Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.04.2012, 15:28
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Tuosta esimerkiksi:

http://www.nettiauto.com/suzuki/grand-vitara/4566457

Tosin tätä ei saa 7 paikkaisena. Löytyy alennusvaihteisto, lukittava keskitasauspyörästö ja ESP hoitelee akselien "lukitusta". Tämä ei ole mikään hirmuinen maastopeli mutta aika huonoa tietä tälläkin menee, kuskista tietty kiinni paljon. Verrattuna Passattiin ero on kuitenkin suuri. Ja tilaa on ihan riittävästi viidelle. Jos tavaratila jää pieneksi niin anopinkuljetuslaatikko katolle. Löytyy sekä tiisseli että bensamallit ja automaatillakin löytyy.

__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.04.2012, 19:28
Samick Samick ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.12.06
Sijainti: Alajärvi, Finland.
Viestit: 163
Perusasetus

Jeeppi olis kyllä kova vaihtoehto,
Toyota 100 sarjalaista ei oikein löydy pienillä kilsoilla.
Suzuki on vähän siina ja siinä jotenkin pienen tuntuinen.

mikäs vika tuossa pathfinderissa on?
yksi 150tkm ajettu olisi kiikarissa johonka on juuri tehty 3500€ kansiremppa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.04.2012, 19:33
Issu:n Avatar
Issu Issu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 549
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samick Näytä viesti
yksi 150tkm ajettu olisi kiikarissa johonka on juuri tehty 3500€ kansiremppa.
Taisit just itse kertoa mikä siin on vikana.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.04.2012, 19:43
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.082
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samick Näytä viesti
Toyota 100 sarjalaista ei oikein löydy pienillä kilsoilla.
Ei oo niin väliä kun on Toyota.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samick Näytä viesti
mikäs vika tuossa pathfinderissa on?
yksi 150tkm ajettu olisi kiikarissa johonka on juuri tehty 3500€ kansiremppa.
No eikö tuokin jo kerro jotakin laadusta? Sit palaa taas pari-kolme tonnia kun uusit takalistoon muutamat tukivarret, ei nimittäin kestä tuon enempää ajaa ja irtoniveliä ei saa.
Oikeesti, ei oo mitenkään kummoinen missään muodossa, pikemminkin päinvastoin. Unohda!

Kui olis tämmönen? http://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/4730458 Land Cruiserissa pysyis jälleenmyyntiarvokin ihan eri hyvin verrattuna Nissaniin tai Mitsuun.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.04.2012, 20:03
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Eikö sitä tietä voisi kunnostaa, pääsisi Passatillakin. Ei kai jonkun 10 km mökkitien takia tarvi maasturia ostaa - tekosyitä ne vain on semmoset puheet. Ja pitää olla perkaleen huono mökkitie jos ei henkilöautolla oikeasti pääse. Ja mahtaa siinä olla istumista porukalla jos 10 km oikein pompottaa, ellei ole offariasennetta.

Tai ostaa Discoveryn - ei tarvitse katua... hintataso just sopiva ja 7-penkkisiä lähes jokainen. Eikä ole lastentauteja - on vain vikoja ;-)

TT
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.04.2012, 20:03
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.913
Perusasetus

Tarvi noin kauheasti rahaa kun ostaa uudehkon Terrano II:sen ja laittaa loput vaikka johonkin muuhun hyödylliseen..

Eikä tuu yllätysremontteja

Edit: KEPPINELIVETO vielä 2000 luvun puolella on jo harvinaisuus mikä noista löytyy ja HYVÄ sellainen..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.04.2012, 20:20
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lerssinen Näytä viesti
Tarvi noin kauheasti rahaa kun ostaa uudehkon Terrano II:sen ja laittaa loput vaikka johonkin muuhun hyödylliseen..

Eikä tuu yllätysremontteja

Edit: KEPPINELIVETO vielä 2000 luvun puolella on jo harvinaisuus mikä noista löytyy ja HYVÄ sellainen..
Mä oon tässä jonku aikaa ajellu Terrano 2:lla (vm 2001) ja oon ollu tyytyväinen.

Leppoinen ajella maantiellä.
Mikään tykkihän se ei oo mutta jaksaa mennä sen mitä tarttee.

