Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.06.2012, 21:31
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Hiljaa hyvä tulee... kai...


Aikaa on kulunut, mut on pientä edistystäkin havaittavissa.

Eteen askartelin uuden poikittaistuen ainesputkesta ja traktorin työntövarrenpäistä. Päihin porasin reiät ja kiersin niihin rasvanipat. Tää tarttis viä asentaa autoonkin...

Taka-akselin revin irti ja leikkailin iskarin korvakot ja jousipedit pois. Seuraavaks pitäs hitsuutella kiinni uudet jousipedit ja apukierrejousin pedit, siten et pinionin kulma hiukan nousee.

Tankkiprojekti otti tänään harppauksen kun koneistajan kanssa ilta puuhasteltiin.


Tankki hitsattuna. Tuo keskimmäinen laippa on polttoaineen pinnankorkeusanturille, mallia biltema http://www.biltema.fi/fi/Veneily/12-...anturi-258010/ Jeepin orkkis anturinsta mittailin max resistanssiksi 120 ohm ja ton anturin maksimi on 180 ohm. Vähän aikaa kun päätä raapi niin sain laskettua et kun kytkee 360 ohm kiinteen vastuksen rinnan ton biolteman anturin kanssa, niin orkkis mittarin pitäs toimia ok.


Säiliös on kaks väliseinää, toinen joka on lähellä päätyä, on hitsattu kokonaan umpeen, ainoastaan tommonen pieni rako jätettiin yläreunaan. Tää muodostaa säiliön päätyy välisäiliön, jotka on perinteisesti nähny erillisinä pönttöinä autossa. Toinen väliseinä on keskellä isoa tilaa ihan vaan loiskelevynä.


Kuavssa näkyy jeepin orkkis bensapumppu uudessa telineessään. Kuvasta uupuu vielä polttoainelinja. Siirtopumpulle tulee vastaava toiseen laippaan.


Eli lähempi laippa on välisäiliön kohdalla, jossa tuo orkkis pensapumppu majailee. Laipassa on läpiviennit meno ja paluu putkille. Taaempi laippa on siis siirtopumpulle, joka puskee bensaa tähän välisäiliöön, joka taas tulvii väliseinän yli takas isoon osaan. Siirtopumpun laipassa on sähköjen lisäks huohotusyhteelle paikka.

Pirteen väristä toi Öhflexin polyuretaani kaapeli. Myyjä väitti et ton pitäs kestää hyvin liuottimia... Johdot vein tankkiin sisälle kuvassa näkyvillä perus sähkökeskus vedonpoistoholkeilla, ainoo ero on et noi ATEX mallia eli tarkotettu räjähdysvaarallisiin tiloihin. Pitäs pysyä bensanhuurut tankissa

__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.06.2012, 22:08
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.480
Thumbs up

Komeen näköistä jälkeä, hitto vieköön!
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.06.2012, 15:02
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

Pieni kyssäri vaan. Toi johdotus tolla pumpulle, niin suojasitko noi pumpun paljaat liitokset jotenkin ? Juotitko johdot pumpun liittimiin ?

Meinaan vaan ettei irtoa johdot ja potsahda tuo muuten tosi komea laitos
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.06.2012, 17:31
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.358
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Pieni kyssäri vaan. Toi johdotus tolla pumpulle, niin suojasitko noi pumpun paljaat liitokset jotenkin ? Juotitko johdot pumpun liittimiin ?

Meinaan vaan ettei irtoa johdot ja potsahda tuo muuten tosi komea laitos

Melkein joka vehkeessä on bensapumpun johdot kiinni abikoilla, tankissakin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.06.2012, 20:03
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Melkein joka vehkeessä on bensapumpun johdot kiinni abikoilla, tankissakin.
Juu, tarkemmin kun mietin, niin tuolla bensan seassa ei taida eristemuovi kauan elää, muuttuu pehmeäksi ja löytää lopuksi tiensä tonne pumppuun.

Itte oon havainnut paatin sähköistä, että abikot pikkuhiljaa löystyy tärinässä ja messinkiset murtuu. Juottamalla oon laittanut sellaisia liitoksia, joihin on hankala päästä käsiksi tai joiden ei tarttis irrota vauhdissa. Sitten noi liitokset tuppaa hapettumaan ettei ihan pienet virrat mee läpi ollenkaan. Tällainen yksi murheliitos on ollut kaikuluotaimen jänniteohjauspiuha: mitätön virta ja jatkuva tärinä irrotteli sen ja katos välillä kaikuluotaimen lukemat silloin kun olisi ihan oikeasti tarvinnut sen syvyyslukeman...
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.06.2012, 22:22
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Pientä puuhastelua ja uusia osia


Viimeviikolla tuli jenkkilästä pikku paketti postiluukkuu:


Taka-pinionin akseli kusi öljyä ja ristikko oli loppusuoralla, niin samaan rahaan sai tälläsen setin. Kauheesti uskoteltiin et tää u-pulttihomma olis orkkista lujempi ja plaa plaa plaa. Made in Taiwan lukee laatikossa

Sateisina päivinä on tullut tehtyä hiukan osia taka-akselin remonttia varten:


Tommoset uudet lehtijousien pedit väkästelin 6mm tavarasta.


