![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Vinssin asennusVinssin valinta ei ollu helpoimpia päätöksiä. Sähkövinsseistä kun luki täältä palstalta niin paljon huolto/korjauskertomuksia, mitä milloinkin oli mennyt rikki, niin ajatukset käänty hydraulivinssien suuntaan... Kun kohdalle sattu sopiva yksilö, uusi parivuotta hyllyssälojunut Mile Marker H9000 2-nopeuksinen hytikkavinssi suht edullisesti, niin pakkohan se oli kaupat tehdä! Vaikka hiukan se opiskelijabudjetta kirpasikin. ![]() Vinssihän istahti keulalle tähän tyyliin: Sitten alkoikin ihmettely kuinka sille saatas tarjoiltua nestepainetta. Vinssi on tarkotettu toimiin jopa ohjaustehostimen paineella, mut aattelin et taitaa ohjaustehostimen öljyt pian kiehua, kun enempi repii, joten siitä ajatuksesta luovuttiin hetinmiten. Seuraavaks tuli mieleen et nakkaampa tuon ilmastoinnikompuran mäkeen ja teen sen tilalle telineen hytikkapumpulle. No tuntu työläältä alka väkertaa telineitä pumpulle ja tukilaakerille, niin ajatustyö jatkuin... Iskän kans siinä jeeppii nojaillessa saatiin hyvä idea et yhditetään kompura ja pumppu! No, kompura irti, romut pois sisältä ja ihmetteleen. Kompuraan päätettiin tehdä uus takapääty, johon pumppu pultataan ja kompuran rungon sisälle tuli kumikytkin välittään vetoa. Lakkikourassa tutulle sorvarille esitteleen ideaa ja muutaman päivän päästä koko komeus olikin kasassa! Jatällänen siitä tuli: Nyt pumpun pyrimistä voi ohjata kabiinista päälle pois ja eikä oo pelkoo öljyjen turhasta lämpeemisestä. Myös hihna ja sen reitti pysy alkuperäsenä. Vinssin sähköventtiilit on kiinteesti hytikkamoottrin kyljes kiinni ja niille laitoin katkasijan kabiiniin, mut rattis viä lisänä napit myös keulalle. Säiliön väkästelin akun paikalle samoihin kiinnityksiin pumpun välittömään läheisyyteen. Akku siirty ilmansuodattimen paikalle, toiselle puolelle konehuonetta: Tuliha tuota snorkkelinkin väkästelyä alotettua, kuten kuvasta näkyy. Monen viikon rakentelun jälkeen piti päästä testaan vinssiä niin tietenkään jo aikaisemmin oikutellut startti ei enää inahtanutkaan. No uutta tilalle: Tääkin olis ollut hiukan helpompi tehä seinäntakana nosturilla, jos sen sinne olis saanut siirrettyä...
__________________
-MMC- |
#2
|
|||
|
|||
![]() Renkulat
Renkaisi valikoitu puoli vahingossa TSL SX 32x11,5-15" pyörylät 10" leveille vanteille.
Vanteet on hiukan turhan leveet, mutta hoitaa asiansa. Saattaa olla et tulee siirrettyä noiden vanteiden keskiötä lähemmäs 0 ET:tä tulevaisuudessa.
__________________
-MMC- Viimeksi muokannut Tapsala : 12.03.2013 08:37 |
#3
|
||||
|
||||
![]() XJ.
Hyvältä näyttää sinun XJ.
Rullakita vaan on kovasti suojaamaton tuossa etupuskurissa ja siinä on hajoavia osia. Itse tuhosin ensimmäisen ja tähän menessä viimeisen rullakidan sen ensimmäisessä kallionousussa jossa se osuikin hieman kallioon ja näin heti ihan solmussa. Koitin sitä myöhemmin oikoa vaan ei sitä sannut joten lensi teräsromuihin. Nykyään on vaijerrin liukua hoitamassa teräksinen luikukita, siinä ei ole hajoavia osia. JEgoNEERiin tulee nyt kyllä taakse rullakita vaan sen suojaksi tulee kunnon raudoitus. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Turvakaarien rakentelua alotettu, kuvia lähitulevaisuudessa.
__________________
-MMC- |
#5
|
||||
|
||||
![]()
no kuinka se vinssi vetää ? mitkä speksit pumpulla ? luistaako remmi ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tuolla vinssillähän sitä vetää Jeepin ja kaikki muutkin letkan autot vaikka puuhun! Hytikkavinssiä joskus mietin omaankin autoon, vaan kun vielä tuo A/C toimii, niin jää lisäpumput laittamatta. Ja eihän näissä mitään vinssiä tartte, kun on kunnon renkaat, HÄ!
![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Alustavien testien mukaan toimii ihan ok, vielä ei oo tullu kauheen pahaan paikkaan autoo upotettua, et kovat vedot viä uupuu. Lumihangessa menee komeesti nopeella vaihteella ja sit hitaalla puolella on sit viä kuuskertaa emenpi voimaa...
Pumppu on gen 1 hammaspyöräpumppu 6 cm3/kierros. Valkkasin tollasen pikkupumpun kun sitä saa pyrittää lujaa, muistaakseni 4000rpm jatkuvaa. Arvioin et jos moottori kiertää 5000rpm, niin pumppu pyörii jotain reipas 6000rpm, et ihan rajottajaan asti ei kannata kierrättää vinssatessa. Vinssihän on tarkotettu toimiin tolla ohjaustehostimen pumpullakin, ja siitähän ei kauheen isoja litroja iroo. Kun ton magneettikytkimen kytkee pois päältä, niin joutuu hiukan polkaseen kaasua koneelle, et luultavasti siä kytkimessä on joku hammastus, joka irrottaa vasta moottorijarrulla. Vielä ei oo kuulunu minkään näkösiä riemunkiljasuja hihnasta.
__________________
-MMC- |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään 1994 Jeep grand cherokee unlimited 5.2 puretaan | kkari | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 6 | 23.04.2014 07:37 |
Myydään Jeep Cherokee 3,7 Limited 2002 | mbakiepo | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 20.09.2011 10:32 |
Myydään Grand Cherokee Limited | jappe | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 25.07.2009 23:22 |
Myydään Jeep Grand Cherokee 4.0 Limited | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 16.06.2009 14:59 |
M:JEEP CHEROKEE -90 LIMITED | V.A.PAHTAJA | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 01.08.2007 19:09 |