Puolen hintanen Tojotaan verrattuna.
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.04.2012, 20:52
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Question

Pitkä Mitsu Pajero tai Lantikan Disko


Saahan tuohon rahaan jo alle 100000 ajettuja aika montakin tuorettakin peliä! Jos hauksi laittaa tuon hintahaarukan ja alle satatonnia niin ei osu yhtään Toyotaa siihen listaan. Jos oikeaa maasturia havittelee mökkiautoksi niin miksei pitkä Mitsu pajero vähäisillä kilometreillä kävis. Niitä löytyy 7 hengellekin ja mahtuu tuohon hintahaarukkaan. Ja on siellä monta muutakin vaihtoehtoa jollei nyt sitten samalla autolla ole tarkoitus myös mettäajoa harrastaa Niin ja oli useita vähän ajettuja Jeeppejäkin tuossa hintaluokassa
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.04.2012, 21:01
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

olisko kuvaa siitä mökki tiestä?? meinaan pahankin mökkitien päähän pääsee lada samaralla , uusinta mallia pienetkilsat ymm. venäjän malliin..
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 26.04.2012, 21:14
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

100:sta cruiseria puoltaa vahvasti 6 kone, en ymmärrä miks nykyään pitää jokapaikkaan tukkia nuita nelosia. Ei oo muuten mikään ikiliikkuja tuo toyotankaan 3 litran nelonen.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 26.04.2012, 21:26
Samick Samick ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.12.06
Sijainti: Alajärvi, Finland.
Viestit: 163
Perusasetus

Nissani on nyt unohdettu.
Nuo vanhemmat nissanit menisi, mutta tälläkertaa pysytään kuitenkin 20-30t€
Kun ei liikkeet halua monesti kalliimpaa ottaa vaihdossa.

Mökkitie on todella pahassa kunnossa varsinkin nyt.
Sellaista mutaliejua ja muutamasta kohtaa on tie poikki kun vesi tullut ojista yli.
Ja saattaisi tulla kalliiksi ruveta korjamaan omin voimin tietä

Mutta eihän se tie tietenkään ole mikään järkevä syy ostaa maasturia, mutta se nyt on tykkänään eriasia.
Kun on kuume niin ainahan niitä perusteita pitää olla ja tuo nyt on yksi lisä kuulemma asiaan.
Ja maasturi olisi vaan käytönnöllinen monessa asiassa.

Tässä on nyt muutamia vaihtoehtoja mitä pohdittu.

http://www.nettiauto.com/jeep/grand-cherokee/4735895
http://www.nettiauto.com/mitsubishi/pajero/4543272
http://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/4730458
http://www.nettiauto.com/land-rover/discovery/4009904
http://www.nettiauto.com/jeep/commander/4674935
http://www.nettiauto.com/suzuki/grand-vitara/4566457

Mites jeep patriot ja volvon "maasturit"
Volvossa oli ainakin päällepäin maavaraa, mutta ei varmaan mitään muuta hyvää olekaan?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 26.04.2012, 20:13
t.haapala:n Avatar
t.haapala t.haapala ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.04.09
Sijainti: Paimio
Viestit: 1.180
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samick Näytä viesti
mikäs vika tuossa pathfinderissa on?
yksi 150tkm ajettu olisi kiikarissa johonka on juuri tehty 3500€ kansiremppa.
Ja siihen lisäks tulevat kytkinrempat(+tietenkin uus vauhtipyörä), sit hajoo laatikko,
pyöränlaakerei menee tuon tuost(joku 700€kpl), johtosarjat menee vituiks,
ja sit ku oot saanu noi kuntoon ni sit menee koneesta alakerta.
Eli rahan menoo ei todellakaan voi estää tommosel

Nimim. erään nissanin omistajan elämää sivusta seurannut
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan!

Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 03.05.2012, 07:58
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.880
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Tuosta esimerkiksi:

http://www.nettiauto.com/suzuki/grand-vitara/4566457

Tosin tätä ei saa 7 paikkaisena. Löytyy alennusvaihteisto, lukittava keskitasauspyörästö ja ESP hoitelee akselien "lukitusta". Tämä ei ole mikään hirmuinen maastopeli mutta aika huonoa tietä tälläkin menee, kuskista tietty kiinni paljon. Verrattuna Passattiin ero on kuitenkin suuri. Ja tilaa on ihan riittävästi viidelle. Jos tavaratila jää pieneksi niin anopinkuljetuslaatikko katolle. Löytyy sekä tiisseli että bensamallit ja automaatillakin löytyy.
Onhan Suzukilla tuo XL-7 Vitara. Se on melko iso peli jo ja ihan mukava peli ajella maantiellä. Haittana on ettei sitä taida löytyä diesel koneella? Suurinosa taitaa olla varustettu tuolla 2.7-litraisella koneella ja automaatilla. Mut siitä löytyy nuo 7 paikkaa ja yllättävän edukkaita pelejä. En tiedä onko noissa sitten jotain vikaa? Mut tuossa jäis se 20ke muuhun hommaan. Toki jos tuo on se hintahaitari niin saahan sillä tuoreempiakin pelejä.

Jos ennen on pärjätty passatilla niin ehkä kannattaisi katsoa vielä tuo Dacia Duster. Ei kyllä täytä sitä 7 paikkaisuuden vaatimusta. Vaikka se sisältä näyttääkin tehdyn jätemuovista niin tuolla hintaluokalla saat kuitenkin tuon uudena kaupasta ja rahaa jää vielä yli. On tuollaisellakin tullut ajeltua ja ihan kiva peli se oli. Yllättävän vähän kuluttaa polttoainetta sillä diesel koneella. Varmasti parempi ostos kuin l300tkm loppuun ajettu toitsu, mikä maksaa saman verran. Tuossa on kuitenkin takuut. Ne vanhat HJ:t ehkä toimi, mutta nämä uudemmat ei ole kovin kehuttavia. Esim. hilux minkä pitäisi kestää melkein mitä vaan niin ei todellakaan kestä mitään. Tutulla on menossa jo kolmatta perää, toista vaihdelaatikkoa ja toista turboa. Sen ex. mitsulla ei kuitenkaan ollut tuollaisia ongelmia ja onhan se vanhalla 80-luvun hiluxilla tehnyt samoja hommia ja siinäkään ei ollut tuollaisia vikoja. Uudet autot kun tungetaan täyteen kaikenmoisia sähköhärpättimiä niin ei ne vaan toimi. Daciasta ne kaikki puuttuu vakiona.

EDIT: Löytyi noita XL7 versioita dieselinäkin. http://www.nettiauto.com/suzuki/grand-vitara/4716961 Eikä ole edes kovin paljon ajettu.

Viimeksi muokannut Nerd-O : 03.05.2012 08:03
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 03.05.2012, 08:54
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Lainaus:
Jos ennen on pärjätty passatilla niin ehkä kannattaisi katsoa vielä tuo Dacia Duster. Ei kyllä täytä sitä 7 paikkaisuuden vaatimusta. Vaikka se sisältä näyttääkin tehdyn jätemuovista niin tuolla hintaluokalla saat kuitenkin tuon uudena kaupasta ja rahaa jää vielä yli. On tuollaisellakin tullut ajeltua ja ihan kiva peli se oli. Yllättävän vähän kuluttaa polttoainetta sillä diesel koneella. Varmasti parempi ostos kuin l300tkm loppuun ajettu toitsu, mikä maksaa saman verran


Milläs noisa dustereissa kytkeytyy ne apupyörät "vetämään"...

Noissa suikkeleissa nimenomaan kiehtoo tuo hinta ja se että nillä ei ole kierretty maapalloa + 10 kertaa.

Ja jos maastoautoa kysellään niin citymaasturit ym.apupyörä vetoiset kannattaa varmaan unohtaa tai tulee varmasti pettymys kun 100 metrin jälkeen siellä mökkitiellä takapää halvaantuu kun se automaattikytkin ei jaksa välittää voimaa...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 03.05.2012, 12:12
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.905
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti


Milläs noisa dustereissa kytkeytyy ne apupyörät "vetämään"...

Noissa suikkeleissa nimenomaan kiehtoo tuo hinta ja se että nillä ei ole kierretty maapalloa + 10 kertaa.

