Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.07.2012, 20:41
MOGGI MOGGI ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.05.06
Sijainti: Turku
Viestit: 677
Perusasetus

Oma -03 ja M1G

__________________
Harrastajatason autourheilu on 99.9%:sti rakentamista
-mutta kannattaa sen 0.1%:n edestä-
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.07.2012, 20:54
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

lähestymiskulma on vähintään 25°
jättökulma on vähintään 20°
ylityskulma on vähintään 20°
maavara etuakselin kohdalla on vähintään 180 mm
maavara taka-akselin kohdalla on vähintään 180 mm
maavara akselien välillä on vähintään 200 mm.

"Maasturit on jaoteltu siten, että maasturien joukossa ovat ne, joiden ajoneuvoluokka on M1G eli maastohenkilöauto. Lelut eli maasturien näköiset ovat omiensa eli tavallisten henkilöautojen joukossa.

Kieltämättä tämä homma hieman ontuu siinä mielessä, että kaikille ei valmistaja ole hakenut tuota M1G-luokitusta. Esimerkiksi edellisen Honda CR-V:n bensamallin ajoneuvoluokka oli M1G mutta dieselin M1. Ehkä tuo maasturien oma luokka olisi syytä kokonaan lopettaa juuri tuosta syystä."
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.07.2012, 20:59
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Esim. Rav4:t (2-koppanen) 215/70R16 renkailla M1G, mutta 235/60R16 renkailla (sis. astinlaudat) M1. Eli joku kulmahomma voi olla ihan pelkästään varustetasosta kiinni.

En muista Jimnyä, luulisin et kaikkien pitäis olla M1G, saman näköisiähän ne on ja samoilla renkailla kaikki.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.07.2012, 21:29
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

mites muuten toi tasaus pyörästön lukko? milläs kepuli-huijaus konstilla on land roverit jeepit sun muut saatu maastoautoiksi?
6 §

Maastoautot

1. M1G- ja N1G-luokan maastoautoksi katsotaan M1-luokan ajoneuvo ja kokonaismassaltaan enintään kahden tonnin N1-luokan ajoneuvo, jos:

a) sen vähintään yksi etu- ja yksi taka-akseli on vetävä, jolloin yksi akselistoista voi olla irtikytkettävissä;

b) siinä on vähintään yksi tasauspyörästön lukitusmekanismi tai se on varustettu vastaavalla järjestelyllä;
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.07.2012, 21:37
Comax Comax ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.01.12
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 161
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
mites muuten toi tasaus pyörästön lukko? milläs kepuli-huijaus konstilla on land roverit jeepit sun muut saatu maastoautoiksi?
Kysyin samaa asiaa täällä: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=98225

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi-
Niin, siis kun on osa-aikainen kytkettävä nelikko ilman keskitasauspyörästöä niin sillon se katsotaan olevan lukittava, ei tarvii mitään varsinaista lukkoa, ei edes mitään kitkalukkoa taka-akselille. Kulmavaatimukset ja maavaravaatimus pitää toki täyttyä.
__________________
-----------------------------------------
Suzuki-mies varmistaa pultitkin hitsaamalla.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.07.2012, 22:00
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Comax Näytä viesti
just sitä olen ittekin ihmetelly ,no kerrankin lakia ei ole luettu niin kuin on kirjoitettu.
vaikka olis aikoinaan saanu tuoda vain kytkettävillä akseleiden-tasaupyörästöllä olevia malleja enemmän.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.07.2012, 21:30
korbimotors:n Avatar
korbimotors korbimotors ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.07
Sijainti: Salla, Finland.
Viestit: 758
Perusasetus

mulla on itsellä -92 vitara ja näytti olevan otteessa M1G
Mut asiaan mitä lähdin kysymään:
mitä tuosta G merkistä tuossa lopussa on hyötyä?
siis mitä saa tehdä esim. M1 luokkaselle ja mitä taas M1G??
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei..
Toyota hilux
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.07.2012, 21:44
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.269
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja korbimotors Näytä viesti
mulla on itsellä -92 vitara ja näytti olevan otteessa M1G
Mut asiaan mitä lähdin kysymään:
mitä tuosta G merkistä tuossa lopussa on hyötyä?
siis mitä saa tehdä esim. M1 luokkaselle ja mitä taas M1G??
Maastohenkilöautoa(M1G) saa korottaa enemmän kuin henkilöautoa(M1). Se siinä tärkein taitaa olla.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.07.2012, 22:01
korbimotors:n Avatar
korbimotors korbimotors ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.07
Sijainti: Salla, Finland.
Viestit: 758
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
Maastohenkilöautoa(M1G) saa korottaa enemmän kuin henkilöautoa(M1). Se siinä tärkein taitaa olla.
korinkorotusta ei kuitenkaan saa tehdä vaikka olis kuinka M1G merkintä jos omamassa on alle 1500kg,eikö se näin menny??

Itsekki olisin vielä korilta nostanu tuota vitaraa tuon 3" lisäksi mut ei kuulemma tuu leimaa jos rungolta menee nostelemaan tuota koppaa.
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei..
Toyota hilux
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 12.07.2012, 06:19
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja korbimotors Näytä viesti
korinkorotusta ei kuitenkaan saa tehdä vaikka olis kuinka M1G merkintä jos omamassa on alle 1500kg,eikö se näin menny??
Tätä lainlaatija on varmaankin hakenut mutta itse laissa sanotaan, että korin korotus on sallittua kun auton omamassa on yli 1500 kg. Missään ei käsittääkseni kielletä kevyempien autojen korottelua

Mutta joo, eiköhän se näiden kevyiden autojen osalta ole kiellettyä korottaa koppaa.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 12.07.2012, 10:39
korbimotors:n Avatar
korbimotors korbimotors ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.07
Sijainti: Salla, Finland.
Viestit: 758
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
Maastohenkilöautoa(M1G) saa korottaa enemmän kuin henkilöautoa(M1). Se siinä tärkein taitaa olla.
tuossa vitaran otteessa lukee että M1G/henkilöauto ???
eli kumpi lie sitten onkaan...
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei..
Toyota hilux
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 12.07.2012, 12:37
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.039
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja korbimotors Näytä viesti
tuossa vitaran otteessa lukee että M1G/henkilöauto ???
eli kumpi lie sitten onkaan...
Niin meilläkin Jimnyssä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suzuki Jimnystä offipeli? petr Tekniikka & Jutustelu 217 26.09.2012 08:08
Jimnystä kokemuksia? Erturo Tekniikka & Jutustelu 27 15.11.2011 20:58
Jimnystä OFFI-kone raw Linkit 0 08.09.2007 18:24
Kokemuksia automaatti-Suzuki Jimnystä? Tapsa Tekniikka & Jutustelu 0 15.05.2006 23:50
Kokemuksia Suzuki Jimnystä Tapsa Tekniikka & Jutustelu 3 04.01.2004 10:16


Sivu luotu: 07:32 (GMT +2).