Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.04.2012, 14:48
turakoitsija:n Avatar
turakoitsija turakoitsija ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.02.08
Sijainti: ristiina, Finland.
Viestit: 1.287
Perusasetus

eipä tullu ajateltua ihan loppuunasti tota juttua. pieni ongelma vaan ton bertan takaiskarien kanssa. jousien liikevara tulis olemaan reilu 400mm. eli iskari missä riittäis liikevara pystyssä olis mitoiltaan 530-920. (rancho rs5036). joutuu tekemään konttiin melkoset tornit? täytyy rueta mittailemaan viistoasennuksen mittoja.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.04.2012, 15:43
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Viistoasennuksessa pystyjousto riippuu siitä paljonko iskarin varsi antaa myöten.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.04.2012, 15:59
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.249
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja turakoitsija Näytä viesti
eipä tullu ajateltua ihan loppuunasti tota juttua. pieni ongelma vaan ton bertan takaiskarien kanssa. jousien liikevara tulis olemaan reilu 400mm. eli iskari missä riittäis liikevara pystyssä olis mitoiltaan 530-920. (rancho rs5036). joutuu tekemään konttiin melkoset tornit? täytyy rueta mittailemaan viistoasennuksen mittoja.

Jos haluat berttaan 40cm!!! jousen liikeradan, niin todellakin joudut uhraamaan sisätilaa iskareille. Tuo 40cm=16" jousen liikerata on käytännössä ihan perkeleesti eli laita ihmeessä kuvia monsteristasi

Googletappas "cantilever coilover", jos syttyisi lisää ideoita
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.04.2012, 17:41
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.736
Perusasetus

voishan niitä lyhyitä iskareita hitsata kaks peräkkäin
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.04.2012, 18:28
turakoitsija:n Avatar
turakoitsija turakoitsija ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.02.08
Sijainti: ristiina, Finland.
Viestit: 1.287
Perusasetus

toi cantilever coilover systeemihän näyttäis kokeilun arvoiselta. mitenkähän tollaset normi iskarit toimii vaakatasossa? tolleinhan saa vaikka tuplattua iskarin liikeradan.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.04.2012, 20:35
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Saahan tuolla juu. Muistaa sitten vain että myös lämpöä tuottaa reilusti enemmän, ja vaimennusominaisuudet kärsii kun tulee vipuvarren kautta suunniteötua suurempia voimia käsiteltäväksi.

Hitaassa ajossa tuskin kauheasti haittaa, mutta kovemmassa vauhdissa röykkyisellä alustalla saattaa jo jotain huomatakin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.04.2012, 21:43
-Sakke-:n Avatar
-Sakke- -Sakke- ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 10.03.07
Sijainti: Heinijärvi
Viestit: 897
Perusasetus

Heilahduksen vaimenninko?


No mutta säähän turakoit sinne viä kolmannen iskarin vaimentaan keikuttelua.

JuuTupeksesta löytyy pätkää semmosesta hullusta pyöreehyttisestä pikkuppi Mogista isoilla Boggereilla jossa oli veikeesti kaks iskaria peräkkäin (oikeestaan vierekkäin)(ja neljähän niitä tais olla) mutta en sitä ny löytäny enkä osais varmaan linkittääkä.
Attached Images
File Type: jpg nimetön.jpg‎ (19,5 Kt, 772 lukua)
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.04.2012, 08:27
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

josteet jakareilla takapään niin joustot voit unohtaa ellet tee x-linkkiä
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.04.2012, 16:13
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Saahan tuolla juu. Muistaa sitten vain että myös lämpöä tuottaa reilusti enemmän, ja vaimennusominaisuudet kärsii kun tulee vipuvarren kautta suunniteötua suurempia voimia käsiteltäväksi.

Hitaassa ajossa tuskin kauheasti haittaa, mutta kovemmassa vauhdissa röykkyisellä alustalla saattaa jo jotain huomatakin.