Ja jos maastoautoa kysellään niin citymaasturit ym.apupyörä vetoiset kannattaa varmaan unohtaa tai tulee varmasti pettymys kun 100 metrin jälkeen siellä mökkitiellä takapää halvaantuu kun se automaattikytkin ei jaksa välittää voimaa...
juu ja noista citimuastureista on hajonnut periä, kun ovat jääneet kiinni ja yrittäneet päästä revittämällä irti ei kestä nyky henkilöauton osat "maasturissa"
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 03.05.2012, 12:56
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Onpas mielenkiintoinen ja asiallinen keskustelu. Tässä on ratas pyörinyt ensin Passatista citymaastureihin edeten kohti tuunattua tojo-bussia ( ) ja nyt ollaan palaamassa hieman takaisin. Edelleen ehdottaisin Grand Vitaraa, ajaa asiansa mökkitiellä ja normiajot hoituu tyylikkäästi.

Tässä joku jo sanoikin, että jos ei Vitaralla tietä pitkin pääse niin kyllä pitää alkaa sen tien kuntoa ihan vakavissaan miettiä.

Niin ja saahan edellisen mallin Vitaraa tosiaan myös 7 paikkaisena, jos se on kynnyskysymys autoa hankittaessa. Silloin tosin auto on jo vähän vanhempi ja enempi rullattu.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 03.05.2012, 19:00
Samick Samick ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.12.06
Sijainti: Alajärvi, Finland.
Viestit: 163
Perusasetus

Joo ei tuo grand vitarakaan varmasti huono vaihtoehto ole
Daciaa ei huolita ei saa automaattina ja uusi dacia hyvilä varusteilla maksaa noin 25t€ sillähintaa saa jo sen vähän ajetun suzukin grand vitaran.
Ja varmasti sillä suzukilla ja miksei daciallakin mökille pääsisi, niinkuin muillakin maastureilla.
Miksei sinne mennä myös etuvetosilla ja normaali nelivetoautoilla, mutta se on silloin sellasta touhua että huh huh.
Tie ei ole nimittäin leviä,niin vauhdilla ajaessa ojaan tippuminen saattaa olla aika lähellä.
Ja hiljaa ajaessa auto painuu jumiin

Mutta
Katsotaan mihin päädytään
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 03.05.2012, 20:08
Killer-Wo:n Avatar
Killer-Wo Killer-Wo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.01.04
Sijainti: Kemi, Finland.
Viestit: 1.652
Perusasetus

En kyllä edes harkitsisi Daciaa. Olen muutaman kerran työkaverin uutukaisessa istunut niin onhan se hieman koominen auto jos joutuu köyhtymään 25k€. Muovi pinnat todella halvan oloisia, joka antaa autosta melko köppänän vaikutelman. En ole tutkinut kuka tehnyt tekniikan mutta epäilys on suuri että ilman suurempia remontteja ei pääse paljoa yli 200tkm, etenkin jos joutuu ajamaan huonokuntoisia teitä. Tälläisen auton arvo todennäköisesti putoaa todella nopeaa, eli muutaman vuoden päästä näitä saa jo muutamalla tonnilla. Tuo Suzuki vois olla pop tai sitten tietenkin tuo LC100-120 jos käyttö maksut ei ole este.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 03.05.2012, 20:25
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Talking

Näinköhan poika saa tahtonsa läpi


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samick Näytä viesti
Joo ei tuo grand vitarakaan varmasti huono vaihtoehto ole

Miksei sinne mennä myös etuvetosilla ja normaali nelivetoautoilla, mutta se on silloin sellasta touhua että huh huh.
Tie ei ole nimittäin leviä,niin vauhdilla ajaessa ojaan tippuminen saattaa olla aika lähellä.
Ja hiljaa ajaessa auto painuu jumiin

