Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.03.2012, 20:46
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Machist Näytä viesti
Useita pajeroita kävin katsomassa liikkeessä ja pari yksityisellä ja tulin siihen tulokseen että melkein 90% runko paska ja osassa kansivikaa yms yms.. ehjät 90-luvun lopun vehkeet on kalliita ja aika harvassa.. Ostin sitten käyttöautoksi henkilöauton ja nyt kun kuume ei ole laskenut täytyy alkaa etsiä vanhempaa 2gen pajeroa kakkosautoksi

Pistinpä eilen ostoilmoitusta jos sieltä tärppäisi.
omaanihan jo tyrkytin, siinnä on runko ehjä

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.03.2012, 20:37
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

Itellä noista allterraineista jonku verran kokemusta. Oon ajanu talvellakin ja ku nelikon pitää päällä ja muistaa mutkissa ja jarrutuksissa ettei oo nastoja alla niin hyvin pärjää. Ei tietenkään ole nastan veroinen mut jos niissä on vielä 10mm pintaa niin helposti ajaa. Omasta kokemuksesta paremmat ku normi mutiaiset talvella tiellä ajettaessa. Eikä alle 3sataa tkm ajettu saa kovin mätä olla mistään. Mut japsi on japsi.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.03.2012, 21:58
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

at:t ja mt:t on ihan paskoja talvirenkaita! Ei niillä pysy tiellä, uudet cooper discovery stt:t on niinku nastarenkaat pajeron alla :O
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.03.2012, 17:40
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 456
Perusasetus

Onko kenelläkään kokemusta startin hammaskehän vaihdosta?
Paljonko kustantaa?

Yksi pajero olisi kiikarissa mikä nyt kaikinpuolin ok, mutta hammaskehän vaihto edessä..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.03.2012, 19:27
JJ90:n Avatar
JJ90 JJ90 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 24.09.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.200
Perusasetus

Ottaa koneen pois nokalta, yksi ilta jossei ennen oo tehny.
Irrottelee vauhtipyörän, lyö vanhan kehän pois, lämmittää uuden paikalleen ja vaihtaa kampuran takastefan samoilla savuilla kytkimen kera jos tarvetta, toinen ilta.
Kone paikalleen ja kovaa ajoa, kolmas ilta.

Osien hinta neljä-viissataa, johon uusi kytkin harakiristä ja uusi kehä timantilta, stefat sun muut harakiristä. Huomaa, että startti kannattaa vaihtaa/huoltaa samalla, sillä paska bendixin ratas syö sen ehjän kehän paskaksi. Vähän niinku mopoon ketjuja vaihtais.

Saman voi tehdä myös kääntämällä vanhan kehän ympäri, mulla ainakin auttoi. Ja saahan sen vauhtipyöränkin irti konetta pois ottamatta, mutta aika vaivalloista..

Maksupajalla varmaan aika hintava remppa, johtuen suuresta työmäärästä, eikä näitä paskakasoja kukaan halua oikeasti laittaa, sotkeentuu vaan kädet..
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.03.2012, 19:41
Tractor:n Avatar
Tractor Tractor ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.07
Sijainti: Paavola Pohjois-Pohjanmaa
Viestit: 797
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JJ90 Näytä viesti
eikä näitä paskakasoja kukaan halua oikeasti laittaa, sotkeentuu vaan kädet..
Heheheheh... Päivän paras..
__________________
-Vain kääpiöt madaltavat autojaan-

-Mitsubishi Pajero 2.5tdic 4x4 -89-

-Mitsubishi Pajero 2.5td 4x4 -86-

http://www.mitsubishi4wd.com
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.03.2012, 19:54
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 456
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JJ90 Näytä viesti
Ottaa koneen pois nokalta, yksi ilta jossei ennen oo tehny.
Irrottelee vauhtipyörän, lyö vanhan kehän pois, lämmittää uuden paikalleen ja vaihtaa kampuran takastefan samoilla savuilla kytkimen kera jos tarvetta, toinen ilta.
Kone paikalleen ja kovaa ajoa, kolmas ilta.

