielä pleksiin reiän, ja laitoin nupin mistä vetää. Mutta mutta, ettei olisi liian helppoa, niin edellisessä kuvassa oleva A-45 ikkunan kehys ei sopinut millään tavalla autoon. Se oli liian leveä ja korkea ikkuna aukkoon. Olen ennekin huomannut, pleksejä sahatessa, että ovet ovat erilaisia keskenään. Ei muutakuin pikku rälläkkä laulamaan, ja sahasin 10 mm soirot pois joka puolelta ovesta. Sitten alkoi kehys istumaan paikoilleen. Ei hyvin, mutta istuu kuitenkin. Kuskin ovi taitaa olla mallista KB-45...?! Kuskin tuulilasin pyyhkijän toimintaan laitto oli myös eräänlainen seikkailu. A-45 pyyhkijänvarsia ei minulla ole, joten tein luovan korjauksen. Pyyhkijän moottorin boorin päälle 3/8" UNC kuusiokolopultin kanta, ja puikolla kiinni. Siihen vasaralla naputeltuna Bilteman venetarvike pyyhkijänvarsi kiinni, vähän lyhennettynä. Varteen vielä omalta verstaalta löytynyt sulka, niin homma toimi. Ei ole hässäkästä kuvia, eikä kukaan kuitenkaan tästä ymmärtänyt mitään? Toimi joka tapauksessa, kun ajettiin sateessa kotiin. Tässä kuvassa ollaan paikalla Jämi Fly-In tapahtumassa. Hieno tapahtuma, proto-sisuja oli paikalla yhteensä 5 kpl. Muita sotakoneita reilu 20 kpl. Lasissa tarrakilvet, ja keulassa ruotsista tilatut SA-kilven kopiot. Maantiellä keltasen kilven päällä oli teippiä. Viereen kaivettiin poikien kanssa "miinakenttä", yksi mies jopa varoi kävelemästä siinä. ![]() Sisu pelasi tien päällä hyvin. Auto on seissyt vuosia lähes paikoillaan, ja nyt sillä ajettiin liki 100 km. Jakolaatikko lämpiää, mutta ei polta kättä. Moottori, vapari Leyland 6.5 litraa, on vähän liian hengetön, se vaatii huomiota tulevaa varten.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! Viimeksi muokannut sisua45 : 22.08.2015 23:55 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
hyvä hyvä hyvä! *applause*
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
suzukin tuunausta | oska80 | Maasturiprojektit | 39 | 20.01.2015 23:18 |
Suzukin ja Pajeron Tuunausta | offipete | Maasturiprojektit | 5 | 15.10.2007 18:59 |
Suzuki Jimnyn tuunausta | MiggoVilkastus | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 04.06.2007 08:07 |
Venäläistä tuunausta.. | samisami2 | Chit-Chat | 3 | 15.02.2007 11:23 |
stRangen "tuunausta" | pee | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 18.09.2006 21:07 |