Mutta
Katsotaan mihin päädytään
Jos vaarana on, että putoo pienemmällä autolla tieltä niin isommalla se on vieläkin todennäköisempää Ja yhtä varmasti se raskas (yli 2000 kg) maasturi sinne ojaan putoo ja hiljaa ajaen vielä varmemmin uppoaa kuin se kevyempi laite Ja kannattanee ensin opetella ajamaan jollei "tukkijullin" mentävällä tiellä pysy ojien välissä ennenkuin vanhemmillaan hankituttaa "monsteri"maasturin jolla toivoo itse pääsevänsä sompailemaan Jutusta kun selkeesti paistaa läpi että perillisellä on iskenyt (offiauto) maasturikuume vaikka "vanhukset" selviäisivät mökkimatkasta normi sitymaasturillakin ilman ongelmia
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 04.05.2012, 21:11
Killer-Wo:n Avatar
Killer-Wo Killer-Wo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.01.04
Sijainti: Kemi, Finland.
Viestit: 1.652
Perusasetus

Menee jo raakasti ohi aiheen mutta uudestakin maasturista saa kohtuu hyvän mökkitien kulkian kun hieman varustelee....http://m.youtube.com/index?desktop_u...?v=4PV6PDeewCE toki vakionakin näillä pääsee..
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 04.05.2012, 07:56
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.880
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Milläs noisa dustereissa kytkeytyy ne apupyörät "vetämään"...
Dusterin nelivetojärjestelmä on suoraan x-trailista otettu. Muistelisin että sen sai valita etuvedoksi, automaatti nelivedoksi ja lukituksi nelivedoksi. Tuo lukittu neliveto tais toimia 60 vauhtiin asti, jonka jälkeen se muuttuu automaatti nelivedoksi. Mitä tuota itse on kokeillut niin se kyllä kytkeytyy melko nopeasti vaikka onkin automaatti asennolla. Eihän se 100% lukkoa automaattina vastaa, mut ei se rengas kerkiä edes sutasta kun se kytkeytyy. Citymaastureista huonoin neliveto on ehdottomasti Hondalla. Siinä yleensä rengas sutii ennen kuin neliveto kytkeytyy. Sen lisäksi sillä ei voi ajaa pitkään neliveto päällä, koska se visco ylikuumenee, jonka myötä siitä tulee etuveto. Lumihangessa pääsee joku 50-100m ja sitten mennään etuvedolla.

Lainaus:
En kyllä edes harkitsisi Daciaa. Olen muutaman kerran työkaverin uutukaisessa istunut niin onhan se hieman koominen auto jos joutuu köyhtymään 25k€. Muovi pinnat todella halvan oloisia, joka antaa autosta melko köppänän vaikutelman. En ole tutkinut kuka tehnyt tekniikan mutta epäilys on suuri että ilman suurempia remontteja ei pääse paljoa yli 200tkm, etenkin jos joutuu ajamaan huonokuntoisia teitä.
Jätemuovistahan se on tehty, kuten vanhempien X3 bimmereiden puskuritkin. Tekniikka on suoraan nissaneista ja relluista. X-traileilla on osalla ajettu ainakin melkoisia kilometrejä, joten neliveto varmaan toimii. Se diesel pata on taas aika monessa rellussa ja nissanissa. Osalla on jo melkoisesti ajettu ja kait nekin toimii. En kyllä yhtään epäile etteikö Dacian tekniikka toimisi, koska sieltä puuttuu kaikki herkut vakiona. Mikä sieltä voi silloin hajota? Lisää herkkuja saa ostamalla, mutta itse en tuollaiseen muuta kaipais kun keskuslukituksen ja ilmastoinnin. Mitä vähemmän sähköherkkua niin sen vähemmän vikoja.

Dacia on vähän sama asia kuin ennen oli skoda. VW laittoi niihin VW edellisten mallien tekniikkaa. Ja kas kummaa kun Skodat oli laadukkaampia kuin VW vastaavat pelit. Johtuisiko kenties juuri siitä kun käytetään sitä edellisen mallin tekniikkaa mistä kaikki viat on jo korjattu. Sama asia on Daciassa. Tosin vielä sillä erotuksella, ettei auto ole täynnä kaikenmoista turhaa elektroniikkaa.

