Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.07.2012, 18:12
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja T3Syncro Näytä viesti
Reilu kilpailu saattaisi tuoda alennusta kuluttajalle, joten eihän sellaista voi sallia.
Laitappa käsi sydämmelle ja kysy itseltäsi uskotko itsekkään tuohon mitä kirjoitit?

Laitappa taksisuorat jalkaan ja asetu kuskin/yrittäjän asemaan.

Oletetaan että kilpailu on vapaata ja hinnoitella saat miten haluat.
Paljonko sinä haluaisit omasta työstäsi palkkaa, nyt voit hinnoitella itsesi kuten haluat.

- kyytiin tulee baarista heppu jolla ruokalista rinnuksilla, räkä valuu poskella ja etumuskin höyryää märkänä talvipakkasessa. Päissään kuin ankka.
Heppu istuu kyytiin ja vieno kusen ja oksennuksen haju täyttää kabiinin. Matkaa on 65 km,


la yönä klo 02.55. Paljonko kyyti maksaa?

- toinen esimerkki

Tehtaanjohtaja tilaa auton ke 08.15, ja matkaa 280 km, perillä 3h odotusta ja paluu. Paljonko maksaa kyyti vapaassa kilpailussa. Iske vaan hinta eteen niin katsotaan.

vielä yksi ja nyt tulee spesiaali.
- kiireetön potilas siirto paikallisesta sairaalasta vaikka TAYS:iin. Asiakas on kirjoilla sairaalassa.
Matkaa 250 km, asiakas paareilla ja mukana saattaja. Perillä asiakkaan huolehtiminen osastolle saattajan apuna, aikaa menee 1h 40 min jonka ajan mittari käy. Asiakas jää TAYS:iin ja saattaja palaa mukanasi kotipaikkakunnalle. Kyseessä kyyti joka kuuluu perusturvalaskutukseen, ei KELA-korvattava kyyti. Paljonko maksaa?

Ota tässä vaiheessa huomioon että yrittäjänä joudut laskemaan mitä ruletn pyörittäminen maksaa eli
- YEL
- mahd. TyEl maksut
- verot
- vakuutukset
- polttoaineet, huollot, renkaat yms:ät
- auton lyhennykset
- puhelin yms. kulut
- muutamat muut erinäiset kulut mitä niitä onkaan... ja niitä on.

Muutaman kerran (joka viikonloppu todellisuudessa) kyydissä on näitä vapaan kilpailun haaveilijoita jotka uskottelevat itselleen että vapaa kilpailu pudottaa hintoja.
Eräskin ihan oikeasti sattunut esimerkki tähän, itse ajoin.
Lasti päälle baarin edestä ja hirvaskankaalle, siellä jonkin aikaa odotusta ja paluu kylälle.
Lähtö oli la yöllä 00.24, matkaa 2 taksalla 16,2 km, odotusta 57 min, kassana 11,8km ajettu kyytimatka yhteensä siis 28 km.
Kyyti teki kuitin mukaan tasan 75 euroa, siinä on jonnin verran jo mittari kiinni odottelua ja tasaraha pyöristystä. Kyydissä oli 5 hlö porukka.

Siinä mennessä keskustelu ihan yllättäen meni taksahintoihin ja siihen miten kallista kyyti on.
Kovasti haikailivat miten olisi halpaa ajaa taksilla jos olisi vapaa kilpailu ja hinnoittelu.

Nappasin syöttiin kiinni ja tuumasin että totta, mullekkin se sopisi ihan mainiosti, tämäkin kyyti ajettaisiin silloin vain 1-taksalla ja mittari vain kävisi.

Voi että porukka hihkui riemusta, kyllä olin vitun hyvä kuski ja ok tyyppi.
Totesin perään että vapaassa kilpailussa ja hinnoittelussa kyytihän on se minkä mittari näyttä.
Juu totta, kyllä se olisi hiennoa
Niin olisi, se ihan oikeasti totta vie olisi.
4 hlö kyytiin ja mittari 1-taksalla ja jokainen kyydissä olija maksaa sen mitä mittari näyttäisi. Kyllä, se se olisi hienoa kun hinnoittelu ja kilpailu olisi vapaata.

Keskustelu päättyi siihen.