Onko se noin mustavalkosta?
eikö siinä samalla iskarin liikkeen nopeus pienene samalla kertoimella kun vipuvartta muutetaan.

Harvalla maasturilla vedetään hirven kovaa ja samalla käytetään 100% joustovaroista, ne on jo sit takavetosii ameriikassa.

No enivei rupesin vaan pohtimaan asiaa kun ite en oo saanu ranchoja ajettua edes kädenlämpöseks vaikka jotain onnetonta yritystä on ollu, mut ei mulla ookkaan cantileveriä.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 27.04.2012, 18:44
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hpotteri Näytä viesti
Onko se noin mustavalkosta?
eikö siinä samalla iskarin liikkeen nopeus pienene samalla kertoimella kun vipuvartta muutetaan.

Harvalla maasturilla vedetään hirven kovaa ja samalla käytetään 100% joustovaroista, ne on jo sit takavetosii ameriikassa.
Tottahan tuokin, siksipä juuri mainitsin että koskee lähinnä kovassa nopeudessa ajoa. Kyllä nelivetovehkeelläkin pääsee tarpeeksi lujaa, ettei tartte ajaa takavetoisella amerikkalaisella aavikkokisaa että saa paiakt kuumaksi Officrossi nyt ekana tulee mieleen täällä kotomaassa, mutta siinäkin saa sitten olla alusta kaikin puolin kunnossa että pääsee "riittävän" lujaa.

Lainaus:
No enivei rupesin vaan pohtimaan asiaa kun ite en oo saanu ranchoja ajettua edes kädenlämpöseks vaikka jotain onnetonta yritystä on ollu, mut ei mulla ookkaan cantileveriä.
Autossa ei ehkä ihan helpolla kuumene kotomaan oloissa liikaa, mutta fillaripuolella esim. DH- pyörissä tai crossiprätkissä iskarit lämpenee jo ihan oikeasti siinä määrin, että suunnittelijatkin joutuu kattomaan että miten niitä runkoja ja vipusuhteita määritetään. Aika hyvin huomasi omissakin touhuissa että mitä pienemmällä vipusuhteella oli takaiskari, niin sitä paremmin takajousitus toimi ja sitä vähemmän myös iskari lämpeni. Toki tässäkin se ero, että Suomen mäissä ei tahtonut pituus riittää, Ruotsin puolelle kun meni vaikka Åreen niin korkeuseroa oli sitten tarpeeksi. Suomessa pärjäsi melkeen yhden kesäkauden etu- ja takajarrupaloilla, Åressa ajoi viikossa palat loppuun

Ei tietenkään nämä kaksipyöräisten jutut ihan yksi yhteen tietysti mene autopuolen kanssa, mutta periaate on sama jos aletaan vipuvarsilla pelaamaan. Kuten kaikessa, tässäkin on omat edut ja haittansa; pitää sitten itse päätellä mikä on paras omaan käyttöön.

edit: Tuli muuten mieleen, muutama vuosi takaperin kun painelin vuokraamon Wranglerilla "riittävää" vauhtia pitkin röykkyisiä hiekkateitä Las Vegasin lähettyvillä vuorta ylös- ja alas, niin koitin huvikseen mäen juuressa etuiskareita. Kyllä ne oli sen verta kuumat että kädellä koskettaessa meinasi polttaa. Toki ulkolämpötilakin oli reilut +35 että viilennys ei ollut ihan optimaalista
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 27.04.2012 18:47
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Toyota Carina 2 VM-1987 takatolpat iskareilla ja jousilla Juspe88 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 06.04.2012 06:46
korotus iskareilla Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 11.03.2009 22:45
L-200:sen ropaamista/joustoja Lavamitsu Tekniikka & Jutustelu 74 11.08.2008 19:47
Joustoja Kupla Tekniikka & Jutustelu 0 29.03.2004 20:41


Sivu luotu: 21:28 (GMT +2).