Mutta palatakseni alkuperäiseen aiheeseen. Jos perille on ennen päästy Passatilla niin miten tuossa hommassa mahtaisi toimia esim. XC90 Volvo? Niitähän saa 7 paikkaisena. Kivat kyydit sellainen ainakin antaa. Se T6 malli kannattaa ainakin unohtaa. Sellaisella on viikonloppu tullut ajettua ja on kyllä melkoinen pettymys. Mihinkään se ei kulje ja syö ihan helvetisti polttoainetta. Mikään tosi maasturi se ei ole, mutta veikkaan että silläkin pääsee perille. Noita 7 paikkasia "maastureita" ei ihan hirveesti taida olla. Melko vähän vaihtoehtoja. Onkohan XC70 malleja saanut 7 paikkaisena joskus? V70 malleja on ainakin 7 paikkaisina.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 04.05.2012, 08:29
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Lainaus:
Dacia on vähän sama asia kuin ennen oli skoda. VW laittoi niihin VW edellisten mallien tekniikkaa. Ja kas kummaa kun Skodat oli laadukkaampia kuin VW vastaavat pelit. Johtuisiko kenties juuri siitä kun käytetään sitä edellisen mallin tekniikkaa mistä kaikki viat on jo korjattu. Sama asia on Daciassa. Tosin vielä sillä erotuksella, ettei auto ole täynnä kaikenmoista turhaa elektroniikkaa.

Mutta palatakseni alkuperäiseen aiheeseen. Jos perille on ennen päästy Passatilla niin miten tuossa hommassa mahtaisi toimia esim. XC90 Volvo? Niitähän saa 7 paikkaisena. Kivat kyydit sellainen ainakin antaa. Se T6 malli kannattaa ainakin unohtaa. Sellaisella on viikonloppu tullut ajettua ja on kyllä melkoinen pettymys. Mihinkään se ei kulje ja syö ihan helvetisti polttoainetta. Mikään tosi maasturi se ei ole, mutta veikkaan että silläkin pääsee perille. Noita 7 paikkasia "maastureita" ei ihan hirveesti taida olla. Melko vähän vaihtoehtoja. Onkohan XC70 malleja saanut 7 paikkaisena joskus? V70 malleja on ainakin 7 paikkaisina.
Skodaa tekee tsekkiläiset, ja volkkaria puolalaiset,ja romanialaiset....No niiku daciaakin ja rellu taitaa omistaa kyseisen puljun.

Luin joskus jonkun TM jutun missä oli tasapuolisesti "katumaastureita parhaasta päästä" eli XC 90, Honda crv, Lantikan Discovery(!) (mikä ei kuulu joukkoon?) Ja tuo disco veteli pohjat kaikissa kiihdytys veto ym. kokeissa liukkaalla, ja molemmat XC 90,ja crv lannistui yllättävän nopeasti pelkäksi etuvedoksi, oisko ollu juurikin reilut sata metriä läppä tiskissä ja takapää halvaantui. Eli toimii juurikin likennevalojen välin kaupungissa ja sitten saakin jo huilata.

Duunissa on Suikkelin SX 4 :nen ja siinä on myös lukittava neliveto mutta en kyllä viime talvena saanu siitä selkoa että miten se lukittuu,eli kun se ei puskenu samalla tavalla kuin kiinteä nelikko tai sitten se on vaan niin lyhyt ettei se puske sen takia, tai sitten siinä on sittenkin jotain helpotusta ettei risteykset mene pitkäksi. Tai sitten se vaan sytyttää kivan valon siihen kojetauluun. No ei sillä oltu missään kiinnikkään, ja kaasua sai käyttää miten pöhelösti vaan, eli silloinhan se on toiminut juuri kuten pitääkin....
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 04.05.2012, 18:20
k.j:n Avatar
k.j k.j ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.10.05
Sijainti: Turusta +300 km
Viestit: 1.076
Perusasetus

On ihan pakko....

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Maastoauto Lanzari O/M/V Ajoneuvot 7 29.01.2012 11:42
Ostetaan Maastoauto Po18 O/M/V Ajoneuvot 5 11.06.2011 16:03
Ostetaan Maastoauto JariKoo O/M/V Ajoneuvot 5 30.10.2008 14:33
Maastoauto? Metsässä Chit-Chat 48 06.02.2006 21:36
O: maastoauto wallu O/M/V Muut 1 09.02.2005 13:34


Sivu luotu: 16:31 (GMT +2).