Ja juu, se sama porukka soitti auton luuriin tänäkin viikonloppuna, mentiin vähän pidemmälle kuin hirpparille, mutta ei ihailtu vapaata kilpailua ja hinnoittelua, oltoiin erittäin tyytyväisiä kun 4 hlö pääsi mittarihinnalla eikä mittari ilmoittanut hintaa jonka jokainen maksaa.

Että se siitä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.07.2012, 18:24
ugly_hj:n Avatar
ugly_hj ugly_hj ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.04
Sijainti: espoo, .
Viestit: 1.710
Perusasetus

Eipä ole mitään valitettavaa takseista, hyviä tyyppejä olleet kaikki kuskit joiden kyydissä olen ollut, eikä taksat todellakaan päätä huimaa. Jos miettii työaikoja millä taksarit ajelee, niin hinta on vähintäänkin ansaittu.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.07.2012, 18:54
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Yrittämisen vapaus?


Siis jos tuo taksibisnes pyörisi aivan vapaasti, ja vapaalla hinnoittelulla, niin aivan varmaan tapahtuisi yölilyöntejä, kuten nyt ruotsissa ja virossa, mutta ainakin virossa on mahdollista valita tarjonnasta, jos haluat istua uuden, ison saksalaisen penkillä ja olet valmis siitä maksamaan niin sekin onnistuu.
Ja jos haluat tehdä saman matkan kolmanneksella hintaa, niin joutuu tyytymään vanhempaan/pienempään pirssiin.
NS. paremmassa luokassa, esim Tallink takso, hinnat taitavat olla jonkin verran suomen hintoja alhaisempia.
Ja noita meno-paluukyytejä koskevista rajoista en tiedä viron suhteen yhtään mitään, toki suomessakin taitaa olla osalla kuskeista olla tuo pikkusen epäselvää (muutaman kerran ajanut kotoa keskustassa mutkin/päinvastoin, ja käytäntö aika kirjavaa, ainakin kerran kuski ajoi mittari päällä molempiin suuntiin, ja kun asiallisesti asiasta kysyin, että missä nuo paluukyytirajat sijaitsee, niin nappasi mittarin kassalle, ja totesi että unohtui.... sain tuon muutaman kilometrin kilometritaksan takaisin varmaan 1.5 kertaisena, joten sillä sovittu...

Mutta olisko siinä mahdollista olla jotain kultaista keskitietä?

Siis vaikkapa hinnoittelu kuten nyt, mutta vänkärin takasivuikkunaan tarra missä lukisi esim. 25% ale? ja se tulisi sitten kaikesta noista kartellihinnoista?
toki hinta voisi olla 150%

Ja sitten tuo taksiyrityksen osto? siis alkaa yrttäjäksi, ja tuo ostaminenhan on ainut tapa alkaa, koska taksiyrityksillehän ei saa lupaa (siis pakko ostaa)

Ja sitten se hinta: en tiedä paljonko nyt maksaa joku hesan taksi, mutta taannoin muistaakseni oli joku maksanut tuosta paperista 2 uuden taksin verran; siis siitä osuudesta tuohon järjestelmään.

Ja sitten se, että jos yrittäminen olisi vapaampaa, niin olisi myös enemmän autoja ruuhkahuippuihin, joten se jonossa notkuminen vähenisi.
Ja ne jotka haluaisivat, voisivat ajaa noilla 150% hinnoilla, kun taas ne jotka haluaisivat säästää jonottaisivat halvempaa...

Ja tuon tarjonnan varmistaminen, mitä tunnutaan käytettävän paljon perusteluna nykyjärjestelmälle:

Samalla laillahan voitaisiin perustella esim. ravintoloiden määrän rajoittamista 50 luvun tasalle; homman pitää olla niin kannattavaa, että ruuat ja juomat voi tehdä viimmeisen tapin takaa....

Mutta selvyyden nimissä täytyy todeta: Vaikka tuo Taksin ajaminen olisi nykyistä helpompaa, niin tuskin minä alkaisin ajamaan On tuossa hommassa sen verran noita yllätysmomentteja, että minua sopivampia varmaan löytyy siihen hommaan....
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.07.2012, 07:52
T3Syncro:n Avatar
T3Syncro T3Syncro ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 10.09.11
Sijainti: Pks
Viestit: 624
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200 Näytä viesti
Laitappa käsi sydämmelle ja kysy itseltäsi uskotko itsekkään tuohon mitä kirjoitit?

