![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Ja lisää mielipiteitäTuo näyttää hyvältä! Olisko syytä laittaa myös pituus suuntainen loiskelevy? Imuputki tulee niin pitkäksi, että 3/4 lienee hyvä, 1" olisi varmaan parempi, mutta voi mennä hätävarjelun liioittelemiseen? Kun öljyt kylmät, niin lienee mahdollista odottaa muutama minuutti tyhjäkäynnillä? ja 30 asteen pakkasella ei tarvi vinssata eikä aurata ![]() Tuo järjestelmän paineistaminen, enpä ole törmännyt vastaavaan, vuodot lisääntyy? Ja tuo paluulinja voi olla 1/2" toki parempi olisi 3/4", mutta jos meinaat säästää, niin iso imu, ja käypänen paluu. Ja tuo suodatin on hyvä, ja nimenomaan paluulinjaan. Olisko tuo Mittalasin parempi olla vaikkapa kaupassa tai jossain kiinteässä laitteessa? Tuo visuaalinen öljymäärämittari ei sovi maastoautoon, missä öljytankki alustassa. Olisko joku auton moottorin tai automaatin mittatikku jotain? Et kuitenkaan seuraa jatkuvasti öljytasoa, siis jos ongelmaa niin sitten katsotaan? taikka samoin kuin moottoriöljy, tarkastetaan kotona kaikessa rauhassa. P.S hitsaa nuo loiskelevyt kiinni sekä tankin pohjaan että seiniin. ja yläreunaan esim. 2 kpl 20 mm leveä suikale tankkimateriaalia, joka sitten hitsataan kansiosan 10mm reijistä kanteen. Ei olis ensimmäiset levyt, mitkä lähtee irti, ja puhkaisee tankin....
Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 05.05.2012 22:41 Perustelu: Loiskelevyt kiinni |
#2
|
||||
|
||||
![]()
ehottomasti 1" imupuoli niin ei tule kavitaatioo niin helposti.
varsinkin jos pumppu on ylempänä kuin öljy säiliö.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ja tankissa se imuputken pää keskelle säiliötä(pohjalle tai vähän irti) niin se on varmiten aina öljyn sisässä...
Se ylipaine huohotin on siitäkin hyvä että siinä vaiheessa kun pyörät on väärällä puolella autoa niin öljyt pysyy vielä säiliössä. Ja sitä mittalasiakaan ei kyllä tarvi koska se öljy ei itekseen kulu ja jos jossain on vuoto niin se kyllä ilmenee ilmankin.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Suurkiitokset teille kaikille hyvistä neuvoista ja vinkeistä!
Niiden perusteella ajattelin ainakin, - laittaa loiskelevyt myös toiseen suuntaan ja hitsata kaikki kunnolla kiinni - yrittää tehdä imulinjasta 1" - sijoittaa imuotto keskelle tankkia ja viedä paluu vastakkaiselle puolelle - laittaa paluusuodatin tankin läheisyyteen - tilaa on vain aika niukasti ja kolhiintumisvaaran takia se pitäisi melkein asettaa vaakasuuntaan - voiko näin tehdä? Valuttaa tietysti kaikki öljyt ulos suodattimesta vaihdon yhteydessä mutta pitäähän siellä joku kippo alla olla kuitenkin - jättää tuo pinnankorkeuden tarkistuslasi pois - laittaa paineistettu huohotin 0,35bar Hankalin on saada hahmoteltua säiliön täyttö/huohotinputki sijoitettua - kun koppa on vielä pois päältä niin ihan tarkkaa vetoa on mahdoton tehdä. Olisiko riskialtista laittaa säiliöön nyt vain putkinatsa ja vetää loput joustavalla letkulla kun koppa on rungon päällä? Vielä kyselisin että pitääkö säiliön ja imu/paluuputkien välissä olla jokin joustava liitos vai vedetäänkö kovalla putkella (+ jokin liitin tietysti) moottoritilaan saakka?
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> ---- MutantRhino by www.SirRai.com ---- >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna... |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Melkein sanoisin että kannattaa vetää letkulla koko matka koska se letku ei maksa mitään suhteessa nippoihin ja on helpompaa käsitellä kuin putki.
Se suodatin siksi sinne säiliön viereen tai kiinni siihen että jos jostain syystä käy niin että se moksahtaa halki eli vastapainetta on liikaa, niin öljyt leviää auton alle eikä konehuoneeseen koska hytikkaöljy on ihan kelpo polttonestettä. Ja sotku ei haittaa niin paljon siellä. Ja siksi että vaihtoi minkä osan tahansa niin aina palaava öljy menee suotimen läpi sinne säiliöön. Vaihtaahan sitä ei tarvi kuin ehkä kerran käyttöön oton jälkeen kun kaikki uudet himmelit on ollu hetken käytössä ja sitten joskus... tai jos sattuu joku honkkeli eli elis syteemi syö mutaa tms. Tai se ruostuu puhki. Tai jos joku laite menee rikki eli eli sylnteri mutkalle tiiviteet palasiksi, vinssin moottori halki tms. Että sieltä pääsee vierasta ainetta kiertoon. Kysy siltä letkukauppiaalta mielipidettä kumpi siihen imuun oisi viisaampaa, se tuumanen vai 3/4" letku. Isompi on aina parempi mutta kun tuumasen letkun sisä mitta on sen tuuman niin se on jo aika jötikkää käsitellä. Ja se huohotin.. Lähes Yhtä tärkeää kuin se että se imu tötterö on aina öljyn sisällä on se ettei se huohotin ole öljyn pinnan alapuolella. Vaikka vinssatessa ei sen systeemin tilavuus mihinkään muutukkaan niin jos se huohotin on ölpän sisällä niin aina se vähän saattaa ulos pulautella. Ja tuo ongelmahan tulee esiin vasta kun vehe on kallellaan johonkin suuntaan. Eli vaikka pieni kupu siihen tankin keskelle ja siihen se letkunippa hitsaten kiinni ja letkulla johonkin ylemmäs. Ja jos se sitä vaatii niin tekee vaikka pienestä sammuttimesta siihen yläsäiliön mihin mahtuu ne pienet pulautukset tms. ja helpompi siitä on lisäillä sitä ölppääkin. Meikäläisen mielestä niitä loiske levyjä ei ainakaan enempää tuonne tarvi koska sitä ölppää pitää olla siellä jokatapauksessa niin paljon että vaikka auto olisi kyljellään tai roikkuisi vinssin varassa kalliolla niin aina on öljyä saatavilla. Jos siitä tankista tekee liian sokkeloisen niin varsinkin pakkasella se öljy on hetken aikaa hieman "kasaantuvaa" Ja samoin kun noissa äärikallistuksissa ja kovilla kierroksilla voi olla ettei se kerkeä tarpeeksi nopeasti pohjalle . Ja sitten sitä taas pullahtelee sieltä huohottimesta pihalle. Tää on ny ihan mutua Mutta sama pätee turbon öljyn paluuseenkin. Eli silloin kun auto on kylellään niin tankissa on ylimääräisiä vaakatasossa olevia pintoja mitä myöten öljyn pitää virrata.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi Viimeksi muokannut Bj Andy : 06.05.2012 15:26 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
kysymys | ärjy | Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? | 4 | 21.11.2010 18:22 |
Kysymys | -Juuso- | Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? | 2 | 06.09.2009 10:58 |
Kysymys A45:lle | Chit-Chat | 3 | 11.12.2005 14:17 | |
DVD-R kysymys | sippis | Chit-Chat | 9 | 24.03.2005 23:09 |