Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 06.04.2012, 17:12
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Perusasetus

Sovittelin etuakselia auton alle, pientä jännitystä oli ilmassa kun vaihtui lo pinion akseli hi pinioniin että mahtuuko Hyvin se mahtui, tosin jos en olisi alastuloputkea siirtänyt vasemman sylinteriryhmän puolella niin olisi pinioni ja yoke ottanut putkeen kiinni nyt jää sentään ~3cm tilaa

Samalla tutkailin miltä näyttää ohjausvarsien ja panhardin kanssa, mukavasti siellä on tilaa. Parasta on, että panhardista voi tehdä ihan suoran - ei tartte enää käyttää tehtaalta valmiiksi viallista mutkaista versiota Iskarin kiinnikkeiden kanssa oli vähän pähkäilyä, mutta luulisin että ne tulee nyt ihan hyvin. Alapään kiinnitys siirtyy muutaman sentin alkuperäistä alemmas niin voi käyttää pidempiä iskareita.

Onkos kellään hajua lambdatunnistimien johtojen liittämisestä? Lähinnä pari asiaa vaivaa:
1. Voiko niitä johtoja juottaa? Jostain olen joskus lukenut että ei saisi jatkaa/ juottaa, mutta ei mun järjen mukaan kunnon juotoksesta mitään jännitehäviötä tule tai muutakaan vaikutusta lambdan toimintaan. Puhutaan ~10cm pidennyksestä johtoon.
2. Mulla on nelijohtoiset lambdat, kaksi valkoista, yksi harmaa ja yksi musta. Onko valkoisten johtojen järjestyksellä väliä? Jostain taulukosta katsoin, että olisi "lämmitysjohdot" eikä siis merkitystä.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vanha 06.04.2012, 18:28
RalliJari RalliJari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++

Rekisteröitynyt: 30.01.09
Sijainti: Iisalmi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
......Voiko niitä johtoja juottaa? Jostain olen joskus lukenut että ei saisi jatkaa/ juottaa, mutta ei mun järjen mukaan kunnon juotoksesta mitään jännitehäviötä tule tai muutakaan vaikutusta lambdan toimintaan. Puhutaan ~10cm pidennyksestä johtoon.
2. Mulla on nelijohtoiset lambdat, kaksi valkoista, yksi harmaa ja yksi musta. Onko valkoisten johtojen järjestyksellä väliä? Jostain taulukosta katsoin, että olisi "lämmitysjohdot" eikä siis merkitystä.
Ite aikoinaan Subaruun laitoin tarvikelambdan, juottamalla laitoin ja hyvin pelitti ainaki sen reilu vuoden mitä mulla kerkes olla.

Piuhojen väreistä en osaa mitään sanoo mutta eikös noita ollu 4 ja 5 piuhasia, google?

Nii ja kiva on tätäki rojektia ollu katella
Vastaa lainaten
Vanha 07.04.2012, 23:02
Legenda

Perusasetus

Etuakselin sain tänään siinä määrin nippuun kun pystyy, eli kunhan vielä kerrokset sutaisen maalia pintaan (hopealla putket, mustalla C:t ja banjo) niin sitten on ohjelmassa pallonivelten vaihto, auton alle asennus ja osien mittailu/ sijoittelu. Tähänkin varmaan tulee väännettyä järeämpi banjon kansi, katotaan jaksanko itse tehdä vai pitäsikö ostaa valmiina

En siis oikein pysty panhardia ja ohjausvarsia yms. mitoittamaan ennenkuin akseli on auton alla paikallaan. Ekaksi ohjausvarret kiinni, sitten katotaan mihin väliin panhardi mahtuu ja mihin kulmaan se pitää asentaa

..vähän noita pahimpia valumajälkiä pitää siistiä, pensselillä paksua maalia sutien tulee hienoa jälkeä

Mittailin etupään joustoja kun testasin akselia toissapäivänä auton alla, tuuman verran joutuu rajoittamaan sisäänjoustoa. Iskarit kyllä riittää, mutta on muuten vähän turhan ylös päässyt akseli mikä ei ole hyvä juttu. Nää on juuri sopivat, menee näppärästi pulteilla noihin reikiin mitkä porasin/ kierteytin jousilautasiin

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Vastaa lainaten
Vanha 08.04.2012, 16:19
Legenda

Perusasetus

Jotakin tän näköistä tuli etuakselista.. nyt tarttis sitten tilata Rockautosta Moogin alapallot ja saada ne asennetuksi. Sitten pääsisi sovittelemaan akselin auton alle ja värkätä panhardin kiinnikeet yms.