Laitappa taksisuorat jalkaan ja asetu kuskin/yrittäjän asemaan.
Muilla aloilla kilpailu koituu yleensä kuluttajan eduksi ja ehkä yrittäjänkin, siksi halusinkin nähdä miten perustellaan tiukka lupapolitiikka.

Ei kiitos, minun hermoilla ei sitä hommaa tehdä, ainakaan aamuyön tunteina

Minulla on pelkästään positiivisia kokemuksia suomalaisista taksikuskeista, mamun kyytiin en mene.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee.

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.07.2012, 01:26
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja T3Syncro Näytä viesti
Muilla aloilla kilpailu koituu yleensä kuluttajan eduksi ja ehkä yrittäjänkin, siksi halusinkin nähdä miten perustellaan tiukka lupapolitiikka.
Millä alalla on ns. vapaa kilpailu koitunut yrittäjän eduksi? En muuten tiedä yhtään, toki pyörin itse hommissa jossa suurasiakkaat sanovat hinnat...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.07.2012, 08:52
IironSika:n Avatar
IironSika IironSika ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 15.05.03
Sijainti: Hollola, Finland.
Viestit: 2.384
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Millä alalla on ns. vapaa kilpailu koitunut yrittäjän eduksi?
Ajoneuvojen katsastustoiminta.
__________________
Sika ajaa Possulla
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 31.07.2012, 09:36
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.011
Perusasetus

Omasta mielestäni mielekäs suunta olisi, että kuljetukseen liittyviä palveluita voisi tarjota laaja-alaisesti. Lehteen ja nettiin vaikka ilmoituksia, että tästä numerosta/yrityksestä voi kysyä seuraavanlaisia palveluita ja selkeästi lueteltaisiin mitkä osa-alueet on niitä vahvuuksia, jota asiakkaille tarjotaan.

Jos joustavuutta olisi enemmän, itse voisin tehdä esimerkiksi monipuolisia traktoritöitä omalla kalustolla, muuttohommia ja henkilöliikenteen palveluita keskittyen enempi päivätöihin. "Juoppoajoista" jäisin mielellään pois.

Myös hinauspalvelu voisi olla yksi mahdollinen mitä voisi ajatella.

Nykyinen taksilupasysteemi on siitä huono, että se edellyttää kuin koko elämän uhraamista tarkoitukseen. Ei ole helppo räätälöidä itselleen sopivaa työtä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 31.07.2012, 09:38
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Niin, kermankuorinta yleensä kiinnostaa kaikkia, "paskat" vois jättää muille (kenelle?) ... ja yleensä se isoin haloo ja valitus jännästi kumpuaa näistä ...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 31.07.2012, 10:22
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Omasta mielestäni mielekäs suunta olisi, että kuljetukseen liittyviä palveluita voisi tarjota laaja-alaisesti. Lehteen ja nettiin vaikka ilmoituksia, että tästä numerosta/yrityksestä voi kysyä seuraavanlaisia palveluita ja selkeästi lueteltaisiin mitkä osa-alueet on niitä vahvuuksia, jota asiakkaille tarjotaan.

Jos joustavuutta olisi enemmän, itse voisin tehdä esimerkiksi monipuolisia traktoritöitä omalla kalustolla, muuttohommia ja henkilöliikenteen palveluita keskittyen enempi päivätöihin. "Juoppoajoista" jäisin mielellään pois.

Myös hinauspalvelu voisi olla yksi mahdollinen mitä voisi ajatella.

Nykyinen taksilupasysteemi on siitä huono, että se edellyttää kuin koko elämän uhraamista tarkoitukseen. Ei ole helppo räätälöidä itselleen sopivaa työtä.
Tulee mieleen, että onko tuo taksilupa hieman sellainen entisajan torpparisopimus, jossa saat jotain etuja, mutta sitoudut sitten hieman epämiellyttävimpiinkin velvoitteisiin ?

Kannatan kaikenlaista valinnanvapautta hyvien tapojen ja lakien puitteissa.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 31.07.2012, 16:07
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Omasta mielestäni mielekäs suunta olisi, että kuljetukseen liittyviä palveluita voisi tarjota laaja-alaisesti. Lehteen ja nettiin vaikka ilmoituksia, että tästä numerosta/yrityksestä voi kysyä seuraavanlaisia palveluita ja selkeästi lueteltaisiin mitkä osa-alueet on niitä vahvuuksia, jota asiakkaille tarjotaan.

