Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.06.2012, 22:04
mikkocap mikkocap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 333
Perusasetus

no siis pari kertaa nyt sattunu kun ollaan hallilta lähetty kilometrin jälkeen ja just samassa kohti alkanu palaneelle haisemaan ja sitten alkaa muovi sun muu käryämään/palamaan sulakeraisassa.. sitten se suurin piirtein sulaa se sulake niihin johtoihin kiinni mutta on ehjä. sitten kun oon sammuttanu auton ja ottanu sulakkeen pois ja laittanu uuden paikalleen niin kaikki toimii hyvin ja saattaa mennä viikko ja sitten taas uudelleen.. voisko se olla joku relehomma, kun luulis että sinne on joku oma rele kun sillon kun tämä suhahdus kuuluu ja paineita pääsee pois niin samalla kuuluu myös releen naksahdus.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.06.2012, 22:21
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikkocap Näytä viesti
no siis pari kertaa nyt sattunu kun ollaan hallilta lähetty kilometrin jälkeen ja just samassa kohti alkanu palaneelle haisemaan ja sitten alkaa muovi sun muu käryämään/palamaan sulakeraisassa.. sitten se suurin piirtein sulaa se sulake niihin johtoihin kiinni mutta on ehjä. sitten kun oon sammuttanu auton ja ottanu sulakkeen pois ja laittanu uuden paikalleen niin kaikki toimii hyvin ja saattaa mennä viikko ja sitten taas uudelleen.. voisko se olla joku relehomma, kun luulis että sinne on joku oma rele kun sillon kun tämä suhahdus kuuluu ja paineita pääsee pois niin samalla kuuluu myös releen naksahdus.

Oireet vaikuttaa kuitenkin siltä että liittimissä on huono kosketus noille virroille. Uudella sulakkeella taas pelaa jonkun aikaa kun hapettumat rikotaan vaihtamalla sulake.

Vois olla kova sana vaihtaa joku kiinniruuvattava sulake sinne, se peltimalli tai ANL.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.06.2012, 22:48
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikkocap Näytä viesti
no siis pari kertaa nyt sattunu kun ollaan hallilta lähetty kilometrin jälkeen ja just samassa kohti alkanu palaneelle haisemaan ja sitten alkaa muovi sun muu käryämään/palamaan sulakeraisassa.. sitten se suurin piirtein sulaa se sulake niihin johtoihin kiinni mutta on ehjä. sitten kun oon sammuttanu auton ja ottanu sulakkeen pois ja laittanu uuden paikalleen niin kaikki toimii hyvin ja saattaa mennä viikko ja sitten taas uudelleen.. voisko se olla joku relehomma, kun luulis että sinne on joku oma rele kun sillon kun tämä suhahdus kuuluu ja paineita pääsee pois niin samalla kuuluu myös releen naksahdus.
Eli käry alkaa kun auto on seissyt???

Laitteessahan on jarru PÄÄLLÄ jos paineilmaa ei ole, joten mitään ei todellakaan kannata poistaa.

Viittaisi aika paljon nyt siihen, jotta kompura alkaa olemaan kalkkiviivoilla ja joutuu käymään todella pitkään, jotta paineet pysyy korkeena. Mitään mittaria tässä hässäkässä ei ole, ainoastaan merkkivalo (P) joka mollottaa kun painetta ei ole riittävästi.

Releellä ohjataan tuota kompuraa ja toisella kuivaajaa. Sitten paineenvalvonnalle on oma kytkentänsä ettei olisi liian helppoa...

Alempana on kirjotus, jotta kuivurin pohja olisi halki, eli kompura on käynyt jossakin vaiheessa pitkään ja kuumentunut --> mennyt hieman väljäksi (kun on ilmajäähdytteinen). Joten kannattaa tarkastaa/tarkastuttaa kunto (paineet pois ja mittaa aika kuinka kauan käy kunnes sammuu. Kysy Aminoffin pajalta, eli Veholta ko. ohje).

Mutta helpointa marssia autotarvikeliikkeeseen ja ostaa MAXI-sulake johon sitten se iso laatta sulake kiinni.


Kuivaimen pati on aika mielenkiintoisen hintainen, 180€ ja ilmajousitteisessa niitä on muuten 2kpl... Eli 360€ pari kertaa vuodessa... Toisaalta bussin kompura maksaa vaatimattomasti 5000€
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.06.2012, 22:57
mikkocap mikkocap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 333
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Eli käry alkaa kun auto on seissyt???

