![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Tojotan maine nyt vaan on saatu noilla vanhemman polven maamoottoreilla (C, 2C, L, 2L, B, 3B, 2H) jotka todellakin kestävät älyttömiä huonollakin pidolla, ei nuo uudemmat ole enää niin kestäviä, ne vaatii jo huoltoa.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Jaa,
mä en osaa sanoa, kun oon itse ajanut tuon alla olevan 345 tkm lisäksi vain n. 1tkm, eikä oon vielä kone poksahtanut. ![]() Ajattelin huoltaa enkä odotella poksahtamista, mutta kun kattelin konetta, sen rakennetta ja sitä tehoa, joka tollaisesta on otettu ulos, niin eihän se voi muuta kuin kestää. Vertailun vuoksi mun paatissa on 2,4L turbodiesel, josta otetaan 150 hv ulos ja tuosta tohottimesta maksimissaankin vain 79 hv, joten ei oon vaikea ennustaa kumpi on tiukemmalla. ![]() En osaa sanoa Nissaneista mitään, kai nekin kestää jos ei tahallaan riko ja huoltaa Mitä on seurannut tätä jutustelua, niin offihommissa taitaa vaan olla silleen, että kaikki (vahvemmatkin härpäleet) menee lopulta kuitenkin rikki...
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
se mitä ei saa rikki on rikki
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Uudemmissa nissaneissa, on ainakin laakeri ongelmia poksahtaat tuurillaan jo 200tkm.
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
No näitä just on ne firman nykyisin rempatut nissanit.
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Tohon jotta kestää mitä kestää...
Firmassa MB ambulansseja 2002-2005 316CDI moottoreilla, ja seuraavia vikoja ilmenee moottoreissa: - sylinterikansi halkeaa n. 150-200tkm, mutta siitä pääsee eroon, kun lisälämmittimen kiertovesipumppuun rakennetaan aikarele, joka pitää nestekierron päällä 5min. sammutuksen jälkeen. Eli korjattavissa oleva vika! - mäntiin tulee halkeamia ja sitten niihin palaa reikä. Jostain kumman syystä vain 316 ja 313 mallien vika (kun sylinteriteho yli 30hv!). 316 CDI (5sylinterinen) menee se 500-600tkm ja pox, mutta 313 CDI (4sylinterinen) "vain" 300tkm??? Sitten nää uudemmat 4koneet onkin jo ihan oma maailmansa, männät kyllä kestää, mutta kannet menee 400-500tkm kohdalla halki (ensimmäinen kajahti viime kesänä, ja nesteet pakoputkesta pihalle ja ahdin pas2) Mutta katsoisin näiden kyllä olevan teho/kestävyys ominaisuuksiltaan ehdottomasti parhaimmasta päästä... Ai niin, huoltoautolla -99 312 Sprinter on muuten ajettu 675000km ja alkuperäinen moottori. Vaihdetaan nyt uuteen (siis käytettyyn) kun vanhassa on öljynpaineongelma, jota ei korjata kuin vaihtomosalla. Ja suuttimet on Saksassa laitettu tehtaalla kiinni (ja öljyt vaihdettu AINA 10.000km välein / X-ambulanssi) Taksipuolella ilmenee muuten T5 Transporttereissa hauskoja "vikoja" - 200-250tkm ja venttiilinostimet kuluvat PUHKI!!! ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Noissa uudemmissa mersuissa on todella paljon kipuja, nuo anturit mitkä säätää turbon tomintaa alkavat oirelemaan 20 000km jälkeen.
Firman 2 vitoa ja sprintteri olivat samoilla kipulukemilla, myöskin alusta alkoi kolistamaan noissa km lukemissa. 100 000km taisi olla sprintterissä kun hinausautoa jo tarvittiin, ei noissa nykypeleissä se mesen laatu ainakaan itseä ole enää vakuuttanut... |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Ohops! Ei oo mikään näköjään ikuista.
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
tämmöinen huolto tehtiin juuri veljen TEEVITOSEEN, eli siihen 2.5 koneeseen, nokka-akselista kulunu pari nokkaa pois, kolmesta oli nostimien kupit puhki, hiukan erikoisesti pyöri auto kun vika alkoi ilmenemään. ja tämä tuli noin 100km matkalla? ajettu 198tkm, ei vakuuta ei.
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Moottorin tiiviyden testaus | awd | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 05.03.2010 20:47 |
| avattaren testaus | Ladybunny | TestZone | 1 | 06.04.2009 17:32 |
| testaus | jeepwillys | TestZone | 0 | 04.09.2008 05:18 |
| Suunnistus cup -rekisteröitymisen testaus | Mylppy | Chit-Chat | 17 | 28.04.2007 13:42 |
| Record heaven testaus | mikk0 | URL | 3 | 31.01.2003 06:03 |