![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() no siis pari kertaa nyt sattunu kun ollaan hallilta lähetty kilometrin jälkeen ja just samassa kohti alkanu palaneelle haisemaan ja sitten alkaa muovi sun muu käryämään/palamaan sulakeraisassa.. sitten se suurin piirtein sulaa se sulake niihin johtoihin kiinni mutta on ehjä. sitten kun oon sammuttanu auton ja ottanu sulakkeen pois ja laittanu uuden paikalleen niin kaikki toimii hyvin ja saattaa mennä viikko ja sitten taas uudelleen.. voisko se olla joku relehomma, kun luulis että sinne on joku oma rele kun sillon kun tämä suhahdus kuuluu ja paineita pääsee pois niin samalla kuuluu myös releen naksahdus.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Oireet vaikuttaa kuitenkin siltä että liittimissä on huono kosketus noille virroille. Uudella sulakkeella taas pelaa jonkun aikaa kun hapettumat rikotaan vaihtamalla sulake. Vois olla kova sana vaihtaa joku kiinniruuvattava sulake sinne, se peltimalli tai ANL.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Laitteessahan on jarru PÄÄLLÄ jos paineilmaa ei ole, joten mitään ei todellakaan kannata poistaa. Viittaisi aika paljon nyt siihen, jotta kompura alkaa olemaan kalkkiviivoilla ja joutuu käymään todella pitkään, jotta paineet pysyy korkeena. Mitään mittaria tässä hässäkässä ei ole, ainoastaan merkkivalo (P) joka mollottaa kun painetta ei ole riittävästi. Releellä ohjataan tuota kompuraa ja toisella kuivaajaa. Sitten paineenvalvonnalle on oma kytkentänsä ettei olisi liian helppoa... ![]() ![]() ![]() Alempana on kirjotus, jotta kuivurin pohja olisi halki, eli kompura on käynyt jossakin vaiheessa pitkään ja kuumentunut --> mennyt hieman väljäksi (kun on ilmajäähdytteinen). Joten kannattaa tarkastaa/tarkastuttaa kunto (paineet pois ja mittaa aika kuinka kauan käy kunnes sammuu. Kysy Aminoffin pajalta, eli Veholta ko. ohje). Mutta helpointa marssia autotarvikeliikkeeseen ja ostaa MAXI-sulake johon sitten se iso laatta sulake kiinni. Kuivaimen pati on aika mielenkiintoisen hintainen, 180€ ja ilmajousitteisessa niitä on muuten 2kpl... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eihän kellojen kalvot vuoda???
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- Viimeksi muokannut Mikki : 13.06.2012 23:24 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
en kyllä usko, vois kuvitella aamulla ois nihkeempää liikkeellelähtö, esim velimiehellä oli viime syksynä lainassa 815 mese ja sano että vartin sai ainakin oottaa että pääsi liikkeelle.. luulis että pitää paineet hyvin kun kerran ei mitään ongelmia oo aamulla, talvella toki hieman ja vain helvetin kovilla pakkasilla. eikös se oo melko tavallista?
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Kiitos vaan kaikille vastauksista/vinkeistä, pitää ottaa auto työn alle lauantaina ja katella kaikki läpi mistä on tässä topikissa ollut puhetta. vois ostaa vaikka jokunlaisen vähän paremman rasian ja sitten siihen laitella toi kompuran sulake.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
tuli tuossa rassailtua hieman... lähinnä otin nesteet pois painesäiliöistä. sitä oli kyllä jonkun verran ja ihan kun ois ollu jotain mömmöä mukana kans. semmosta vaseliinityyppistä. ja huomasin että o-rengas oli ropusta paskana kans. (pala oli lähteny.) liukutappeja yritin satuloista avata mutta todella erikoinen paketti sinällään kun ei ollu pultin kantoja tappien päässä vaan ne oli vaan siellä välissä. tympee alkaa purkamaan... pitää se sulake rassailla kuntoon joku päivä ja tänään oli tarkotus käydä veholta kysyy niitä o renkaita, mahtaa rasittaa kompuraa turhaan jos vuotaa. ei toki paha oo kun noin 30-60 sekunttia seisotti aamulla vaikka oli seisonu kuitenkin koko juhannuksen.
peräöljyt tuli kans vaihdettua, mersu on kuulemma melko ranttu öljyistä ja siinä paria laatua oli hallilla valmiina. EP 80w-90 GL-4 ja Hypoid 80w-90 GL-5. tuntu sanovan castrol ja valvoline että pitää olla GL-5 ja mersun sivulla sanovat luokituksen joka sitten oli sama kuin tossa hypoidissa niin kai se on vaan uskottava että passaa.. Viimeksi muokannut mikkocap : 25.06.2012 06:29 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Eihän se ole mersu jos se ei maksa...
Kolme vuotta kerkesin itekkin variolla ajamaan mutta siihen ei vielä tuohon aikaan kerenny tulemaan muuta vikaa kun se että jarrupaloja sai välillä lisäillä. Eli olivattten takana puoliautomaatiset huollon suhteen. Ja siinä oli taka ilmat ja oli perhanan hyvä soratie auto, sillä pääsi ihan hemmetin kovaa talvellakin. Ja tarkista ne säiliöt ja laske vedet pois jos sitä on.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() alkuperäiseen aiheeseen palatakseni; oli tarkoitus kokeilla noita säiliöitä samalla kun herkistelen satuloiden liukutappeja ja vaihtelen peräöljyt... huomasin palanvaihdon yhteydessä että on tapit melkosen jumissa.. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jäseniä tarvitaan. | hoojii | Linkit | 1 | 20.12.2008 13:05 |
Puikkoinvertteritietäjiä tarvitaan! | KooPee | Chit-Chat | 18 | 14.12.2007 23:30 |
helppiä tarvitaan | Valko-bandiitti | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 12.01.2007 16:43 |
King Cap tietoa tarvitaan?????? | PeteTurku | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 24.11.2006 21:47 |
Tietoa tarvitaan | Vette2002 | Yleiset | 0 | 13.03.2002 11:25 |