Laitteessahan on jarru PÄÄLLÄ jos paineilmaa ei ole, joten mitään ei todellakaan kannata poistaa.

Viittaisi aika paljon nyt siihen, jotta kompura alkaa olemaan kalkkiviivoilla ja joutuu käymään todella pitkään, jotta paineet pysyy korkeena. Mitään mittaria tässä hässäkässä ei ole, ainoastaan merkkivalo (P) joka mollottaa kun painetta ei ole riittävästi.

Releellä ohjataan tuota kompuraa ja toisella kuivaajaa. Sitten paineenvalvonnalle on oma kytkentänsä ettei olisi liian helppoa...

Alempana on kirjotus, jotta kuivurin pohja olisi halki, eli kompura on käynyt jossakin vaiheessa pitkään ja kuumentunut --> mennyt hieman väljäksi (kun on ilmajäähdytteinen). Joten kannattaa tarkastaa/tarkastuttaa kunto (paineet pois ja mittaa aika kuinka kauan käy kunnes sammuu. Kysy Aminoffin pajalta, eli Veholta ko. ohje).

Mutta helpointa marssia autotarvikeliikkeeseen ja ostaa MAXI-sulake johon sitten se iso laatta sulake kiinni.


Kuivaimen pati on aika mielenkiintoisen hintainen, 180€ ja ilmajousitteisessa niitä on muuten 2kpl... Eli 360€ pari kertaa vuodessa... Toisaalta bussin kompura maksaa vaatimattomasti 5000€
auto ei ole seissyt kauaa silloin. mutta seissyt joo. merkkivalo P sammuu heti kun auton starttaa. tai melkein jo ennen sitä. tiedän että jarrut menee päälle kun painetta ei ole tarpeeksi. silloin juuri ne tapit otetaan kellolta että autolla pystyy vielä ajamaan jos näin käy keskellä kaupunkia. on käynyt..... tiedätkö missä nuo releet sijaitsee?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.06.2012, 23:10
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikkocap Näytä viesti
auto ei ole seissyt kauaa silloin. mutta seissyt joo. merkkivalo P sammuu heti kun auton starttaa. tai melkein jo ennen sitä. tiedän että jarrut menee päälle kun painetta ei ole tarpeeksi. silloin juuri ne tapit otetaan kellolta että autolla pystyy vielä ajamaan jos näin käy keskellä kaupunkia. on käynyt..... tiedätkö missä nuo releet sijaitsee?
Jakkaran alla, tai sitten pannuhuoneessa... Jos on pikkukompura, niin sitte on kiinnitettynä kompuran jalkaan.

Eihän kellojen kalvot vuoda???
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------

Viimeksi muokannut Mikki : 13.06.2012 23:24
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.06.2012, 20:07
mikkocap mikkocap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 333
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Jakkaran alla, tai sitten pannuhuoneessa... Jos on pikkukompura, niin sitte on kiinnitettynä kompuran jalkaan.

Eihän kellojen kalvot vuoda???
en kyllä usko, vois kuvitella aamulla ois nihkeempää liikkeellelähtö, esim velimiehellä oli viime syksynä lainassa 815 mese ja sano että vartin sai ainakin oottaa että pääsi liikkeelle.. luulis että pitää paineet hyvin kun kerran ei mitään ongelmia oo aamulla, talvella toki hieman ja vain helvetin kovilla pakkasilla. eikös se oo melko tavallista?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.06.2012, 20:09
mikkocap mikkocap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 333
Perusasetus

Kiitos vaan kaikille vastauksista/vinkeistä, pitää ottaa auto työn alle lauantaina ja katella kaikki läpi mistä on tässä topikissa ollut puhetta. vois ostaa vaikka jokunlaisen vähän paremman rasian ja sitten siihen laitella toi kompuran sulake.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.06.2012, 06:26
mikkocap mikkocap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 333
Perusasetus

tuli tuossa rassailtua hieman... lähinnä otin nesteet pois painesäiliöistä. sitä oli kyllä jonkun verran ja ihan kun ois ollu jotain mömmöä mukana kans. semmosta vaseliinityyppistä. ja huomasin että o-rengas oli ropusta paskana kans. (pala oli lähteny.) liukutappeja yritin satuloista avata mutta todella erikoinen paketti sinällään kun ei ollu pultin kantoja tappien päässä vaan ne oli vaan siellä välissä. tympee alkaa purkamaan... pitää se sulake rassailla kuntoon joku päivä ja tänään oli tarkotus käydä veholta kysyy niitä o renkaita, mahtaa rasittaa kompuraa turhaan jos vuotaa. ei toki paha oo kun noin 30-60 sekunttia seisotti aamulla vaikka oli seisonu kuitenkin koko juhannuksen.

