Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.07.2012, 18:25
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Miten terävästi tommosessa vanhassa rohjossa pitäis ottaa takajarrut kiinni tyhjällä lavalla soralla? Pelailin nyt kuormaventtiiliä parempaan kuntoon, kun ennen otti helvetin terävästi takaa kiinni ja edestä ei juuri yhtään, nyt edestä menee helposti lukkoon, mutta takaa ei juurikaan jarruta. Sylinterit kyllä toimii jonkun verran takana, paloja on ja automaattisäädöt on sädelly paloja sopivalle etäisyydelle.

Jarrut ei jää laahaamaan, mutta käsijarrukaan ei ihan hirveästi pidä, vaikka ei siinäkään ole löysää vaijereissa. Vai voiko muka takapalat olla vaan niin lasittuneet, ettei ne vaan jarruta? Tai takasylinterit jotenkin taktisesti huonot, vaikka eivät vuoda?

__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä

Viimeksi muokannut Luoppis : 21.07.2012 18:28
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.07.2012, 07:32
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Automaagisäätö jumissa... Huomaat kun olet saanut kuormaventtiilin toimimaan tai sitten olet saanut sen pois pelistä täysin... Ja sitten kun säätö toimii niin ylimääräiset kiristykset pois vaijerista...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.07.2012, 23:34
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

No sehän se oli, sen puolen, jota en aikasemmin aukassu, automaagisäätö ei ollu liikahtanu pykälääkään palojen vaihdosta. Palat tuntumaan, niin meinas lentää irralliset työkalut tulipellistä läpi ku testailin pihassa
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.07.2012, 17:51
savustin savustin ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.04.12
Sijainti: kaukana
Viestit: 681
Perusasetus

Mikä tota ln46 hiluxia vaivaa kun vanhat renkaat rupes olemaan kaljut niin mutkissa tuntu kun ohjauksessa olis ollut viive ykskaks kesken mutkaa nykäs sisäkurviin ja suoralla veti niin s####nasti jompaan kumpaan suuntaan,Luulin sen johtuvan tien urista nyt laitoin uudet 31" alle eipä enää pysy lapasissa koko auto ajokoirallakin on suoremmat linjat ,Akselit on kiinni eikä mistään löydy väljää pitäiskö tää katsastaa traktoriksi vai onko korjattavissa ,tässä käkkylässä on tehostin jos se vaikuttaa johonkin
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.07.2012, 20:08
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

Aurauskulmat.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja savustin Näytä viesti
Mikä tota ln46 hiluxia vaivaa kun vanhat renkaat rupes olemaan kaljut niin mutkissa tuntu kun ohjauksessa olis ollut viive ykskaks kesken mutkaa nykäs sisäkurviin ja suoralla veti niin s####nasti jompaan kumpaan suuntaan,Luulin sen johtuvan tien urista nyt laitoin uudet 31" alle eipä enää pysy lapasissa koko auto ajokoirallakin on suoremmat linjat ,Akselit on kiinni eikä mistään löydy väljää pitäiskö tää katsastaa traktoriksi vai onko korjattavissa ,tässä käkkylässä on tehostin jos se vaikuttaa johonkin
Nelipyöräsuuntaukseen ni selviää koko geometria ja eritoten aurauskulmat. Melkeen lyön vetoo et ei oo kummempaa ku jostain syystä kulmat pielessä,voi olla vääntyny tanko tms. ja siks puoltaa ku vääpeli loma-anomusta.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.07.2012, 17:52
mau573:n Avatar
mau573 mau573 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.11
Sijainti: Masku
Viestit: 133
Perusasetus

Hiluxin (LN110) etuperä vuotaa öljyä apukuskin puoleisesta päästä mistä kardaani tulee ulos

perästä (se puoli kummassa ei ole perässä kiinni olevaa "jatkoa" mikä johtuu perän sivu

suunnan sijainnista)

Eli kysymys kuuluu että onko se samantien uusi perä vai onko siellä mahdollisesti joku stefa joka vuotaa tai on paskana?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.07.2012, 18:34
t.haapala:n Avatar
t.haapala t.haapala ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.04.09
Sijainti: Paimio
Viestit: 1.180
Perusasetus

Eiköhän siellä oo ihan vaihdettavat stefat joka laipalla.
Eli stefa vaihtoon vaan
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan!

Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.07.2012, 19:59
mau573:n Avatar
mau573 mau573 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.11
Sijainti: Masku
Viestit: 133
Perusasetus

Kiitoksia taas tästä
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.07.2012, 20:15
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

Vetari?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mau573 Näytä viesti
Hiluxin (LN110) etuperä vuotaa öljyä apukuskin puoleisesta päästä mistä kardaani tulee ulos

perästä (se puoli kummassa ei ole perässä kiinni olevaa "jatkoa" mikä johtuu perän sivu

suunnan sijainnista)

Eli kysymys kuuluu että onko se samantien uusi perä vai onko siellä mahdollisesti joku stefa joka vuotaa tai on paskana?
Ni meinaat varmaa et se apparin puolen vetoakselin ja perän välistä vuotaa? Jos niin ni vetoakseli irti,ekaks ne kuus pulttia siit laipasta perän kyljestä,sit napalukko auki ja sokka pois ja vetoakselin saa keploteltua pois. Sit se piparin näkönen laippa lähtee vaan vetämällä irti perän kyljestä,voi olla tiukahko mut voimaa vaan. Sen alla on stefa,vaihda ens hätään se,varmaan Toyotan punatiskitavaraa mut orkkis on ainaki laatua,vaik laatuu se on huonoki laatu.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 31.07.2012, 15:34
mau573:n Avatar
mau573 mau573 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.11
Sijainti: Masku
Viestit: 133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Ni meinaat varmaa et se apparin puolen vetoakselin ja perän välistä vuotaa? Jos niin ni vetoakseli irti,ekaks ne kuus pulttia siit laipasta perän kyljestä,sit napalukko auki ja sokka pois ja vetoakselin saa keploteltua pois. Sit se piparin näkönen laippa lähtee vaan vetämällä irti perän kyljestä,voi olla tiukahko mut voimaa vaan. Sen alla on stefa,vaihda ens hätään se,varmaan Toyotan punatiskitavaraa mut orkkis on ainaki laatua,vaik laatuu se on huonoki laatu.
Juurikin sieltä tiputtelee öljyä. Ja kiitos näistä tiedoista
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 31.07.2012, 16:38
kokkare:n Avatar
kokkare kokkare ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.12.10
Sijainti: Köyliö
Viestit: 117
Question

Mistä mahtais saada vetarin päähän murroksessa sitä sokkaa, kun sattui menemään poikki purku vaiheessa? Marmoritiskillä sanottiin että ei saa erikseen. ln170 hilux siis kyseessä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 9 (0 jäsentä and 9 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 19:00 (GMT +2).