Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.03.2012, 09:39
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Hyvä lehtialusta ei juuri eroa huonosta vieterialustasta. Jos laitat kunnon nelilinkkialustan niin tiellä ajaessa on selvä ero huonoon vieterisarjaan tai lehtijousiin, ja toimii metsässäkin paremmin. Toisaalta ei mikään maasturi ole korotettuna ja isoilla kumeilla mikään katusportti

Hintatietoja löytyy tästäkin ketjusta, jos vain viitsii lukea.

edit: ..ja jos minulta kysytään, niin jos lähtisin tekemään muutosta lehtijousista vietereille, niin tekisin sen sitten saman tien kunnolla (= nelilinkkialusta). Jenkkilän markkinoilta niitä löytyy valmiina, tulee toki selvästi kalliimmaksi kuin setti mitä KooPee tuossa esitteli. Jos on enempi budjettilinjalla, niin ei tuo offivarusteen paketti varmasti huono ole - ja on se helpompi tehdäkin. Eniten riippuu käytetyistä jousista ja iskareista, noilla jakarimallisilla tukivarsillakin on rakennettu ties kuinka paljon trial- luokan autojakin missä alusta elää oikein hyvin.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 27.03.2012 09:45
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.03.2012, 10:49
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Hyvä lehtialusta ei juuri eroa huonosta vieterialustasta. Jos laitat kunnon nelilinkkialustan niin tiellä ajaessa on selvä ero huonoon vieterisarjaan tai lehtijousiin, ja toimii metsässäkin paremmin. Toisaalta ei mikään maasturi ole korotettuna ja isoilla kumeilla mikään katusportti

Hintatietoja löytyy tästäkin ketjusta, jos vain viitsii lukea.

edit: ..ja jos minulta kysytään, niin jos lähtisin tekemään muutosta lehtijousista vietereille, niin tekisin sen sitten saman tien kunnolla (= nelilinkkialusta). Jenkkilän markkinoilta niitä löytyy valmiina, tulee toki selvästi kalliimmaksi kuin setti mitä KooPee tuossa esitteli. Jos on enempi budjettilinjalla, niin ei tuo offivarusteen paketti varmasti huono ole - ja on se helpompi tehdäkin. Eniten riippuu käytetyistä jousista ja iskareista, noilla jakarimallisilla tukivarsillakin on rakennettu ties kuinka paljon trial- luokan autojakin missä alusta elää oikein hyvin.

juu, ei miun ainakaan kannata tuhlata tuohon Koopeen esittämään satsiin... tuskin tulee yhtään enempää joustoa noilla tukivarsilla.
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.03.2012, 10:49
janiojan:n Avatar
janiojan janiojan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 180
Perusasetus

Kysymys oli oikeastaan osoitettu KooPeelle, eli mikä on hintaero korottavalle lehtijousisetille vs. tuo hänen esittämänsä kierrejousimuunnos. Vaikka kuinka luen, niin en löydä kohtaa missä mainitaan lehtijousisarjan hinta, jotta tuon erotuksen voi laskea.

Aiemmin tässä ketjussa oli linkki 4wd.com sivulle. Eikös jenkkilästä tilattuihin osiin tule tullit päälle? Pystyykö tullin arvon laskemaan jollain kaavalla vai laittaako tulli ne randomina? Ja tietysti rahdit päälle.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.03.2012, 11:05
petroman petroman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.09
Sijainti: askola
Viestit: 1.322
Perusasetus

Tullin sivuilla muistaakseni löytyy veroprosentit eri tuoteryhmille.
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/...erot/index.jsp
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/...keja/index.jsp

Eli ensin maksat sinne esim. eimeriikan myyjälle, mitä pyytävät. Sitten tämä kekkoslovakia ryöstää tullissa veron, joka lasketaan tavaran hinnasta+rahdista. Ja eikä siinä kaikki: Päälle lätkäistään vielä ALV.

Toki monesti vielä säästää selvää rahaa kuitenkin.. Ja saa sellaista tavaraa, joista yleensä vaan haaveillaan netin ääressä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.03.2012, 15:20
KooPee:n Avatar
KooPee KooPee ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.11.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 2.663
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja janiojan Näytä viesti
Kysymys oli oikeastaan osoitettu KooPeelle, eli mikä on hintaero korottavalle lehtijousisetille vs. tuo hänen esittämänsä kierrejousimuunnos. Vaikka kuinka luen, niin en löydä kohtaa missä mainitaan lehtijousisarjan hinta, jotta tuon erotuksen voi laskea.

