![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Jos kuitenkin jättäs aurausta pikkusen, esim 4mm, niin kulkee vakaammin, ja erityisesti jarrutuksessa vakaampi. Ja minä olen mitannut aurauksen seuraavasti: auton rullatessa eteenpäin tasaisella pinnalla, pysäytetään käsijarrulla, ja renkaiden pintaan, akselin takapuolelle merkitään mittauskohta, josta otetaan mitta. Sitten autolla ajetaan eteenpäin 1/2 renkaan kierrosta, ja pysäytetään käsijarrulla, ja mitataan auraus. (siis pitää olla 4mm vähemmän kuin takana) Onko olkatapin takakallistus oikea? (Jos haluat hj:sta OIKEIN HUONON ajaa, niin korota pitkillä, lenuavilla riipuilla, huonoilla puslilla ja aurausta reilusti harituksen puolelle.... ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Itel on ihan piirunverran aurauksel.
Mut vaikuttaa se tien pinta ihan pirusti. Jos on oikeen uranen asfalttitie ni vetelee vaan niin pal v*tusti (koitan yleensä ajella kaistan keskiviivan tai reunaviivan vieres ni on paljon mukavampi mennä ku ei koko aika tarvi vatkata rattii) Sit taas jos on hyväpintanen tie ni ei tartte pitää ees ratist kii, menee niinku kiskoilla
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan! Salon seudun OFF ROAD Ry |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tuo olkatapin kallistus taisi tosiaan muuttua kun taoin jouset reilusti käyremmiks ja vielä käänsin ne toisinpäin.
silloin mallailin ihan silmämääräisesti sen asennon, paljonkos sitä kallistusta olis hyvä olla? Olkalaakereissa on ainoat välykset ja nekin pitäis uusia, samalla vois turata kallistukset kohdilleen. Mielestäni pienen aurauksen ei pitäisi haitata kun se ottaa välyksiä pois ohjauksesta. Ei tuo vielä mahdoton ole ajaa mutta hereillä on oltava kokoajan |
#4
|
||||
|
||||
![]()
No jos tuo ongelma tuli sen raidetangonpään vaihon yhteydessä eikä siulla ole hajuakaan paljon siellä on mitäkin niin säädä auraus aluksi joko siihen nollaan tai ihan hitusen aurausta.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ihte tein soan talvella ja kasasin auton hysteeri osilla. Caster kulman säädin 5 astetta ja aurauksen laitoin aluksi nollaan ja testi ajon jälkeen se siihen jäi ja on siinä edelleen. Ei vetele mihinkään suuntaan ja ihan V%"#¤n hyvä ajaa muutoinkin entiseen verrattuna.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Siksi kyselenkin millä "säädöillä" parhaiten pelaa. Tarvii koittaa mitata tuota casterkulmaa mutta ei sen mitenkään radikaalisti olisi pitänyt muuttua, toisaalta se selittäisi levottomuuden. Vielä kilometrejä on niin vähän takana ettei osaa sanoa onko ohjaus nyt oikeasti erityisen huono, primerakin veteli mutta oli paljon vaivattomampi paimentaa tiellä. Muistaakseni hj vakio pikkurenkailla vakiokorkeudella kulki ihan suoraan vetelemättä. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Aurauskulmat | Rölli | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 15.01.2012 14:46 |
SJ410 aurauskulmat | Heguli | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 26.11.2011 20:45 |
Ostetaan hj61 ovi | jpj_x | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 18.05.2010 21:58 |
Hj-60:sen aurauskulmat? | räyhäracing | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 25.07.2009 17:59 |
aurauskulmat, hj60 | penna | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 12.11.2008 22:30 |