Osien hinta neljä-viissataa, johon uusi kytkin harakiristä ja uusi kehä timantilta, stefat sun muut harakiristä. Huomaa, että startti kannattaa vaihtaa/huoltaa samalla, sillä paska bendixin ratas syö sen ehjän kehän paskaksi. Vähän niinku mopoon ketjuja vaihtais.

Saman voi tehdä myös kääntämällä vanhan kehän ympäri, mulla ainakin auttoi. Ja saahan sen vauhtipyöränkin irti konetta pois ottamatta, mutta aika vaivalloista..

Maksupajalla varmaan aika hintava remppa, johtuen suuresta työmäärästä, eikä näitä paskakasoja kukaan halua oikeasti laittaa, sotkeentuu vaan kädet..
Eli jää tekemättä itseltä kun ei välttämättä taitoa tarpeeksi ja ei kyllä sen puoleen ole sopivaa paikkaa missä tehdä ko operaatiota.
Täytyypä nyt miettiä löytyisikkö tuohon tiloja/apumiestä edullisesti jostain tai sitten täytyy unohtaa ko yksilö.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.03.2012, 21:55
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JJ90 Näytä viesti
Ottaa koneen pois nokalta, yksi ilta jossei ennen oo tehny.
Irrottelee vauhtipyörän, lyö vanhan kehän pois, lämmittää uuden paikalleen ja vaihtaa kampuran takastefan samoilla savuilla kytkimen kera jos tarvetta, toinen ilta.
Kone paikalleen ja kovaa ajoa, kolmas ilta.

Osien hinta neljä-viissataa, johon uusi kytkin harakiristä ja uusi kehä timantilta, stefat sun muut harakiristä. Huomaa, että startti kannattaa vaihtaa/huoltaa samalla, sillä paska bendixin ratas syö sen ehjän kehän paskaksi. Vähän niinku mopoon ketjuja vaihtais.

Saman voi tehdä myös kääntämällä vanhan kehän ympäri, mulla ainakin auttoi. Ja saahan sen vauhtipyöränkin irti konetta pois ottamatta, mutta aika vaivalloista..

Maksupajalla varmaan aika hintava remppa, johtuen suuresta työmäärästä, eikä näitä paskakasoja kukaan halua oikeasti laittaa, sotkeentuu vaan kädet..
Kaikkein helpoin kun nappaa laatikon pois,1-2tuntia,kytkin ja vp irti,lämmittää kehän irti ja laittaa takaisin eriasentoon,romut kasaan päinvastaisessä järjestyksessä,maksimissaan 8tunnin homma jos ekaa kertaa tekee. Se vp lähtee todella helposti irti,pultit auki ja tönäisee vähän niin se tippuu lattialle kuin itsestään,en itse huomannut siinä mitään vaivanloista.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 28.03.2012, 09:56
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 456
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Kaikkein helpoin kun nappaa laatikon pois,1-2tuntia,kytkin ja vp irti,lämmittää kehän irti ja laittaa takaisin eriasentoon,romut kasaan päinvastaisessä järjestyksessä,maksimissaan 8tunnin homma jos ekaa kertaa tekee. Se vp lähtee todella helposti irti,pultit auki ja tönäisee vähän niin se tippuu lattialle kuin itsestään,en itse huomannut siinä mitään vaivanloista.
Mitenkäs tuo loota, kun kuulemma painaa jonkun kilon?

Käytössä olisi erittäin ahdas monttu jossa onnistuu hätäseen öljyt vaihtamaan henkilöautoon.

kyllähän se onnistuisi itselläkin varmaan jos nosturi löytyisi ja voisi rauhassa hommailla..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ajoalueen hankintaa Nerd-O Chit-Chat 3 20.12.2006 21:14
Iskareiden hankintaa jallu80 Tekniikka & Jutustelu 20 28.05.2006 12:02
Pajeron 3l V6 Tekniikka & Jutustelu 10 20.06.2005 12:04
M: Pajeron vanteet 15" O/M/V Muut 0 06.02.2004 15:33
O: Pajeron takalehdet O/M/V Muut 0 04.02.2004 15:49


Sivu luotu: 19:11 (GMT +2).