Aiemmin tässä ketjussa oli linkki 4wd.com sivulle. Eikös jenkkilästä tilattuihin osiin tule tullit päälle? Pystyykö tullin arvon laskemaan jollain kaavalla vai laittaako tulli ne randomina? Ja tietysti rahdit päälle.
Trailmasterin täydellinen sarja kaikkineen on ovh 1050e ja se on valmistettu saksassa. Toimitusaika noin yksi viikko.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.03.2012, 23:26
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja janiojan Näytä viesti
Kysymys oli oikeastaan osoitettu KooPeelle, eli mikä on hintaero korottavalle lehtijousisetille vs. tuo hänen esittämänsä kierrejousimuunnos. Vaikka kuinka luen, niin en löydä kohtaa missä mainitaan lehtijousisarjan hinta, jotta tuon erotuksen voi laskea.

Aiemmin tässä ketjussa oli linkki 4wd.com sivulle. Eikös jenkkilästä tilattuihin osiin tule tullit päälle? Pystyykö tullin arvon laskemaan jollain kaavalla vai laittaako tulli ne randomina? Ja tietysti rahdit päälle.
Melkeistään kun muutat merkin summan taakse niin tulee oikee... siis jos on ameerikassa vaikkast osa A:n hinta 500 dollaaria, niin Suoleen toimitettuna se maksaa kaikkine lisukkeineen 500 eurooo, riippuu tietennii osa A:n painosta ja koosta kui paljo se heittää tosta... Ainaki kaikki vähä mitä on tullunna tilattua on maksaneet melkeen noin. Esim. alta 10Kg x alta 0,5 neliöö kokoinen paketti UPS rahteinee tulleineen 500 euroo ja osan hinta ameerikassa 500 dollarii.
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.03.2012, 07:50
janiojan:n Avatar
janiojan janiojan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 180
Perusasetus

Ok, kiitos tiedosta.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.03.2012, 08:41
arzi198 arzi198 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 29.11.10
Sijainti: Tornio
Viestit: 206
Perusasetus

Omaan asensin tuon pro compin alustan. Jäi muuten yhden kesän ajetut skyjackerin 4tuumaa korottava latialusta joutilaaksi jos jotain kiinnostaa (500€). Sen sain leimaltaki läpi.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.04.2012, 17:42
janiojan:n Avatar
janiojan janiojan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 180
Perusasetus

Paljonko teillä on ollut rahdit 4wd:stä? Just varmistelevat että haluanko ostaa jouset ja rättikaton, sillä rahti on lentokoneella 950 dollaria tai laivalla 600 dollaria. Laiva taitaa vaan kestää ikuisuuden.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 12.04.2012, 18:20
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja janiojan Näytä viesti
Paljonko teillä on ollut rahdit 4wd:stä? Just varmistelevat että haluanko ostaa jouset ja rättikaton, sillä rahti on lentokoneella 950 dollaria tai laivalla 600 dollaria. Laiva taitaa vaan kestää ikuisuuden.
Hinnat on vaihdellet tavaran painon ja koon mukaan.
Oon tilannut tuolta tosi paljon tavaraa esim: 2 x dana44 akselit, lukkomurikka, vetareita, levikkeitä, rättikattoja, korotussarjoja ja paljon muuta. Just pistin tilauksen tuolta levikkeistä, uudesta rättikatosta ja bling bling osista
Jos olisin itelle laittamassa lehtijousien tilalle kierrejousia niin ostais täydellisen valmiin setin siihen, koska niissä on yleesä kaikki tarvittavat mukana niin ei sit tartte erikseen tilata niitä loppuja osia mistä jää paitsi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Jeep Wranglerin TJ osia VooDoo Jeep O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 08.01.2012 19:25
Jeep Wranglerin 4.0L -04 osia Rekisteröimätön O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.07.2008 09:45
O/Wranglerin lehtijouset timmy O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 06.08.2007 14:58
O: Jeep YJ wranglerin takakardaani Merkkari O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 02.06.2006 11:53
Jeep Wranglerin alusta Killer-Wo Tekniikka & Jutustelu 8 14.04.2005 10:42


Sivu luotu: 03:57 (GMT +2).