Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.04.2012, 18:43
Jermu1:n Avatar
Jermu1 Jermu1 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.03.06
Sijainti: Iisalmi, Finland.
Viestit: 56
Perusasetus

SJ 410 raide leveys etu=1210 taka=1220 välitys 4.11.
SJ 413 (Samurai) raide leveys etu=1300 taka=1310. välitys 3.72
Suzuki SJ mallit on kaikki samaa mallisarjaa! LJ/Hilux aksuloiden muutos katsastaminen 410 ei pitäs olla mikään ongelma.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.04.2012, 19:13
murkula_:n Avatar
murkula_ murkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.09.09
Sijainti: satakunta
Viestit: 980
Perusasetus

Tuossa jotain asiaa sivuten -> http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=77531

Ainakin Matti tuossa meinaa ettei olisi mahdollista leimata.

Siihen en osaa sanoa katsotaanko se akselin leveys mallisarjan leveimmästä. +100mm

Viimeksi muokannut murkula_ : 11.04.2012 19:22
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.04.2012, 20:23
RIKSRAKS RIKSRAKS ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Soomi
Viestit: 180
Perusasetus

Hyvin on jo tullut vastauksia kiitos.
Paikalliselle katsastuskonttorille marssein tänään kyselemään eikä siellä osattu sanoa juuta eikä jaata.
Kun kysyivät miksi akselit pitää vaihtaa, selitin että kestävyyden takia.
Selitin myös missä käytössä auto pääosin on niin ukko rupesi mesoamaan että metsäkäytössä yhden reissun jälkeen koko auto on jo laiton!
Vanteet kierot, ohjausvarret kierot, runko kiero, jarruputket kasassa, jarrut täynnä kuraa jne jne
Tarvinnee kysyä vielä muualtakin?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.04.2012, 20:39
timpe83:n Avatar
timpe83 timpe83 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.01.12
Sijainti: ylivieska
Viestit: 312
Perusasetus

Ei tainnu katsastus setä tietää että mihin käyttöön maasturit on keksitty.. :-D
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.04.2012, 22:33
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIKSRAKS Näytä viesti
Hyvin on jo tullut vastauksia kiitos.
Paikalliselle katsastuskonttorille marssein tänään kyselemään eikä siellä osattu sanoa juuta eikä jaata.
Kun kysyivät miksi akselit pitää vaihtaa, selitin että kestävyyden takia.
Selitin myös missä käytössä auto pääosin on niin ukko rupesi mesoamaan että metsäkäytössä yhden reissun jälkeen koko auto on jo laiton!
Vanteet kierot, ohjausvarret kierot, runko kiero, jarruputket kasassa, jarrut täynnä kuraa jne jne
Tarvinnee kysyä vielä muualtakin?
missäs tuo konttori on..??
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.05.2012, 11:14
RIKSRAKS RIKSRAKS ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Soomi
Viestit: 180
Perusasetus

Onkos ketään laittanut Hiluxin takaakselia Suzukiin?
Meneekö kardaanikulmat ihan vituiks kun Hiluxin murikka keskellä.
Lj akseli olis passelimpi koska murikkka on hieman sivussa kuten suzukissa.
Mutta nyt olis hilux akseli edullisesti tyrkyllä.
Ei kai siinä muutrn mitään mutta kardaanikulmat epäilyttää.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.05.2012, 20:42
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Entä jos tekis pitkän kaavan kautta ja kaventaisi esim. HJ:n akselit sopivaksi?
Ei oikeesti oo mikään ameriikan temppu.

Vetareiden lyhentäinen taitaa olla se haasteellisin pala.

Raskaathan ne on mutta ikinä ei tarvisi suikan alla pelätä kestääkö.

Sais laittaa isot kumit ja antaa mailaa koko rahalle
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.05.2012, 20:48
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIKSRAKS Näytä viesti
Onkos ketään laittanut Hiluxin takaakselia Suzukiin?
Meneekö kardaanikulmat ihan vituiks kun Hiluxin murikka keskellä.
Lj akseli olis passelimpi koska murikkka on hieman sivussa kuten suzukissa.
Mutta nyt olis hilux akseli edullisesti tyrkyllä.
Ei kai siinä muutrn mitään mutta kardaanikulmat epäilyttää.
Jos ei tarvi alkuperästä leveempää akselia, ni multa löytys kavennettu hiluksiksin akseli. Murikka siirtynyt sivuun ja leveyttä 410 akselin verran.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.05.2012, 13:22
uaz:n Avatar
uaz uaz ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.08.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 170
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HRD Näytä viesti
Jos ei tarvi alkuperästä leveempää akselia, ni multa löytys kavennettu hiluksiksin akseli. Murikka siirtynyt sivuun ja leveyttä 410 akselin verran.
Mikä tuossa Hiluxin akselissa on välityksenä?
__________________
--------------------------------------
T: Kimmo
Nelikot:
Suzuki SJ 410 Turbo IC
MB 300E W124 4 Matic Turbo
Kubota B 7100
Käyttöauto:
MB 300D S124 1992
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 12.04.2012, 14:02
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jermu1 Näytä viesti
SJ 410 raide leveys etu=1210 taka=1220 välitys 4.11.
SJ 413 (Samurai) raide leveys etu=1300 taka=1310. välitys 3.72
Suzuki SJ mallit on kaikki samaa mallisarjaa! LJ/Hilux aksuloiden muutos katsastaminen 410 ei pitäs olla mikään ongelma.
SJ413 ja Samurai eivät ole teknisesti sama auto. SJ410 ja SJ413 raideleveys on sama ja Samuraissa isompi.
__________________
Tumpula Racing Team

Viimeksi muokannut Heguli : 12.04.2012 17:26
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 12.04.2012, 16:08
heikkinen:n Avatar
heikkinen heikkinen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.12.06
Sijainti: oulunsalo
Viestit: 73
Perusasetus

Kyselin samaa asiaa konttorilla ja vastaus oli että raideleveys saa muuttua 100mm muutoksen kohteena olevaan autoon eli ei verrata mallisarjan muihin malleihin.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 12.04.2012, 20:26
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Vaikka topicci olikin akseleista mutta kysytään jarruista,eli törkeästi topiccia lainaten,


ollut varmaan muualla topicissa puhetta mutta suzukiin olisi ehkä tulossa levyjarrut eteen,nyt rummuilla eli sj410 kyseessä.

onko ihan bolt on homma ja mistä tehostin?
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
SUZUKI SJ410 defender Tekniikka & Jutustelu 2 02.09.2009 00:03
M: Suzuki SJ410 O/M/V Ajoneuvot 1 29.10.2007 17:29
suzuki sj410 jopik Tekniikka & Jutustelu 9 18.04.2007 15:10
m:suzuki sj410 vertti O/M/V Ajoneuvot 3 06.09.2006 20:49
M:suzuki sj410 vm-87 nelli O/M/V Muut 0 10.11.2005 21:09


Sivu luotu: 13:29 (GMT +2).