Sit taakse kun tulee apukierrejouset, niin niille tein alapään tuennan valmiiksi. Tuli hiukan iso mötikkä, mut sitä tulee, mitä sattuu tekeen... Pohjaanlyötikumit tulee niiden apujousten sisälle, niin siks toi töttörö. Helppo tehä kun ostaa pari putkikartioo ja päätyhattua. Varmaan kestää kun on noin 4mm seinämävahvuus. Noi pultit on iskarin alapään kiinnitykset, pääseepähän niistä orginaaleista kantotutkista eroon...


Ja tällai jousi asettuu siihen. Jouset on kakkoskoppasen golffin takajouset. Noi vaikutti sopivimmille kun pengottiin velipojan kans motonetin varastossa jousihylly läpi...


Uudet U-pultit taka-akselille...


Eteen askartelin uuden poikittaistuen traktorin työntövarrenpäistä ja ainesputkesta. Väänsin noihin päihin kierteet ja rasvanipan perään, eiköhän ne jonku aikaa kestä kun pistää jäykkää rasvaa Ton kiinnityreijän porasin 19 --> 20mm et saa perus kilotavarapultilla kiinnitettyä... Kuva valmiista tuotteesta hukku jo johonkin.


Tollai vein polttoainelinjan kansilaipasta läpi. Perus helmiliittimellä mikä on porattu läpi 8mm terällä et putki pääsee juokseen sen läpi ja kiritty halutulle kohdalle...

Muuta uutta ei taida nyt ollakkaan tarjolla, mut toivottavasti pian lisää, juukan kisa lähestyy jo uhkaavasti
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.06.2012, 22:29
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.480
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapsala Näytä viesti
Eteen askartelin uuden poikittaistuen traktorin työntövarrenpäistä ja ainesputkesta. Väänsin noihin päihin kierteet ja rasvanipan perään, eiköhän ne jonku aikaa kestä kun pistää jäykkää rasvaa Ton kiinnityreijän porasin 19 --> 20mm et saa perus kilotavarapultilla kiinnitettyä...
Toivottavasti teit sen korinpuoleisen kiinnityksen sitten kokonaan uudestaan ja siten, että panhardin kiinnityspultti menee kiinnikkeessä kahden tason läpi. En ainakaan missään huomannut että sitä olisi tehty..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.12.2012, 18:17
sako:n Avatar
sako sako ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.08.05
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 779
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapsala Näytä viesti


Ja tällai jousi asettuu siihen. Jouset on kakkoskoppasen golffin takajouset. Noi vaikutti sopivimmille kun pengottiin velipojan kans motonetin varastossa jousihylly läpi...
Paljonko on jousen ulkohalkaisija kokonaispituus ja langan paksuus ?
__________________
Montenegro Offroad #55
2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.06.2012, 18:33
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Pieni kyssäri vaan. Toi johdotus tolla pumpulle, niin suojasitko noi pumpun paljaat liitokset jotenkin ? Juotitko johdot pumpun liittimiin ?

Meinaan vaan ettei irtoa johdot ja potsahda tuo muuten tosi komea laitos
Ihan vaan eristämättömät abikot siihen puristelin. Nois uusissa abikoissa on kyl tosi hyvä pito, kun niitä sai ihan voimalla tunkee pumpun liittimiin.

Tankille täytyy viä oma maadotus rakentaa auton runkoon.
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 21.06.2012, 18:50
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Viestit: 1.310
Perusasetus

Tosta bensa-anturin vastuskytkennästä... Ei toimi. Kokeiltu on. Hain (olikohan biltemasta vai motonetistä) tarvike bensamittarin, jolla toimi

Omaan äksjiihin siis tuli Grand Cherokeen muovitankki kaikkine kilkkeineen, ja anturi oli eri arvoinen niin bensamittari näytti mitä sattuu.
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 14.07.2012, 18:33
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nostokurki Näytä viesti
Tosta bensa-anturin vastuskytkennästä... Ei toimi. Kokeiltu on. Hain (olikohan biltemasta vai motonetistä) tarvike bensamittarin, jolla toimi

Omaan äksjiihin siis tuli Grand Cherokeen muovitankki kaikkine kilkkeineen, ja anturi oli eri arvoinen niin bensamittari näytti mitä sattuu.
Mulla lähti kyl anturi pelaan heti. 380 ohm vastus tuli laitettua ton anturin rinnalle... Tyhjänä poltti merkkilamppua mittaristossa ja kun kippasin n. 25 L bensaa tankkiin niin mittari nousi 1/3 kohdille, kun tuon isomman osan tilavuus on luokkaa 80 L, välisäiliön oli jo täynnä. Et ei sen paljo pitäs huijjata
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 14.07.2012, 23:29
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Nättiä on kyllä rakentamisen jälki.
Tuossa jos vähä tankki valskaa, niin sehän on pelkkää säästöä, kun ei tarvi viinalla päätä kipeeks saattaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään 1994 Jeep grand cherokee unlimited 5.2 puretaan kkari O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 23.04.2014 07:37
Myydään Jeep Cherokee 3,7 Limited 2002 mbakiepo O/M/V Ajoneuvot 1 20.09.2011 10:32
Myydään Grand Cherokee Limited jappe O/M/V Ajoneuvot 2 25.07.2009 23:22
Myydään Jeep Grand Cherokee 4.0 Limited Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 16.06.2009 14:59
M:JEEP CHEROKEE -90 LIMITED V.A.PAHTAJA O/M/V Ajoneuvot 2 01.08.2007 19:09


Sivu luotu: 02:29 (GMT +2).