Tuli tehtyä pieni helmaputkien värikokeilu tolla samalla Hammeriten hopealla kuin akselit maalasin, on vähän turhan kirkas. "Gun metal grey" olisi hyvä väri muttei löydy. Toiseen päähän putkea vetäisin Hammeriten kiiltävää mustaa testimielessä. Hopea ei oikeen ole hyvä ja musta on vähän tylsä. Väriehdotuksia? Mulla kävi mielessä tummanvihreä vasaralakka mutta erivärisiä Hammerite- purkkeja ei tahdo saada enää mistään. Ilmeisesti Tikkurila tehnyt ko. maalit Suomen markkinoille ja lopettanut valmistuksen 2009 - heidän "korvaavissa" maaleissa värit on musta ja hopea

Viimeksi muokannut Timo_L : 08.04.2012 16:22
Vastaa lainaten
Vanha 08.04.2012, 17:35
mjoona:n Avatar
mjoona mjoona ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++

Rekisteröitynyt: 30.08.09
Sijainti: Sastamala
Perusasetus

Kai sitä hopeeta voi sävyttää?
Vastaa lainaten
Vanha 09.04.2012, 13:47
Legenda

Perusasetus

En ole ollenkaan varma pystyykö.. no sama se, koitin sammaleenvihreää metallihohtoa ja näyttää itse asiassa pirun hyvältä. Pitää vielä koittaa tummanpunainen metallihohto, ostan pullollisen jotain sopivaa Motipin kilikalia. Jeepin oma joku tummapunainen metallihohto on toisaalta pirun hyvä väri kans mutta pitäisi käydä sekoituttamassa automaalikaupassa.

Tuli joka tapauksessa selväksi, että hopea on häpeä ja mustaakaan en laita Autokin kun on metalliväriä (oliks tää nyt dark slate grey metallic tjsp. ) niin eihän putket ja puskurit voi olla ilman kimalletta

Pari huonoa kännykamerakuvaa:

Viimeksi muokannut Timo_L : 09.04.2012 13:54
Vastaa lainaten
Vanha 12.04.2012, 19:42
Legenda

Perusasetus

Samalla kun poistan paskojen maalien aikaansaaman ruosteen ja maalaan noi putket yms., niin ajattelin tehdä etupään pyöränkoteloita vähän uusiksi - olisi pitänyt tehdä samantien viime kesänä.. eli äärijoustossa renkaat reilusti käännettynä vähän raapii akkukotelon ja ilmaboksin alla oleviin nurkkiin. Ei jaksa sitä rohinaa, joten rälläkkä kouraan ja hommiin. Etunurkat koteloista pois, uutta peltiä tilalle.

Ennen (matkustajan puoli):

Repsikan puolella joutuu tekemään akkukotelon uusiksi, ja joutuu asentamaan akun vinoon. Eli voi tän jälkeen käyttää vain geeliakkuja. Ei lie haittaa mitään, saa nähdä mitä laimalla sitten sanotaan

Tossa olisi kuskin puoli osittain valmiina, tilaa tuli reilusti lisää:

Kuskin puolella taasen ei mahdu enää alkuperäinen ilmansuodatinkotelo paikalleen, joten joutuu laittamaan kartiosuodattimen. Hommasin mahdollisimman ison niin ei toivottavasti ala ahdistaa. Rakennan ympärille jonkinsortin kotelon niin kone toivottavasti imee viileää ilmaa ulkoa, eikä konehuoneen kuumaa ilmaa.

Vastaa lainaten
Vanha 12.04.2012, 21:45
mjoona:n Avatar
mjoona mjoona ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++

Rekisteröitynyt: 30.08.09
Sijainti: Sastamala
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
En ole ollenkaan varma pystyykö.. no sama se, koitin sammaleenvihreää metallihohtoa ja näyttää itse asiassa pirun hyvältä. Pitää vielä koittaa tummanpunainen metallihohto, ostan pullollisen jotain sopivaa Motipin kilikalia. Jeepin oma joku tummapunainen metallihohto on toisaalta pirun hyvä väri kans mutta pitäisi käydä sekoituttamassa automaalikaupassa.
Tonhan vois kysyä valmistajalta, itse olen kyllä Hammeriteä sävyttänyt jollain random värillä, oikeasti pidempiaikaisesta kestävyydestä ei vielä tietoa.
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Grand cherokee WJ Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 15.03.2010 22:29
Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 20.02.2010 18:48
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.02.2008 17:49
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50

Sivu luotu: 09:47 (GMT +2).