Jos joustavuutta olisi enemmän, itse voisin tehdä esimerkiksi monipuolisia traktoritöitä omalla kalustolla, muuttohommia ja henkilöliikenteen palveluita keskittyen enempi päivätöihin. "Juoppoajoista" jäisin mielellään pois.

Myös hinauspalvelu voisi olla yksi mahdollinen mitä voisi ajatella.

Nykyinen taksilupasysteemi on siitä huono, että se edellyttää kuin koko elämän uhraamista tarkoitukseen. Ei ole helppo räätälöidä itselleen sopivaa työtä.
Tästä selviät käymällä sekä tavara että henkilöliikenteen yritäjäkurssin ja/tai taksi yrittäjän kurssin.

Sitten piha täyteen kalustoa kartuttamaan valtion dieselvero kassaa paitsi että onnikat ja päksterit ei niitä paljon kartuta ,mutta vakuutusyhtiötä onnikka sitäkin enemmän.

Varmaan näistä kaikista juuri taksilla on paras kate verrattuna sijoitettuun pääomaan, yms. juokseviin kuluihin.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 01.08.2012, 00:09
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja IironSika Näytä viesti
Ajoneuvojen katsastustoiminta.
No okei, Ns. vapaa kilpailu... Mutta sellainen ala missä on oikeasti vapaa kilpailu? Nuo kartellit eivät ole vapaata kilpailua.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 01.08.2012, 13:08
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.011
Perusasetus

On muunlaisessa yhteydessä siunaantunut myös yrittäjäkokemusta.

Yksi aiheellinen huomio on, että jos haluaa yrityksen palveluista ja tuotteista kilpailukykyisiä, on keskityttävä siihen missä on oikeasti hyvä. Jos yrityksessä työskentelee vain yksi henkilö, oma persoona sanelee aika paljon minkälaisissa yhteyksissä menee hyvin.

Vaikkei ainakaan tällä hetkellä tule työskenneltyä vaikka kaivinkonehommissa, huomannut, että tämäntapaista asiaa oppii hyvin kun taas "juoppokyydit" stressaavat selvästi enemmän ja oppiminen vaikuttaa hitaammalta kun tavoitellaan kaikin puolin onnistunutta ja asianmukaista palvelua.

Siis muunlaisessa yritystoiminnassa kuin taksissa onnen avaimet on hyvin paljon siinä osaako löytää sellaisen myytävissä olevan työn tai tuotteen, jossa on todella hyvä verrattuna muihin vaihtoehtoihin.

Taksissa taas ideana on, että pitäisi yhtä hyvin hoitaa kaikentyyppisiä tehtäviä. Tämä vaikuttaa siihen, että kovin moni ei halua alalle yhdistettynä yrittäjäksi ryhtymisen korkeahkoon kynnykseen.

Taisi jäteautohommia tekevä mainita alan hyväksi puoleksi jotain sentapaista, että roskikset eivät vittuile. Taksissa tilanne on toinen.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 03.08.2012, 19:07
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

Pikkuisen tuosta vapauttamisesta ja hintakilpailun ihanuudesta, otetaan malliksi kaikkien ihannoima halpa ja vapaa Viro
Lainattu toiselta foorumilta.

Tämä virolaisessa lehdessä julkaistu uutinen on juuri niitä asioita, joita olisi hyvä julkaista myös meidän iltapäivälehdissä että suomalaiset oppisivat miten erilailla hintoja voidaan muualla vaatia eikä aina syytettäisi suomalaista taksia kiskurihinnoista. Oiva esimerkki aina niin "halvasta" Virosta!

Tässä tapauksessa lähtötaksa 6,50€ ja km 5,50€. Matkan kokonaispituus oli 10,2 km ja loppusumma 64,10, josta kuski sitten suostui hinnanalennukseen eli 40 euroon, koska 80v miesasiakkaalla ei ollut enempää. Sekä kuski että asiakas ovat vironvenäläisiä eli kyse ei ole turistihuijauksesta vaan vapaasta hinnoittelusta, joita meille Suomeenkin halutaan.
Ipatov, taksiyhtiön johtaja, kiteyttää asian täydellisesti: «Taksoga sõidavad rikkad inimesed, vaesed sõitku ühistranspordiga,» lisas Ipatov. (taksilla matkustavat rikkaat, köyhät matkustakoot yleisillä)



http://www.tarbija24.ee/928094/taksosoi ... hingehinda

Vladimir Zaitsev jõudis rongiga Balti jaama peaaegu südaööl. Kuna kaasas oli raske pagas, otsustas ta koju, Lasnamäel asuvale Läänemere tänavale sõita taksoga. «Peatuses oli mitu autot ja võtsin välimuselt täitsa tavalise takso,» nentis Zaitsev. «Kõrval oli uhke mersu, kartsin, et see on kallis, ja valisin tagasihoidlikuma.»

