![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
tuota automaattia olen kyl enempi miettinytkin tässä paikalleen,järkeilin et jos ton laittaa ni ei tarvi heti olla välityksiä muuttamassa?ei tarvi rääkätä kytkintä?tosiaan vähempi pedaaleita,ja tieten tuo mesen automaatin pitäis olla aika luja laatikko...meinasko jare ettei patrollin akselit kestä,onhan patrol sentään maastureitten aatelia... ![]() ja eikös pitkä patrol ollu suurimpia,painavimpia maastureita tossa -80 luvulla,et ei kai ne akselit aivan heikoimmasta päästä ole...?? eikös nuita jakolaatikoita ole jollain booriholkeilla ym. väsätty nuitten lootien perään,ei pitäis olla pahakaan homma...
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Mutta muista se kunnon lauhdutin siihen automaatille!! Ja jos hifistellä haluaa, niin lämpömittari ei oo kans pahaks ollenkaan. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
juu se on kyllä tullu useasti huomattua et kaiken saa rikki,aika "nätillä" ajolla näyttää sulla datsuni olleen...
kyllä se on ruvettava hieroon hinta kohilleen kaverin kans tosta laatikosta ja turbiinista,sit ku ois aikaa viel joskus ruveta sovitteleen niitä paikalleen...tässä yhtenä päivänä...![]() laatikkoöljyjen jäähdytys vois pikaisesti mietittynä tulla isolla lauhduttimella ja flektillä,kuinka paljon tuollainen laatikko huohottaa,voisko esim johonki palkin sisään laittaa huohotuksen vai täytyykö tuoda aivan ulkoilmaan? |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Eipä ainakaan ameriikan automaatit tunnu huohottelevan ihmeemmin, eli ei oikeastaan ollenkaan havaittavasti. Tuskin mesen lodjukaan (ZF taitaa olla valmistaja?) sen ihmeemmin huohottaa. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Juu enpä muista että olisi ainakaan omissa ajoissa koskaan loota huohottanut ylitse, tosin Cherokeessa olikin japsilaatikko ja Grandin lodju ei ole niin paljon tossua saanutkaan kun on varsin siistissä ajossa
![]() Mitä tulee manuaali vs. automaattiin, niin intissä tuli paljon pyöriteltyä sekä perus maastureita että maastokuorma- autoja manuaalilla että automaatilla, ja omat offivehkeet on kaikki ollut automaatteja. Automaatti on oma ehdoton valinta, kauhean vähän keksin hyviä syitä ajaa manuaalilla metsässä. Kuten todettua niin on paljon helpompi kikkailla, ryömittäminen on sujuvampaa ja kaikinpuolin on pehmeämpi - niin ajamisen kuin mukavuuden kannalta. Miinuksina ylikuumentumisen riski (kunnon jäähdytin sopivasti flektin eteen tai omalla puhaltimella; lämpömittarikaan ei ole huono idea), ja vettä imaistessaan hajoaa varsin äkkiä jos ei huomaa ajoissa mitä on käynyt. Jotkut sanoo ettei tomaatilla pysty heijaamaan eteen-taakse; ei se tietysti manuaalin veroinen ole siinä mutta ei ihan mahdotonkaan. Kunnon shifteri niin onnistuu sekin auttavasti
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 18.04.2012 14:20 |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
pitää laittaa sen verta hönkyä koneeseen ja pitävät slicksit ettei tarvi heijata... ![]() niin se itsestäkin tuntuis et automaatti on offatessa näppärämpi,offikokemusta autolla on kyl tasan nolla mut ajatuksen tasolla... ja lauhdutin+flekti tulee ilman muuta sekä lämpömittari.tuo huohotus pitääkin patentoida johonki hukkaan ettei vahingossakaan ota vettä sisuksiin...nooh,mietitään sitä sitte joskus ku se on ajankohtaista.
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Ja tuossa automaatissa 1:n on muistaakseni 4,25:1, kun esim letukan th-350/400 1:nen on n. 2,5 Ja ainakin Siekkinen tietää miten tuon MB automaatin saa kestämään. Kyllä tuo lämpömittari on ehdoton, ja tuo öljyn isojäähdytin myös. Ja tuo laatikon kestävyys: jos välillä "horii" ilmoja, niin se tarkoittaa että pakka pääsee välillä luistamaan, ja se tappaa laatikon! Toinen huono homma on liian pitkät välitykset, siis joutuu kokoajan luistattamaan turbiiniä, ja väännöt käytössä. Onkohan noissa protoluokan offipeleissä ns. kuivasumppu automaatissa, tuntuu aika uskomattomalta että "vakio" laatikko toimii yli 45 asteen kulmissa joka suuntaan ![]() vai mikä on "salaisuus", onko julkista tietoa? Onko kellään öljynpainemittaria automaatissa? Siis jos moottorista tulee 50 kw tehoa, ja laatikko luistaa niin paljon, että kardaanit ei pyöri, niin tuo 50kw muuttuu lämmöksi pakassa, jonka sisähalkaisija on noin 10 cm, ulkohalkaisija 14cm ja paksuus noin 2-3 cm, ja painaa alta kilon, niin montako sekunttia menee että pakka "palaa" ![]() -> siis kun laatikko pysyy alta 100c, ja ei saa ilmoja pumppuun, niin kestää kivasti. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| automaatti vai manuaali? | Lenni | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 25.04.2009 09:51 |
| automaatti vs manuaali | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 01.02.2008 19:19 | |
| BJ40 manuaali => automaatti | Joukka | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 24.09.2006 18:04 |
| automaatti ja manuaali | KG | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 28.01.2006 09:56 |
| manuaali vastaan automaatti. | G280E | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 27.09.2003 18:11 |