![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Kävin äsken ottamssa vielä uuden mittauksen: Mittasin talmeterillä ensin etupuolelta vanteen sisäreunasta sisäreunaan ja takapuolelta samalla tavalla ja yritin suht puoliväliä vannetta ottaa mitan molemmin puolin niin sain nyt n.1.5cm haritusta.
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei.. Toyota hilux |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Ohjekirjasta saattaisi löytyä oikea auraus mutta säädä vaikka aluksi nolllaan. Ne kyllä lähtee kulumaan äkkiä ja menee sitten loppuun asti vaikka kulmat laittaisi kohdalleenkin.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
en kyllä ole edes katsonut miten sillon oli kulmat ku ostin tuon auton,liekkö ollu jo sieltä asti vidurallaan nuo kulmat.. kummalta puolelta tuota nyt lähtis sit säätämään lähelle nollaa vai pitääkö molempia puolia vähän säätää?? vai pitääkö silmällä katsoa edestä että millon näyttäis olevan suht suorassa. alottaa siltä puolen säätämään kumpi näyttää enempi harottavan
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei.. Toyota hilux |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Aja tasamaalle, kääntele fillarit suoraan ja sihtaa vaikka langalla jos ei silmä kerro. Mutta jos on kerran kaikki säädöt noin metsässä niin suosittelisin lämpimästi nelipyöräsuuntausta. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
ja näitä kun säätelee niin vaikuttaa myös haritukseen yms..?? pitää tänä iltana yrittää mennä säätämään nuita. raidetangon päistä en ole vielä säätänyt milliäkään. eli kummat ensin oikeisiin arvoihin?? camberit vai nuo auraus/haritukset?
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei.. Toyota hilux |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Säädä ensin camber (renkaan sivukallistus edestä katsottuna) ja caster (olka-akselilinjan takakallistus sivulta katsottuna) kohdalleen, tämän jälkeen sitten aurauksen kimppuun.
edit: Kuten Matti yllä totesi, niin jos kaikki arvot on ihan perseellään niin voi olla nelipyöräsuuntaus voisi olla paikallaan. Camberin ja casterinkin saa kyllä oikeaksi kun on sopivat työkalut kotona - jos vähän jaksaa laskea niin onnistuu kyllä vaikka vaikka sopivan pitkällä vatupassilla ja kunnollisella kulmaviivaimella tai vatupassilla + mittanauhalla + laskimella kunnon kulmamittari olisi helpoin, kertoo suoraan missä asteissa mennään..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 15.07.2012 16:23 |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
kysmys vielä : mistä kaikkialta tuota vitaraa pystyy säätämään,etupäästä siis kyse.? tiedän vain että iskarin alakiinnikkeen ylempää pulttia pyörittämällä saa tuota renkaan kallistus kulmaa säädettyä eli camberia. mistä casteria voi säätää? Jos laitan ensin nuo säädöt kohdalleen että renkaat on silmällä katsoen suht pystysuorassa auto renkaiden päällä seisoen ja sen jälkeen alan sit katsomaan nuita harituksia ja aurauksia. ja toinen paikka minkä tiedän mistä pääsee säätämään aurauksia on raidetangon päistä. muita säätöpaikkoja en tuosta autosta edes tiedä..
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei.. Toyota hilux |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Niin, muut kohilleen eka ja auraus lopuks kuten Timppa jo tuossa sanoikin. Ja sitten jos ja kun on ratti vinossa niin passaat sen suoraks toista löysyttämällä ja toista saman verran kirraamalla. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Aurauskulmat | Rölli | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 15.01.2012 14:46 |
| Hj-60:sen aurauskulmat? | räyhäracing | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 25.07.2009 17:59 |
| aurauskulmat, hj60 | penna | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 12.11.2008 22:30 |
| Erilaiset vanteiden pulttijaot maastureissa | Ahosensetä | Tekniikka & Jutustelu | 30 | 02.04.2006 16:44 |
| Diesel-verojen suuruudet maastureissa/pakuissa ? | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 24.02.2004 20:38 | |