Soodustus pensionärile

10,2 kilomeetri pikkuse sõidu eest soovis Traffic Oil OÜ taksojuht saada 64,10 eurot. Lõpuks lepiti kokku 40 euro peale – ülejäänu arvestas taksojuht maha, pakkudest pensionärist sõitjale justkui soodustust. Zaitsevi sõnul on ta varem taksoga sõites sama vahemaa läbimise eest olenevalt päevast ja kellajast maksnud 5–15 eurot.

«Taksojuht andis mulle ka tšeki 64,10 euro peale, aga mul oli rahakotis vaid 40 eurot ja ta tegi mulle allahindlust,» nentis Zaitsev. Taksojuhi antud tšekil seisab, et sõidu alustamise tasu on 6,50 eurot, kilomeeter maksab 5,50 eurot. Zaitsev tõdes: autos oli ka hinnakiri, kuid ta oli nii väsinud, et ei hakanud prille ette panema ja seda uurima.

2003. aastal asutatud OÜ Traffic on registreeritud Gennadi Ipatovi nimele. Ta ütles Postimehele, et vaba turg lubab taksoteenuseid osutavatel firmadel ise hinda määrata.

«Ma ei saa karistada taksojuhti, sest klient ise istus sellesse autosse, keegi pole teda sinna tirinud,» ütles Ipatov. «Hinnad erinevad üldisest tasemest? Ärgu siis istugu taksosse. Seda enam, et meie firmas tehakse pensionäridele tihti soodustusi. Mina sõidan ka taksot, vaatan, et eakas klient võtab oma värisevate kätega raha välja, ütlen talle: olgu, pole vaja. Tema ise aga käib peale.»

Selle firma taksot pole võimalik ette tellida. Samas on Ipa*tovi sõnul neil ka püsikunded, kelle jaoks kehtivad teised tariifid. «Minge poodi, seal on hinnad üles krutitud! Bensiin aina kallineb, me oleme sunnitud hindu tõstma,» ütles ta vastuseks küsimusele, miks nemad just sellist summat küsivad.

Hääletamine jalgadega

«Taksoga sõidavad rikkad inimesed, vaesed sõitku ühistranspordiga,» lisas Ipatov. «Meie autosid on kontrollinud ka mupo, transpordiametist on öeldud, et mingeid pretensioone pole.»

Eesti Taksojuhtide Liidu juhatuse liige Lembit Poolak ütles, et klient peaks esmajoones pöörama tähelepanu hinnakirjale. «Kui klient pole vaadanud hinda, siis sõidu lõpus on seda teha hilja ja mõttetu,» nentis ta. «Kui inimene tellib näiteks restoranis lõuna ja ei vaadanud hindu, siis on see ju tema probleem.»

«Meil on vaba turg, hinnapoliitika paneb paika firmaomanik ja on tema õigus määrata, palju ta teenuste eest võtab,» selgitas Poolak. «Kuid inimesena mõistan, et selline hind taksosõidu eest on liiast, südametunnistus peab siiski ka olema.»

Tarbijakaitseameti kommunikatsiooniekspert Siiri Erala ütles, et hinna moodustamine on Eestis küll vaba, kuid tarbijat tuleb neist teavitada.

«Kui kõnealusel taksol oli hinnakiri olemas ning kliendil oli võimalus sellega tutvuda, siis selles suhtes on kõik korrektne,» märkis ta. «Tarbijal on ka õigus n-ö hääletada jalgadega – kui see hind ei sobi, saab valida teise taksofirma.»

Onse ja elämä on.... eikä ruottista saa halvemmalla ja .
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mogin akselit kyselkää taksi 24 :lta finvalp O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 15 27.05.2006 19:58


Sivu luotu: 07:47 (GMT +2).