![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Oma -03 ja M1G
__________________
Harrastajatason autourheilu on 99.9%:sti rakentamista -mutta kannattaa sen 0.1%:n edestä- |
#2
|
||||
|
||||
![]()
lähestymiskulma on vähintään 25°
jättökulma on vähintään 20° ylityskulma on vähintään 20° maavara etuakselin kohdalla on vähintään 180 mm maavara taka-akselin kohdalla on vähintään 180 mm maavara akselien välillä on vähintään 200 mm. "Maasturit on jaoteltu siten, että maasturien joukossa ovat ne, joiden ajoneuvoluokka on M1G eli maastohenkilöauto. Lelut eli maasturien näköiset ovat omiensa eli tavallisten henkilöautojen joukossa. Kieltämättä tämä homma hieman ontuu siinä mielessä, että kaikille ei valmistaja ole hakenut tuota M1G-luokitusta. Esimerkiksi edellisen Honda CR-V:n bensamallin ajoneuvoluokka oli M1G mutta dieselin M1. Ehkä tuo maasturien oma luokka olisi syytä kokonaan lopettaa juuri tuosta syystä." |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Esim. Rav4:t (2-koppanen) 215/70R16 renkailla M1G, mutta 235/60R16 renkailla (sis. astinlaudat) M1. Eli joku kulmahomma voi olla ihan pelkästään varustetasosta kiinni.
En muista Jimnyä, luulisin et kaikkien pitäis olla M1G, saman näköisiähän ne on ja samoilla renkailla kaikki. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
mites muuten toi tasaus pyörästön lukko? milläs kepuli-huijaus konstilla on land roverit jeepit sun muut saatu maastoautoiksi?
6 § Maastoautot 1. M1G- ja N1G-luokan maastoautoksi katsotaan M1-luokan ajoneuvo ja kokonaismassaltaan enintään kahden tonnin N1-luokan ajoneuvo, jos: a) sen vähintään yksi etu- ja yksi taka-akseli on vetävä, jolloin yksi akselistoista voi olla irtikytkettävissä; b) siinä on vähintään yksi tasauspyörästön lukitusmekanismi tai se on varustettu vastaavalla järjestelyllä; |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lainaus:
__________________
----------------------------------------- Suzuki-mies varmistaa pultitkin hitsaamalla. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
vaikka olis aikoinaan saanu tuoda vain kytkettävillä akseleiden-tasaupyörästöllä olevia malleja enemmän. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
mulla on itsellä -92 vitara ja näytti olevan otteessa M1G
Mut asiaan mitä lähdin kysymään: mitä tuosta G merkistä tuossa lopussa on hyötyä? siis mitä saa tehdä esim. M1 luokkaselle ja mitä taas M1G??
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei.. Toyota hilux |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Maastohenkilöautoa(M1G) saa korottaa enemmän kuin henkilöautoa(M1). Se siinä tärkein taitaa olla.
__________________
-Pauli- |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Itsekki olisin vielä korilta nostanu tuota vitaraa tuon 3" lisäksi mut ei kuulemma tuu leimaa jos rungolta menee nostelemaan tuota koppaa.
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei.. Toyota hilux |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Mutta joo, eiköhän se näiden kevyiden autojen osalta ole kiellettyä korottaa koppaa.
__________________
Tumpula Racing Team |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
eli kumpi lie sitten onkaan...
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei.. Toyota hilux |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Niin meilläkin Jimnyssä.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Suzuki Jimnystä offipeli? | petr | Tekniikka & Jutustelu | 217 | 26.09.2012 08:08 |
Jimnystä kokemuksia? | Erturo | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 15.11.2011 20:58 |
Jimnystä OFFI-kone | raw | Linkit | 0 | 08.09.2007 18:24 |
Kokemuksia automaatti-Suzuki Jimnystä? | Tapsa | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 15.05.2006 23:50 |
Kokemuksia Suzuki Jimnystä | Tapsa | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 04.01.2004 10:16 |