![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|||
|
|||
![]() Ns. peruslisäaineilla migin sauma on kovempi (hauraampi) kuin puikkosauma. Lankaa/puikkoa vaihtamalla tilanne muuttuu. Ja valuterästä voi ihan yhtä hyvin hitsata puikolla ja migillä JOS se on puhdasta, eri asia kun kyseessä on miljoona vuotta öljyssä ja paskassa lionnut palikka. Puikko antaa paljon enemmän anteeksi epäpuhtauksia.
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kyllä on muuten semmonen homma et paskaa saumassa ei anna anteeksi mikään hitsaustapa. Toisekseen sauman lujuus riippuu pitkälti hitsaus koneesta/hitsaajasta nykypäivän Migillä saa rautaan/teräkseen yhtä lujan sauman kun puikollakin valu on eri asia. Jos itse hitsaisin niin ehdottomasti migillä. Helppo ei tarvi kuonaa hakata jatkuvasti pois. |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
|
||||
|
||||
![]()
Ikuiset puikko vs miggi keskustelut on niin kivoja. Puikko miehet vetelee sitä sitten puikolla pellitkin ja miggi miehet hitsaa millistä kahteenkymmeneen
![]()
|
||||
|
||||
![]()
Migillä ja puikolla on omat hyvät puolensa molemmilla. Itte vedän ohuet migillä, ja paksut puikolla. Olen 1.6 mm rosteripuikolla hitsannut puolen millin peltiäkin, virta vaan tarpeeksi pienelle. Olisko ollu 20-25A? Puikolla pääsee pienempiin rakoihin, kun ei tartte mulkun paksuista kaasusuutinta.
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Muovipuskurin hitsaus.. | SamiN | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 05.03.2012 10:20 |
hitsaus | Kirk | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.05.2008 19:29 |
m:ac/dc hitsaus keskus | SAMROCK | O/M/V Muut | 10 | 18.10.2007 11:49 |
Banjon hitsaus | Uazmies | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 09.10.2007 18:57 |
Jousipeti | jallu80 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 03.02.2007 08:16 |