![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Löysätä kitkalukkoa Johan se on melkoisen löysä muutenkin, eihän se ole kuin ~25% lukko jos on kunnossa. Kuluneena vieläkin huonompi (=ei pidä oikeastaan missään) Jos sulla on oireena että tuntuu kihnuttavan joku paikka vastaan jyrkemmin kääntäessä, niin sulla ei kitkassa ole mitään tarvettaa säätää, vaan visko on jakolaatikossa tiensä päässä ja se pykii vastaan..Jos meinasit että pitää kiristää, niin tilaat uuden kitkapaketin (n.100$ lähetyskuluineen). Siellä ei ole tilaa laittaa yhtään paksumpia levyjä tai shimmejä, ja tod. näk. on jo osassa levyjä korvat poikki. Vetarinkumin saa vaihdettua kun irrotat vetarin: * jarrut irti * kolme pulttia navan takaa auki * napa irti vetareineen (ei siis tartte ottaa sitä 36mm:n mutteria auki vetarin päästä); jos on napa ruostunut jumiin kääntöpäähän niin jätä pultit riittävästi kierteille, hylsy jatkopätkän kanssa pultinpään ja akselin väliin sopivaan kohti ja käännät rattia -> *pam* -> napa on irti. * silppuat vanhan kumin, laitat vähän liukkaria väliin ja uusi paikalleen, sitten kiristyspannat kiinni Kasaus päinvastainen järjestys. Navan ja kääntöpään vastinpintojen väliin kuparitahnaa, hio pintaruosteet ensin irti.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Ja se nyt kiusaa todella paljon kaupunki ajossa.(Rengas valittaa jyrkissä käännöksissä) Joten meinasin että saisiko sitä helposti löysättyä? Eli en usko että on viskossa vikaa. Mutta kiitos tuosta kuminvaihdon ohjeista. Vaikuttais helpolta.
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Onkohan sulla siellä moparin (tai vastaavat) kitkalisäaineet perässä? Pehmeyttää toimintaa huomattavasti verrattuna pelkkiin gl-5 ls öljyihin
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Mutta myyjän puheiden mukaan sitä olisi tiukattu ja vaikutti ihan rehdiltä tyypiltä. Että tuskin olisi myynyt rikkinäistä autoa. Edellinen omistaja sanoi laittaneensa samat öljyt joita käytetään skylinessa. En sitten tiedä ovatko sopivat tuohon perään. Mitä oireita yleensä tuo rikkinäinen visko antaa? Voiko sitä testata jotenkin? |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Lainaus:
![]() Viskon huonon kunnon huomaa siitä, että jyrkissä käännöksissä hitaalla nopeudella alkaa tuntua vähän kuin ajaisi kiinteällä nelivedolla. Mitä huonompikuntoinen visko, sen jähmeämmäksi se tulee -> "pomputtaa" renkaita. Jos sulla on alkuperäinen visko jakolaatikossa ja yli n.150- 200tkm mittarissa niin hyvin tod.näk. visko on jo huonona.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Eli tuolla lisäaineella ongelma voisi ehkä poistua jos on "normikitka".
Paljon sitä pitää laittaa ja mikä/mistä saa sopivaa?(jamant?) Lainaus:
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Jeps, vaikkapa Jamantilta. Lisätään peräöljyn vaihdon yhteydessä koko purkillinen per akseli. Oliskohan siinä joku pari desiä sellaista sitkeää paksua tököttiä. Kyllä se ihan oikeasti auttaa, kitka toimii paljon jouhevammin ja toisaalta se myös pitää kun on tarkoitus sekä pitäisi myös estää liiallista kulumista. Noitten lisäainemömmöjen englanninkielinen termi "Friction modifier" on aika paljon kuvaavampi
![]() Monissa paremmissa peräöljyissä on kitkalisäaineistus olemassa, mutta niidenkin öljyjen kanssa eron on huomannut. Itselle latoin tuohon täysremontoituun D44a- perään synteettiset GL-5 luokitellut 75W-90 öljyt, ja Jamantilta hain purkillisen lisäainetta. Se mitä olen ehtinyt ajaa niin toimii oikein hyvin eikä mitenkään kihnuta vastaan ja mitä vähän testasin ristiriipuntaa ilman etulukkoa niin aika hyvin tuntui myös pitävän.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Samaa mieltä. Laitoin öljyjen vaihdon yhteydessä moparin omaa lisäainetta ja d44a perä alkoi toimimaan moitteettomasti.
__________________
________________ -98 Jeep Grand Cherokee 5.9 LX |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| vetoakseli poikki ja uutta tilalle... | kaskinikki | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 08.12.2007 21:02 |
| Akseli poikki | JanneBlomgren | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 06.11.2007 07:28 |
| Ostetaan Jeep wranglerin vetoakseli | Merkkari | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 20.11.2006 09:00 |
| Takavetari poikki Jeep Wranglerista. | jappe | Tekniikka & Jutustelu | 38 | 30.11.2005 21:54 |
| Poikki mikä poikki | HansB | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 28.02.2004 18:07 |