![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
Hiljaa hyvä tulee... kai...Aikaa on kulunut, mut on pientä edistystäkin havaittavissa. Eteen askartelin uuden poikittaistuen ainesputkesta ja traktorin työntövarrenpäistä. Päihin porasin reiät ja kiersin niihin rasvanipat. Tää tarttis viä asentaa autoonkin... Taka-akselin revin irti ja leikkailin iskarin korvakot ja jousipedit pois. Seuraavaks pitäs hitsuutella kiinni uudet jousipedit ja apukierrejousin pedit, siten et pinionin kulma hiukan nousee. Tankkiprojekti otti tänään harppauksen kun koneistajan kanssa ilta puuhasteltiin. Tankki hitsattuna. Tuo keskimmäinen laippa on polttoaineen pinnankorkeusanturille, mallia biltema http://www.biltema.fi/fi/Veneily/12-...anturi-258010/ Jeepin orkkis anturinsta mittailin max resistanssiksi 120 ohm ja ton anturin maksimi on 180 ohm. Vähän aikaa kun päätä raapi niin sain laskettua et kun kytkee 360 ohm kiinteen vastuksen rinnan ton biolteman anturin kanssa, niin orkkis mittarin pitäs toimia ok. Säiliös on kaks väliseinää, toinen joka on lähellä päätyä, on hitsattu kokonaan umpeen, ainoastaan tommonen pieni rako jätettiin yläreunaan. Tää muodostaa säiliön päätyy välisäiliön, jotka on perinteisesti nähny erillisinä pönttöinä autossa. Toinen väliseinä on keskellä isoa tilaa ihan vaan loiskelevynä. Kuavssa näkyy jeepin orkkis bensapumppu uudessa telineessään. Kuvasta uupuu vielä polttoainelinja. Siirtopumpulle tulee vastaava toiseen laippaan. Eli lähempi laippa on välisäiliön kohdalla, jossa tuo orkkis pensapumppu majailee. Laipassa on läpiviennit meno ja paluu putkille. Taaempi laippa on siis siirtopumpulle, joka puskee bensaa tähän välisäiliöön, joka taas tulvii väliseinän yli takas isoon osaan. Siirtopumpun laipassa on sähköjen lisäks huohotusyhteelle paikka. Pirteen väristä toi Öhflexin polyuretaani kaapeli. Myyjä väitti et ton pitäs kestää hyvin liuottimia... Johdot vein tankkiin sisälle kuvassa näkyvillä perus sähkökeskus vedonpoistoholkeilla, ainoo ero on et noi ATEX mallia eli tarkotettu räjähdysvaarallisiin tiloihin. Pitäs pysyä bensanhuurut tankissa
__________________
-MMC- |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Komeen näköistä jälkeä, hitto vieköön!
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Pieni kyssäri vaan. Toi johdotus tolla pumpulle, niin suojasitko noi pumpun paljaat liitokset jotenkin ? Juotitko johdot pumpun liittimiin ?
Meinaan vaan ettei irtoa johdot ja potsahda tuo muuten tosi komea laitos
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Melkein joka vehkeessä on bensapumpun johdot kiinni abikoilla, tankissakin.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
.Itte oon havainnut paatin sähköistä, että abikot pikkuhiljaa löystyy tärinässä ja messinkiset murtuu. Juottamalla oon laittanut sellaisia liitoksia, joihin on hankala päästä käsiksi tai joiden ei tarttis irrota vauhdissa. Sitten noi liitokset tuppaa hapettumaan ettei ihan pienet virrat mee läpi ollenkaan. Tällainen yksi murheliitos on ollut kaikuluotaimen jänniteohjauspiuha: mitätön virta ja jatkuva tärinä irrotteli sen ja katos välillä kaikuluotaimen lukemat silloin kun olisi ihan oikeasti tarvinnut sen syvyyslukeman...
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
|
#6
|
|||
|
|||
Pientä puuhastelua ja uusia osia
Viimeviikolla tuli jenkkilästä pikku paketti postiluukkuu:
Taka-pinionin akseli kusi öljyä ja ristikko oli loppusuoralla, niin samaan rahaan sai tälläsen setin. Kauheesti uskoteltiin et tää u-pulttihomma olis orkkista lujempi ja plaa plaa plaa. Made in Taiwan lukee laatikossa ![]() Sateisina päivinä on tullut tehtyä hiukan osia taka-akselin remonttia varten: Tommoset uudet lehtijousien pedit väkästelin 6mm tavarasta. Sit taakse kun tulee apukierrejouset, niin niille tein alapään tuennan valmiiksi. Tuli hiukan iso mötikkä, mut sitä tulee, mitä sattuu tekeen... Pohjaanlyötikumit tulee niiden apujousten sisälle, niin siks toi töttörö. Helppo tehä kun ostaa pari putkikartioo ja päätyhattua. Varmaan kestää kun on noin 4mm seinämävahvuus. Noi pultit on iskarin alapään kiinnitykset, pääseepähän niistä orginaaleista kantotutkista eroon... Ja tällai jousi asettuu siihen. Jouset on kakkoskoppasen golffin takajouset. Noi vaikutti sopivimmille kun pengottiin velipojan kans motonetin varastossa jousihylly läpi... Uudet U-pultit taka-akselille... Eteen askartelin uuden poikittaistuen traktorin työntövarrenpäistä ja ainesputkesta. Väänsin noihin päihin kierteet ja rasvanipan perään, eiköhän ne jonku aikaa kestä kun pistää jäykkää rasvaa Ton kiinnityreijän porasin 19 --> 20mm et saa perus kilotavarapultilla kiinnitettyä... Kuva valmiista tuotteesta hukku jo johonkin.Tollai vein polttoainelinjan kansilaipasta läpi. Perus helmiliittimellä mikä on porattu läpi 8mm terällä et putki pääsee juokseen sen läpi ja kiritty halutulle kohdalle... Muuta uutta ei taida nyt ollakkaan tarjolla, mut toivottavasti pian lisää, juukan kisa lähestyy jo uhkaavasti
__________________
-MMC- |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Paljonko on jousen ulkohalkaisija kokonaispituus ja langan paksuus ?
__________________
Montenegro Offroad #55 2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Tankille täytyy viä oma maadotus rakentaa auton runkoon.
__________________
-MMC- |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Tosta bensa-anturin vastuskytkennästä... Ei toimi. Kokeiltu on. Hain (olikohan biltemasta vai motonetistä) tarvike bensamittarin, jolla toimi
![]() Omaan äksjiihin siis tuli Grand Cherokeen muovitankki kaikkine kilkkeineen, ja anturi oli eri arvoinen niin bensamittari näytti mitä sattuu.
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke |
|
#11
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
__________________
-MMC- |
|
#12
|
||||
|
||||
|
Nättiä on kyllä rakentamisen jälki.
Tuossa jos vähä tankki valskaa, niin sehän on pelkkää säästöä, kun ei tarvi viinalla päätä kipeeks saattaa.
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään 1994 Jeep grand cherokee unlimited 5.2 puretaan | kkari | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 6 | 23.04.2014 07:37 |
| Myydään Jeep Cherokee 3,7 Limited 2002 | mbakiepo | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 20.09.2011 10:32 |
| Myydään Grand Cherokee Limited | jappe | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 25.07.2009 23:22 |
| Myydään Jeep Grand Cherokee 4.0 Limited | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 16.06.2009 14:59 |
| M:JEEP CHEROKEE -90 LIMITED | V.A.PAHTAJA | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 01.08.2007 19:09 |