peräöljyt tuli kans vaihdettua, mersu on kuulemma melko ranttu öljyistä ja siinä paria laatua oli hallilla valmiina. EP 80w-90 GL-4 ja Hypoid 80w-90 GL-5. tuntu sanovan castrol ja valvoline että pitää olla GL-5 ja mersun sivulla sanovat luokituksen joka sitten oli sama kuin tossa hypoidissa niin kai se on vaan uskottava että passaa..

Viimeksi muokannut mikkocap : 25.06.2012 06:29
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 13.06.2012, 22:59
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Eihän se ole mersu jos se ei maksa...

Kolme vuotta kerkesin itekkin variolla ajamaan mutta siihen ei vielä tuohon aikaan kerenny tulemaan muuta vikaa kun se että jarrupaloja sai välillä lisäillä. Eli olivattten takana puoliautomaatiset huollon suhteen.

Ja siinä oli taka ilmat ja oli perhanan hyvä soratie auto, sillä pääsi ihan hemmetin kovaa talvellakin.

Ja tarkista ne säiliöt ja laske vedet pois jos sitä on.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 14.06.2012, 20:02
mikkocap mikkocap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 333
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Eihän se ole mersu jos se ei maksa...

Kolme vuotta kerkesin itekkin variolla ajamaan mutta siihen ei vielä tuohon aikaan kerenny tulemaan muuta vikaa kun se että jarrupaloja sai välillä lisäillä. Eli olivattten takana puoliautomaatiset huollon suhteen.

Ja siinä oli taka ilmat ja oli perhanan hyvä soratie auto, sillä pääsi ihan hemmetin kovaa talvellakin.

Ja tarkista ne säiliöt ja laske vedet pois jos sitä on.
isäukolla ollut 6 vai 7 meseä yhteensä. ensimmäinen tais olla joku -81 508 ja sitten sen jälkee 6 sarjaa vario ja kastenia mutta ei voi muuta sanoa kun että järkyttävän lujia vehkeitä ja loistavia työautoja. ensimmäinen jossa oli paineilmakäsijarru oli kyllä hirvee paskaläjä, ei jarrujen puolesta ollut yhtään tervettä päivää ja veholla seiso melko monta työtuntia. tämä nykyinen on ollu pari vuotta ja ainoot viat ollu yhden kerran jarrupalojen vaihto, ilmankuivain ja pakoputken haitari. ainut vika mikä tossa aina välillä kiristää hermoja on toi naurettava moottori, väyrysen 2,9 vitosmylly. vähän eri kone kun noi 4,0 neloskoneet vaparina tai sitten 4,2 turbo neloskone. ei tolla vaan pääse mihinkään ja välitykset on niin tiheät että vitosella voi ajaa huoleta 45 ja 80 jälkeen auto huutaa hoosiannaa ! tehty alunperin varmaan johonkin jakeluhommaan ja muistaakseni vanhemmissakin varioisssa on noita tiheäperäisiä teollisuusmalleja joissa huippunopeus on 60 luokkaa

alkuperäiseen aiheeseen palatakseni; oli tarkoitus kokeilla noita säiliöitä samalla kun herkistelen satuloiden liukutappeja ja vaihtelen peräöljyt... huomasin palanvaihdon yhteydessä että on tapit melkosen jumissa..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jäseniä tarvitaan. hoojii Linkit 1 20.12.2008 13:05
Puikkoinvertteritietäjiä tarvitaan! KooPee Chit-Chat 18 14.12.2007 23:30
helppiä tarvitaan Valko-bandiitti Tekniikka & Jutustelu 2 12.01.2007 16:43
King Cap tietoa tarvitaan?????? PeteTurku Tekniikka & Jutustelu 4 24.11.2006 21:47
Tietoa tarvitaan Vette2002 Yleiset 0 13.03.2002 11:25


Sivu luotu: 21:04 (GMT +2).